Innos D6000

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oliver93, 19 nov 2015.

  1. Oliver93

    Oliver93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tänkte dela med mig lite av mitt intryck från Innos D6000.

    Har haft mobilen i drygt en månad och är riktigt nöjd, speciellt med batteritiden, vilket var den främsta anledningen till att jag köpte den :)

    Den levereras i en färgglad orange kartong av bra kvalité med manualer, laddare och ett skrämskydd som redan är applicerat på mobilen. Tyvärr inga hörlurar.

    Telefonen har 3gb i ram, 5,2tums skärm i 1080p, Snapdragon 615, 32gb inbyggt minne samt en separat minneskortplats och två stycken simkortsplatser. Alltså kan man ha ett minneskort i utan att använda upp någon av de två simkortplatserna.
    Telefonen har stöd för alla nödvändiga band inklusive 800-frekvensen för 4G, vilket vissa kinalurar saknar stöd för. Vikten ligger på hela 188gram vilket är mycket i förhållande till storleken men det ger samtidigt ett intryck av bra kvalité :)

    Byggkvalitén är okej inget märkvärdigt men samtidigt inte dåligt, har inte upplevt något knarr osv och det är lagom motstånd i knapparna. Det finns även en lednotis högst upp på telefonen, dock endast i en färg.
    Priset för denna skönthet ligger på runt 2200 kr. Köpte min från dealextreme och fick vänta runt två veckor, slapp även tullen. http://www.dx.com/p/innos-otca-core...en-ram-3gb-rom-32gb-black-400071#.Vk3Oy3YveUk
    Det finns knappt några tillbehör men har lyckats få hem ett tunt skal och ett tempererat skärmskydd. Det går även att köpa det stora batteriet som är utbytbart.

    Mobilen har två (!) stycken batterier som ger en sammalagd batteristorlek på 6000mah.
    Det ena batteriet är internet och ligger på 2500mah medan det andra ligger på 3500mah och är löstagbart. Den har även stöd för snabbladdning vilket verkligen är ett måste för denna batteristorlek, har inte mätt upp exakt hur lång tid det tar att ladda upp mobilen från 0 till 100% men uppskattar det till runt tre timmar. Den har även usb-c som kontakt likt oneplus two.

    Inne i mobilen finns det två stycken batteriindikatorer för varje batteri som visar procent. Det stora batteriet laddas ur först och sen går den över på det interna batteriet. Man kan även ta ur det löstagbara batteriet och använda mobilen med endast ett batteri om man nu skulle vilja det.
    Brukar ladda mobilen ungefär var tredje dag och får ut mellan 7 till 10 timmars skärmtid beroende på användande. Har sett folk som har fått ut 14 timmar om de bara har låtit mobilen spela upp filmer efter varandra.
    http://postimg.org/image/gf0e1tfrj/
    http://postimg.org/image/grbz542z1/

    Nu tror man givetvis att mobilen är väldigt tjock men den är faktiskt relativt tunn med tanke på att den har två stycken batterier. Hade en LG G2 innan och den mätte 9 mm i tjocklek och Innos D6000 mäter 11.9 mm, detta kanske är tjockt för en telefon idag men enligt mig blir mobilen mycket skönare att hålla i.

    Telefonen kör lollipop och kommer med en egen launcher som är rätt kass, lite laggig men efter ett byte till Apex-launcher flyter allt på bra. Vid omstart är det 1,7gb ram ledigt i systemet. Tyvärr finns ej svenska i menyerna.

    Ljudkvalitén är bra, har inget annat att jämföra med än min LG G2 och samtalskvalitén är rätt lika, dock är högtalaren i Innosen bra mycket högre än den i LGn. Högtalaren sitter vid laddkontakten längst ner, där även mikrofonen sitter.

    Kameran är på 16 megapixlar i bak och 5 megapixlar i fram. Den tar helt ok bilder, autofokusen är bra mycket snabbare än den i LGn som kanske dock är känd för att vara extremt långsam. På baksidan finns även två stycken ledlampor som hjälper till bra vid mörker. Sen finns det även en knapp nedanför powerknappen som man kan binda till att öppna en app eller t.ex ta en screenshot, jag har satt den till att öppna kameran och då fungerar den även som en kameraknapp vilket är mycket bekvämt.

    Har inte provat några spel då jag aldrig spelar så kan tyvärr inte uttala mig om det.

    Har inte hittat några direkta buggar förutom att när man öppnar chrome så blir det bara en svart bild, där man endast ser webbfältet. Det räcker med att stänga ner appen och starta den igen så funkar det fint efteråt. Detta sker dock ytterst sällan kanske 1 av 30 gånger.
    Har haft en random omstart men det är allt. Mottagningen är väldigt lika den jag hade i G2an om inte lite bättre.
    Det enda som jag saknar i telefonen är en fingeravtrycksläsare, men man kan inte få allt för runt 2000 kr :P


    Så letar ni efter en mobil med grym batteritid så är det här ett bra val :)
     
    Page03, svenix och Ara gillar detta.
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nu har jag bara sett bilder, men den ser ruskigt plastig och ful ut i mina ögon. Dubbla batterier är ju intressant, det innebär att man kan ladda det ena batteriet medan man använder andra. Men då krävs det en extern laddare för att det ska fungera, har du någon sån?
     
  3. Oliver93

    Oliver93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Materialet är ju plast men med tanke på tyngden och att det inte är något knarrande så känns telefonen bra i handen. Själv tycker jag telefonen ser bra ut, men det är ju enskilt såklart.
    Jo visst vore det skönt med en extern laddare, inget tillbehör som jag vet finns idag. Men har som sagt bara de två medföljande batterierna och hittills har jag inte känt behovet av att ha ett extrabatteri :)
     
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har en universalladdare som klarar av att ladda de flesta mobilbatterier. Kostar småpengar om man köper från Kina.