ICS till transformer?

Diskussion i 'ASUS' startad av Johnny, 14 dec 2011.

  1. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    ASUS Sverige säger samma sak som ASUS USA

    "Februari-Mars med möjlighet för tidigare release". skickat till Google för analys och okejande.

    ^^ enl. Komplett.se Facebooksida som hade frågestund med ASUS igår
     
  2. percyo

    percyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur är det med prestanda förbättringar? Kan man förväntas sig några sådana lr är det"bara" grafiska skillnader?
     
  3. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Allt i GUIt är ju hårdvarurenderat i och med ICS så vad gäller "flyt i interface" så kommer det bli en stor skillnad.
     
  4. percyo

    percyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det låter ju skit bra.. Då kanske man ska behålla denna ett tag till, annars har jag varit så missnöjd att jag har varit på väg att säga hela paketet
     
  5. isso

    isso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    På vilket sätt har du varit missnöjd?
     
  6. percyo

    percyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    först och främst är väl det det eviga hackandet i flytet, speciellt när det gäller surfandet. Det är nu mycket smidigare att surfa på min Samsung Galaxy ll. Sen så drar den fortfarande en hel del batteri när den inte används. Även sedan jag uppdaterat plattan med den senaste mjukvaran... Känns helt enkelt inte färdig på något sätt
     
  7. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    1. Stäng av Javascript när du inte använder det, så blir surfningen lika snabb som på iPad. (Alltså sjukt mycket snabbare än med Javascript igång)

    2. Stäng av Wifi när du inte använder det, så drar den väl nästan inget batteri.. ? (Är lite osäker på hur mycket skillnad det gör. Jag behöver egentligen bara ladda min platta var tredje dag, trots ganska tungt användande. Men jag gör det ändå varje natt för att det är bättre för batteriet.)
     
  8. percyo

    percyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev kanske lite bättre av att stänga av Java. Tyvärr så är det fortfarande smidigare att surfa på min mobil... Vilket känns sådär när det ska föreställa en surfplatta tycker jag. Mobilen är en Galaxy 2
     
  9. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Det låter konstigt. Själv har jag en Sensation och den har ju ganska mycket högre upplösning än SGS2, och ändå har jag knappt rört den sen jag köpte min Transformer. Det enda jag använder min dyra monstermobil till numera är SMS och telefon, bara för att Transformern gör allt så mycket bättre.

    Jag funderar på vad problemet kan vara. Har du dålig uppkoppling, så att det märks väldigt tydligt på plattan hur långsamt sidorna laddar, medan SGS2an ger så dålig uppfattning om helheten av sidan att du inte märker att det tar en evighet att ladda det som finns utanför skärmen? Eller är det nått fel på din Transformer? Jag tycker som sagt att det låter konstigt...
     
  10. percyo

    percyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte varför jag inte känner mig nöjd egentligen, men faktum kvarstår. Förhoppningsvis så blir uppdateringen så bra att jag blir nöjd tillslut.

    Kan det vara så att man kan se på svtplay på högsta upplösning efter ics? Just nu fungerar det ju inte
     
  11. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Hållre med ang surfningen. Har en Nexus S med ICS och surfningen i browsern är absolut mkt mer smooth att bläddra på sidor, zooma o s v på Nexuses.
    Men tror absolut att det största anledningen till det är Ice cream Sandwich.. För att nexusen har bara1ghz , jämnförelse mot transformernn med dubbelkärnig.
    Vi kommer nog att få bättre surfupplevelse med ICS på transformern definitivt..:)
     
  12. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tycker vi snöat bort lite från ämnet ^^.

    @ ASUS sverige, jag vill fortfarande ha ett officiellt svar från er i denna tråd. Tycker det är riktigt dåligt att ni helt försvunnit från gamla transformerns forum. Jag har hållit er högt i anseende och många gånger försvarat er i trådar här, men nu tappar ni trovärdighet!
     
  13. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    (Jag håller med om att vi kom bort från ämnet, men inte om att det är "riktigt dåligt" att inte ASUS.Sverige uttalat sig på forumet om ICS. De har väl inte mer att säga än ASUS sagt officiellt redan. Och uppgifterna vi fått är att uppdateringen verkar vara helt redo att rullas ut, men väntar på nått godkännande från Google. ASUS har ingen aning om det handlar om två dagar eller två månader från idag)
     
  14. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Att ASUS Sverige har varit så öppna och tillmötesgående på detta forum överhuvudtaget är något jag tycker du ska vara tacksam för! Få, om ens något företag, har gjort detsamma.
    Att de nu inte är så aktiva i dessa trådar anser jag förklarligt då en ny produkt ska säljas och fokus då ska läggas på denna produkt.
    Besvikelsen i din kommentar ovan låter som från ett bortskämt barn. ;)
     
  15. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det håller jag fullständigt med om, och ASUS har varit ett fantastisk föredöme, något fler tillverkare bör ta efter. Just deras öppenhet och att de faktiskt har kommunicerat med oss användare har fått mig att rekommendera ASUS till vänner och bekanta, samt lovorda dem här på forumet.

    Dock upplever jag att man som företag, när man tidigare agerat så föredömligt som ASUS, tappar trovärdighet när man slutar kommunicera en stor del av sin kundgrupp, då en ny produkt släpps. Det är dåligt, ger dålig PR och stämmer inte alls med min bild av ASUS.

    Din sista kommentar väljer jag att inte ens kommentera.
     
  16. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Hur länge ska dom svara på våra frågor här på forumet för att dom ska bibehålla trovärdigheten enligt dig?
    Jag anser att de betat av de inledande och övergripande frågorna här därmed kan skifta fokus på deras nya och kommande produkter. Vi användare får istället fortsätta som vanligt med att försöka hjälpa varandra istället...
    Det fungerar ju ganska bra på de andra forumen.

    Angående den sista kommentaren i min föregående post var den inte illa menad bara så jag tolkade känslan i det du skrev. Sorry om du blev stött.. :)
     
  17. Hagel

    Hagel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    En del av GUI renderas inte av hårdvaran på en Nexus S med ICS faktiskt, och det är lite av en myt att allt blir bättre med hårdvarurendering. Full hårdvarurendering kom med Android 3.0 (om man väljer att tillåta att det används när man skriver sin kod).

    Mer att läsa i ämnet finns bland annat i denna post som Dianne Hackborn skrev på G+ i december, hon arbetar som Android Framework Engineer på Google så jag antar att hon vet vad hon pratar om.
    https://plus.google.com/105051985738280261832/posts/2FXDCz8x93s
     
  18. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okej..Nej vet faktiskt inte riktigt varför browsern är så snabb på min nexus s.

    Kan kanke vara något att google har gjort något/förbättrat koden så browsern blivit snabbare, då google sagt klart och tydligt att man får bättre och snabbare upplevelse när man surfar...:)
     
  19. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Här är en ganska bra genomgång till vad som förbättrats i browsern beskrivet på ett enkelt sätt.

    http://www.anandtech.com/show/5310/samsung-galaxy-nexus-ice-cream-sandwich-review/5

    Ska faktiskt bli oerhört intressant att hur det blir på Transformern faktiskt. Jag kör just nu nästan uteslutande Opera Mini på Transformern. På min Mediapad som jag kör ICS på är browsern väldigt mycket bättre.
     
  20. loke

    loke Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur stänger man av Java?