Interminne och Micro SD

Diskussion i 'Allmänt' startad av henrikpiano, 25 jan 2015.

  1. henrikpiano

    henrikpiano Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå!

    Detta är ett område som jag förstår är väldiskuterat i Android kretsar.
    Har en Omega Satellite surfplatta med Android 4.2.2 och rekommenderat extra microSD kort på 32GB, klass 10.

    Har lyckats roota denna. Vet inte om det är nödvändligt och bra men problemet jag har ligger som sagt i var minnet placeras.
    Har gjort alla inställningar i surfplattan så att den ska lagra på "externt minneskort". Har även gått igenom denna video:


    Har därefter dubbelkollat i kommandotolken så att minne 2 är default.
    Nu när jag vill installera ett stort spel som Fifa så säger den ifrån vid nedladdningen. "There is insufficient space on external storage".
    Det är ju positivt att det står "external" och inte "internal" men varför går det då inte? Jag har 32GB...

    Efter att surfplattan blev rootad har jag flyttat appar genom "MoveToSDcard" applikationen.
    Jag kan däremot inte se i settings att några datamängder flyttats till SD-kortet utan däremot ligger en mängd data kvar på plattans "Nand Flash". Jag antar att det är surfplattans "minne 1".

    Önskar nu tips och idéer från er med erfarenhet. Fifa är ett bra exempel eftersom det är så vansinnigt stort. Men med 32GBs minne är det tydligt att det är något som inte är rätt inställt.

    Henrik