Källhänvisningar?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Kristy, 8 dec 2017.

  1. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Stort tack för alla trevliga och informativa artiklar! :) Jag antar att dessa ofta är förenklade och/eller förkortade versioner av originalartiklarna, och i de flesta fall är detta lagom att läsa. När man hittar någonting man tycker är extra intressant vill man dock gärna fördjupa sig, och då skulle det vara till stor hjälp med en länk till originalartikeln i de fall sådan finns och det i övrigt är lämpligt. För oss nybörjare skulle det också vara en bra introduktion till mer avancerade artiklar och sajter som man annars inte skulle ge sig på.
    Jag vet inte vad ni tycker, det är bara en tanke. :)
     
    bernard gillar detta.
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej

    På bloggen hittar du källhänvisning längst ned i slutet på varje artikel. Om det har missats får du gärna påpeka det med en länk till artikeln i fråga :)
     
    Kristy, jnsson och bernard gillar detta.
  3. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Nejdå, ni har inte missat någonting vad jag märkt. :) Källan står mycket riktigt, det var bara det att jag tänkte att det kunde vara bra med en länk till den eller de artiklar som ligger till grund. Exempelvis när det gäller gårdagens artikel om Treble skulle man istället för att bara skriva: "Källa: OnePlus" kunna skriva "Källa: OnePlus, Läs mer: https://www.xda-developers.com/why-current-oneplus-nokia-phones-wont-be-project-treble-certified/" Då skulle den som ville gå djupare in i ämnet bara kunna följa länken och läsa mer.
    Ni som är vana hittar säkert lätt dessa artiklar och har förmodligen redan läst dem när de kommer i förkortad form på bloggen, men vi nybörjare följer kanske inte XDA och mer avancerade forum. Inte jag i alla fall (ännu) men ju fler artiklar jag lyckas traggla mig igenom därför att jag är intresserad av ämnet desto lättare går det ju. :)
    Men det var som sagt bara ett förslag, det går alldeles utmärkt att googla också om ni inte tycker det är en bra idé. Inga problem! :)
     
    jonko, indika och bernard gillar detta.
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej

    Det kan vara lite knepigt att se men källhänvisningen är en länk. Om du trycker på den kommer du direkt till informationen som ligger till grund för artikeln och kan där läsa ytterligare detaljer. Tack för återkopplingen :)
     
    Kristy gillar detta.
  5. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Oj... Förlåt!!! Ja jag är verkligen nybörjare. Alla fattar utom jag... :( :( :(
     
    Last edited: 9 dec 2017
    220volt och Honda gillar detta.