Iconia A700

Diskussion i 'Acer' startad av Jockemelen, 10 jul 2012.

  1. Jockemelen

    Jockemelen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon här som köpt eller klämt på den nya Iconia A700?

    Är lite nyfiken på denna men jag har svårt att hitta några recensioner eller kundomdömen på den. Jag var på MM och kikade efter den men där var det väldigt glest på surfplattehyllan överlag, de hade inte ens A500 inne och kika på.

    Så om nån har lite mer info att komma med förutom de pre-release artiklar så är jag nyfiken på detta.
     
  2. Calzon

    Calzon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är med väldigt sugen på denna. Hade vart roligt och se om någon har pillat med den :)

    Edit 17/8 2012: kunde inte riktigt hålla mig och la en beställning häromdagen. Hämtade ut den på posten i förmiddags och har lekt runt lite med den ett par timmar och än så länge gillar jag den. Den är inte supersnabb hela tiden men tror det mest beror på ICS... Det jag har hunnit med är att köra några av dom spel som finns på tegrazone och market. Dessa har flutit på riktigt bra. Testat lite slösurf, bla aftonbladet som är känd för att vara en ganska tung sida men där hade den inga större problem att rendera sidan. Streama youtube är en fröjd, bra täckning på wifi och skärmen är riktigt bra inomhus. Den går att använda utomhus men där märks det att skärmen inte riktigt har samma styrka som tex asus infinity. Inte testat att streama någon fullhdfilm från nasen än då den inte är inkopplad men ska testa detta under helgen.

    Vad gäller värmen som många på xda har pratat om är det något som märks i början men absolut inget jag stör mig på. Även pratet om att skärmen har dålig respons är inget jag har märkt av. När jag först startade plattan fanns det en systemuppdatering som skulle innehålla en fix för detta problem. Om det hjälpte eller inte vet jag inte då jag installerade den redan under setupen.

    För att sammanfatta det hela tror jag inte att jag kommer bli besviken på A700an. Däremot hoppas jag på en jellybean uppdatering och hoppas det ska göra att plattan flyter lite smidigare. Ska försöka göra en update när jag har testat den lite mer ingående.

    /Calzon
     
    Last edited: 17 aug 2012
    afrodroid och Hurtman gillar detta.
  3. Gyllenb

    Gyllenb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER