Hur undvika eventuellt inskick vid mjukvaruproblem.

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av pen, 23 mar 2016.

  1. pen

    pen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2015
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z5 Compact Vit V2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z5 Compact Vit V2
    Återställa standardinställningar
    Är bara radering av inställningar och appar som ägaren gjort själv dvs man återgå till leveransläge.
    Löser i stort sett inga problem.

    Återställa telefonens programvara.
    Att reparera enheten med PC Companion eller Sony Bridge via datorn, blir samma som att skicka in den på reparation i alla fall för många som har mjukvaruproblem.
    Återställa via Pc/Mac tar tid men att skicka in till verkstad tar ännu längre tid.

    Jag har börjat gör så här vid nya versioner:
    Säkerhetskopiera inställningar osv
    Uppdaterar Android som vanligt via Ota eller Pc.
    Återställer backup.
    Sen .....
    Om problem uppstår.
    Återställer/reparerar jag via Pc.
    Sen återställer enbart inställningarna för google och wifi.
    Test kör i minst en dag.
    Återskapar/Installerar appar en och en testar mellan varje iaf nån timme mellan.
    Istället för att avinstallera ev. bloatware ser jag till att uppdatera dom om det kommer nya versioner, typ FB appen, Sony's egna appar osv, sen om dom stör så avvaktiverar jag notifieringarna dom kan ge.

    Trots ilska första dagarna med min vita Z5C är jag helt nöjd med storleken och prestandan, köpte min första dagen.
    http://support.sonymobile.com/se/xperiaz5/userguide/Computer-tools/
     
    Steven A, Obetsak och bernard gillar detta.