Problem: Kan inte dra ner rullgardinen på Z3.

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av GulaPelikanen, 7 jul 2015.

  1. GulaPelikanen

    GulaPelikanen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.
    Har ett något så in i helvete irriterande problem. Min rullgardin har slutat att fungera, alltså den man drar ner för inställningningar och aktiva appar.
    Det luriga är att den fungerar precis som vanligt i låsskärmen men inte när den är upplåst. Har inga skador på skärmen heller.
    Sonys support sa att jag skulle göra en reparation via datorn men det gjorde ingenting förutom att telefonen nu är helt tom.

    Någon som vet hur jag kan lösa det? Pallar verkligen inte skicka in den och gå igenom hela den processen i flera veckor.

    Uppskattar alla möjliga gissningar för jag hittar verkligen ingenting om det här.
    Tack på förhand!
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mycket märkligt, men att problemet finns kvar efter en återställning gör ju att det ändå lutar åt att det här är hårdvarurelaterat. Svårt att begripa varför den fungerar när låsskärmen är aktiv, men har du nollställt telefonen finns det ingen inställning som förklarar beteendet. Det vore möjligtvis "handskläget" under displayinställningar, men det är "avaktiverat" som standard, som kan påverka lite hur digitizern/touchen beter sig.

    Du har testat att torka skärmen kliniskt ren, så inget smuts ligger någonstans och stör?

    Har du något displayskydd på? Testa ta bort det.

    I annat fall vet jag inte riktigt vad man skulle kunna hitta på. Kanske flasha en annan ROM och se om det hjälper, men har du kvittot kvar är det kanske klokast att reklamera den i det här läget.

    Edit: Det kan i och för sig vara så att telefonen inte registrerar dina tryck korrekt eller att ett tryck registreras på två ställen, vilket skulle kunna förklara varför det endast fungerar med låsskärmen aktiv. Hur ser det ut om du klickar runt i den här appen? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rn.yamtt
     
  3. sterby

    sterby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inget svar? Råkat ut för samma nu. Xperia Z2
     
  4. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Försök först med att flasha äldre ftf version med flashtool, samma problem så är det hådvaran fel på