ROM: InsertCoin, JB & Sense 4+|3.18.401.1|Android 4.1.1|

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av plun, 8 apr 2012.

  1. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tror att det än någon bugg i kamera appen. Igår när jag skulle filma och testa slowmotion så bootades luren om och "andoid uppdaterades". Där efter så bootades luren om ca 3-4 gånger innan jag fick rätt på den och kunna använda den som vanligt. Med boota om menar jag att jag kommer in i grännssnittet och att jag skriver in min pin för simkortet och där efter bootar den om.
    Jag har inga problem idag men jag ville bara uppmärksamma problemet.
     
  2. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    410

    MINA ENHETER

    Mmm, det verkar som det är lite mycket "buggar" som smygit sig in i InsertCoin nu när baadnewz har gått och skaffat sig en HTC One :ehm:

    Testade InsertCoin 18.1.0 häromdagen och (fick ju aldrig in 18.0.5), men kastade ut den omgående. Gillade SkyDragon, men den lider av WiFi-problem upptäckte jag. Så testade Android Revolution HD 21.0, men där kunde jag se i "realtid" hur batteriet tömdes av systemet och Sense.
    Testar nu ViperX, och hoppas på att den fungerar (under installation av alla appar var det inte lovande, batteriet sögs ut).. Näst står OrDroid på tur, innan jag "vete-fan" vad jag skall göra. Jag vill ha en Sense-rom, en som fungerar.
     
  3. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER


    Håller med dig där. Ordroid tycker jag inte om ljusstyrkan på. Den högsta ljusstyrkan är alldeles för låg. Är rädd att hox romen kommer dö ut totalt om ett halvår eller så.
     
  4. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Högsta ljusstyrkan i ordroid är samma som alla de andra. Där är inte så att du valt att ha lägre ljusstyrka i aroma? Det finns nämligen en inställning där som sänker den.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  5. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    umm. oj det kan nog hända att jag gjort. pinsamt i så fall.
     
  6. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    jag kör icecold jelly nu. ingen som har erfarenhet av den och kan ge jämförelse?
     
  7. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Min uppfattning är att batteritiden är grymt mycket bättre med inertcoin. Sen å andra sidan så saknade jag sense nått enormt mycket. Kameran, galleriet osv. + att med insertcoin kan du välja båda kamerorna och gallerierna.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    DigitalDeleriu gillar detta.
  8. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Tack för svaret amel. Jag.märker att det går åt batteri som fasen med icj. Kanske ska pröva insertcoin. Telefonen är väldigt rapp med icj dock. Känns som lite nytt liv i luren. Håller på och lägger lite deg på hög så man kan köpa sig ny mobil snart. Så man vill ju ha ut så mkt som möjligt av hoxen. Som i sig är en grym lur. Hur funkar det med blåtand? Hade lite problem med att få bilens blåtand och lurens blåtand funka. Telefoni funka men värre var de med spotify.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  9. DigitalDeleriu

    DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    1 146
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Jag har nu provat köra in insertcoin. Mkt fin. Känns stabil och bra. Men som vanligt med hox så drar ju skärmen massa batteri. Men tonen känns bättre än andra sensebaserade roms jag provat. :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  10. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Härligt. Själv tycker jag att prestandan i icj och denna rom är väldigt lik. Även i energi spar läget känner jag inte av att mobilen segar. Jag är mycket nöjd med denna rom än. Lite synd att kameran i slowmotion buggar ner mobilen men det är inget jag använder i vanliga fall ändå. Har en nikon j1 med 1000ggr bättre slowmotion och film kvalité. Så mig gör det inget. Av mig fått romen 5 nallar av 5 möjliga. Haha

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  11. slusk

    slusk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som har märkt att om man har offline synkat låtar på spotify och även vanliga mp3or så blir ljudet helt cp om man får ett sms eller nått? Samma så kan låtarna börja hacka och bli förvrängda mitt i låten bara sådär.

    Min telefon ligger på runt 800/900mb internminne kan detta vara felet, finns det nått sätt att frigöra mer internminne för mobilen blir sjukt seg om man har fb-chatten på i bakgrunden, spotify och sen vill surfa lite med Chrome.