Fråga: Hur presterar Nexus 5X idag?

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av dalailama, 11 jul 2017.

  1. dalailama

    dalailama Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lite sugen på att plocka upp en Nexus 5x. Hur presterar den idag skulle ni säga? Batteritid?
     
  2. mikaelmannen

    mikaelmannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Mate 10 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 10 pro
    Bra kamera, nog rapp för allt jag gör (spelar inte på telefonen) och runt 4-4.5h SOT.
    Ska man har markant bättre telefon måste man betala mångdubbelt mer eller leva med sämre kamera.
    Ska jag vara kritisk så hade batteriet gärna fått vara dubbelt så stort men man kan inte få allt med tanke på priset.
     
  3. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Den presterar väl som den gjorde då den kom?
    Har väl haft den i 1 år kanske och man bara väntar på en bootloop. Med tanke på alla bootloops LG har och haft på olika mobiler så kommer jag nog vända mig till en annan tillverkare nästa mobil.

    Iaf, jämfört med gamla Nexus 5 som jag kom ifrån så är 5x bra mycket segare på att starta appar och allt sådant. Dvs gamla 5:an är bra mycket rappare. En sjuk stor skillnad är tex om man pausar en podcast i gamla 5:an ligger den kvar typ hela dagen i notifieringsmenyn även fast man använt massa olika appar. Med 5x så försvinner den rätt omgående utan att göra något. Minneshanteringen verkar vara bland det sämsta i 5x. Som då man ska starta en tidigare app, eller växla till föregående, är som att appen måste starta upp från början fast nästan värre.
    Att sätta animeringarna på 0 gjorde knappt någon skillnad heller.

    Skärmtid efter en dag på säg 20 tim så brukar jag ligga på runt 2 tim med ca 30% kvar, känns ungefär som gamla 5:an i det avseendet.
    Kameran är såklart lite seg att starta som alla andra appar och tiden det tar från att du trycker på knappen för att ta en bild tills den tar en bild är inget som hamnar i rekordböckerna. Ibland är det dock inte värre än någon annan telefon i mellansegmentet.

    Har man inte bråttom så fungerar den väl skapligt, vet dock inte vad som orsakar bootlopparna. Läste något om någon lödning vid cpun eller något men det kan ju varit någon gissning. Om det skulle vara något sådant så kanske man kan motverka att det händer genom att inte låta telefonen bli så varm, tex filma länge, använda snapchat och liknande, använda telefonen medans den laddar osv.

    Så kasst att det inte finns några alternativ om man vill ha en telefon med vanilla android. Pixeltelefonerna är ju knappast värda vad de kostar i dagsläget.
     
    bernard gillar detta.
  4. mikaelmannen

    mikaelmannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Mate 10 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 10 pro
    Nu har jag 47h sedan jag laddade den sist och 3h SOT, 10% kvar.
     
  5. Dajv

    Dajv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xperia Z1 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z3 Compact
    Jag tycker N5X presterar bra för mina basicbehov. Typ podcast, musikappar, reseappar och surf osv. Har inga jättetunga appar i form av spel. Däremot vet jag inte om jag idag hade köpt den för ca 3k som var precis var priset för ett år sedan.

    Sedan kan jag säga att jag laddar telefonen en gång varje dag. Det man kan klaga på är batteriet.
     
  6. mikaelmannen

    mikaelmannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Mate 10 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 10 pro
    Nej 3k är den inte värd idag. Gav 1800kr ny (16gb) för min i augusti ifjol så jag är nöjd.
    Hittar man en begagnad med garanti kvar för 1000-1400 så är den ett fint köp.