[ICS] [CM9] ColdFusion for the ZTE Blade [ROM]

Diskussion i 'Blade' startad av eraluno, 19 feb 2012.

  1. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har bara 150 i system, Vart finns de någon guide?
     
  2. SpajX

    SpajX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Vill du förstora systempartionen?
    Gör som jag och använd TPT Helper.

    Jag förstod mig inte riktigt på hur man gjorde en egen TPT så jag använde gen2-stock(finns att ladda ner via appen).
     
  3. yps

    yps Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad gör jag när jag laddat ner rommen? Får inte till det.
     
  4. yps

    yps Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu startar bara telefonen mot Clockwordmod Recovery, vad har jag gjort för fel?
    Försöker appla eller install zip, men fungerar inte.
     
  5. SpajX

    SpajX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Först:
    Wipe Data/Factory Reset
    Wipe Cache Partition
    Wipe Dalvik Cache

    Sen:
    Install zip From SD-Card

    Mer än så ska det inte vara.
     
  6. yps

    yps Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick till systempartitionen till slut, hängde inte riktigt med varför det inte gick som planerat, men fick dra ner 7.10 på nytt och lägga in på SD kortet och sen installera från Clockwork.
    Ska göra ett nytt försök med ColdfusionX i helgen.
     
  7. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ah tack, ja ladda ner blade checker å kolla vilken version ja hade, hade en gen1 som ja gjorde till gen2 via windows nånting.

    Så efter de kunde ja ladda ner en tpt. men nu kommer ja inte längre, har läst hur man ska göra, i appen står de bara att ja ska stänga av telefonen och starta mobilen med meny och + knappen. då låser sig bara mobilen vid de gröna gubben, inget händer har haft den på rätt länge.

    Sen testa ja starta i clockworkmode eller vare heter, men därifrån kunde ja inte heller installera varken zipfilen eller image filen. står bara Installition aborted.
     
  8. yps

    yps Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  9. yps

    yps Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    La in senaste ColdfusionX, och bootade upp, fungerar.
    La sen på gapps (provat både mini och fulla), men båda alternativen så bootar bara bladen om till CWM Recovery.
    Någon som har tips på vad som kan vara galet?
     
  10. juanvb3

    juanvb3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har gjort allt och det fungerar fortfarande inte för mig. vet inte riktig om jag har missat något men iallafall innan hade jag CM7 2.3.6 som fungerade bra. sedan la jag in senaste rom CM9 enligt följande guide:

    http://www.modaco.com/topic/351670-ics-cm9-404-coldfusionx-for-the-zte-blade-rom-updated-1505/

    ja fick till CM9 direkt men inte gapps eller fil-manager som finns där också som zip att ladda ner. fick tips om att system partition är för liten och gjorde så partition i sdcard 512 tror jag och wape 0 tror jag det heter. Ja började om från början igen wipe data, cached och dalvik elelr nåt aja allt det blev gjort även format/system. sedan vidare till installera från sd,choose from sd och la till CM9 fungerar väntar lite ssedan reboot för att installera gapps reboot system och inget nytt för utom att search rutan från google som fanns innan ja la in gapps förvann och andra apps vet inte riktig vilka sedan la jag till fil-manager som fungerar bra. så kan non säga till mig vad f*n har jag gjort för fel för att det inte ska fungera ? något jag bör göra först eller är det bara att ge upp ?

    ps. när jag gjorde partitionen på sd förlorade jag allt backup :ehm: så kan inte gå tillbaka till CM7 (förlorade allt bilder kontakter m.m :cry::ehm:)
     
  11. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Det är då systempartitionen som kan vara för liten, har ingenting med sd-kortet att göra. Krävs minst 185 mb stor systempartition.

    Med blade checker kan du kolla storleken.

    https://play.google.com/store/apps/...SwxLDEsImNvbS5hbXBob3Jhcy5ibGFkZWNoZWNrZXIiXQ

    För att ändra det så måste du köra en tpt.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amphoras.tpthelper

    http://www.modaco.com/topic/345654-app-tpt-helper/
     
    juanvb3 gillar detta.
  12. juanvb3

    juanvb3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur ska jag kunna installera den i telefonen? när jag inte har google play store och det går tydligen inte att ladda ner där ifrån utan att det kommer till konto eller till den senaste ´zte blade som jag har haft i datorn eller nåt ? kan jag hitta apk på de ?
     
  13. juanvb3

    juanvb3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    så jag ladda ner tpt helper på telefonen och följde instruktionerna men får ändå inte till det! gör allt och sedan när jag startar om mobilen med meny + volym + och power knappen så står det bara error... error.. error.. osv vad kan va felet ?

    när jag trycker på start tpt i tpt helper så står det att rom:en inte är kompatibel eller nåt iallafall den går inte att starta i denna rom!! CM9 !

    eller jag jag helt fel ? ska jag gå tillbaka till CM7 och där ifrån göra tpt ? vilken jag också har provat utan resultat ? så hur f*n gör man rätt ? någon med tips ? :)
     
  14. SpajX

    SpajX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Kanske är TPTn det är fel på?
    Prova med gen2-stock.zip.

    1. Tanka ner gen2-stock.zip via TPT Helper
    2. Packa upp (så du har en mapp med namnet "image" på sd-kortet.)
    3. Stäng av telefonen
    4. Starta med volym+ och menyknappen nedtryckta.

    När den är klar kan kan det komma fram ett snabbt "error", men det är inget att oroa sig. över.
     
    juanvb3 gillar detta.
  15. juanvb3

    juanvb3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det du nu beskrev har jag också gjort med samma resultat flera error...där jag har ändå prövat att lägga ics gapps utan att det fungerar :S.

    jag kan nästa säga att det kommer 6 st error... ska jag vänta då eller bara stänga av och start om i recovery och installera så som jag har gjort några gånger :P hoppas att du eller annan kan se felet det är något jag gör fel vf är det bara typ mej det inte fungerar aja hoppas non kan svara eller vägleda :P
     
  16. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Har du flashat in tpt från gen1 till gen2? isåfall måste du ladda ner en tpt gen1 till gen2 med större partion så ska de nog funka sen...:)
     
    juanvb3 gillar detta.
  17. juanvb3

    juanvb3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    min telefon är gen2 från början! och jag har laddat ner tpt och gen2 stock men det fungerar fortfarande inte. ska försöka igen imorn om jag nu får tiden till det och hoppas då att det går den här gången också, jag uppdaterar er om det det nu går eller inte :D
     
  18. juanvb3

    juanvb3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    så jag försökte idag igen ville inte vänta tills imorn och ja det värsta som kunde hände har hänt jag ladda inte batteriet till max och hela mobilen dog så aja det va det dax o köpa nytt :D synd att det inte gick eller vet ni vad felet kan va ? bara batteriet kanske ? aja den startar inte alls nu och laddar inte heller så !!! R.I.P Zte blade 4 månader gammal! kanske köper zte blade 2 o provar med den. Det borde inte vara några problem att installera ICS på den ;)!
     
  19. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    De va ju tråkigt att höra :/ Ja, har själv beställt en Blade 2 och de kommer ju inte va nått problem med ICS eftersom google antagligen kommer släppa ICS för den ;) men kör på ifrån vad jag har läst så verkar den riktigt skön iallafall o du gillade den första bladen :P
     
  20. Lx_r

    Lx_r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag fick också errorr på allt första gången jag försökte men då visade de sig att de va fel version av tpt. Så vet faktiskt inte vad felet hade kunnat vart? :/