Inbränning

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av bennolenno, 19 sept 2017.

  1. bennolenno

    bennolenno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Haft mobilen tre månader och nu upptäcker jag TYDLIGA innbränningar från Clash Royale. Så tydlig att man ser en skuggad, men tydlig, "ikon" ifrån Clash Royale på hemskärmen (eller var man nu än är). Är jag inne på något med vit bakgrund ser jag ännu mer inbränningar, tror det är av "floden" i Clash, som går rakt över mitten av skärmen. Jag spelar ju rätt mycket, men ändå. Om det är så känsligt borde det ju nästan komma med en varning? Eller har jag missat nåt?

    Tre månader som sagt. Köpt den på netonnet. Går på garantin?

    EDIT: Tänkt lite till. Det kan inte vara "inbränning"? För "ikonen" och "floden" som jag ser överallt är ju ifrån när man spelar match. Och en match i clash är ju max 3 minuter, sedan kommer man ju ut till huvudmenyn igen. Dvs, bilden är ju inte statisk i mer än tre minuter? Alltså är det inte inbränning?

    Nåt jävla strul är det i alla fall.
     
    Last edited: 19 sept 2017
  2. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Kan möjligen vara image retention, vilket kan hända på OLED display. Testat stänga av telefonen en stund och se om det kvarstår?
     
  3. bennolenno

    bennolenno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Efter ha läst på lite så kanske det är som följer: ""Burn-in" is caused by an uneven wear on the screen and can only be reversed when the uneven portions are worn like the rest of the screen."
    Taget ifrån Amoled burn-in fixer på appstore.

    Tycker ändå det känns tidigt att det syns så tydligt redan efter tre månader.
    Oavsett så hade jag någon slags "fläck" under glaset på min telefon, så den skulle in till netonnet oavsett. Nu är det inlämnad och så får vi se vad de lagar och inte lagar.
     
  4. bennolenno

    bennolenno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Fått tillbaka mobilen nu. De bytte ut displayen, ny och fin igen :)
     
    Droid82 gillar detta.