Fråga: Hur upplever du din Alpha efter uppdatering till Android 5.0.2

Diskussion i 'Galaxy Alpha - Allmänt' startad av LocoPaco, 6 feb 2016.

  1. LocoPaco

    LocoPaco Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Gear S3 Classic
    Lite nyfiken på hur ni upplever er Alpha efter uppdateringen till Android 5.0.2 så ni får gärna lufta era åsikter.

    Följande är saker som jag upplevt efter uppdateringen:

    • Telefonen är generellt ostabil och upplevs väldigt seg ibland (touchen reagerar inte direkt, pogram blir tröga)
    • Betydligt sämre batteritid
    • Telefonen blir plötsligt seg och startar om sig själv
    • Konstiga grafikartefakter på skärmen vid upplåsning när batteriet är under 30%
    • Telefonen startar om och batteriet är helt plötsligt på 0% från att ha varit på mer än 50% (ta ut batteriet och sätta i det igen återställer batterinivån)
    • Touchen reagerar inte överallt när man tänder skärmen vilket gör upplåsning med mönster omöjligt (löses genom att släcka den och tända den igen)
    • Upplevd sämre ljudkvalitet på telefonsamtal (kan lika gärna vara problem i nätet men det har inte varit så här märkbart tidigare)
    • Samtal går inte fram, folk säger att de har ringt, telefonen har inte ringt men jag har helt plötsligt ett missat samtal (även detta kan bero på nätet men har inte upplevt det innan, det är precis som att ljud och vibration är avstängt)
    • Bakgrundsbilden på hemskärmen blinkar till och blir svart, precis som att Touchwiz startar om. (Upplevs ofta i samband med att telefonen blir seg)

    Mycket av ovan går säkert att härleda till minnesläckor i version 5.0.x men är otroligt frustrerande, ska även tilläggas att jag upplever samma på min Galaxy TAB S med 5.0.2 så det är med stor sannolikhet OS-versionen som är boven.

    Versionsinformation:
    Screenshot_2016-02-06-15-48-02.png Screenshot_2016-02-06-15-48-09.png


    I övrigt är väldigt nöjd med telefonen och ångrar inte en sekund att jag valde just Alphan.
     
  2. Visquaz

    Visquaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    • Betydligt sämre batteritid
    • Upplevd sämre ljudkvalitet på telefonsamtal
    Precis dom här upplever jag också!
    Resten du nämner känner jag inte igen, touchen verkar fungera, inga konstigheter med skärmen (än så länge)

    Vet att folk brukar säga att man ska fabriksåterställa efter OS update... men har inte gjort det förut.
    Batteritiden är fruktansvärd nu så får överväga det...