Fråga: Kan man rensa data från appar på Xperia Ray?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Collie, 4 apr 2017.

  1. Collie

    Collie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har en Xperia Ray som extramobil och har just haft den på service. Den har väldigt många appar förinstallerade som inte går att radera, men många kan man rensa data från. En del går också att flytta till SD-kortet. Men ibland kommer det upp varningsmeddelanden att allt möjligt kan hända vid rensning av data. Serviceteknikern påstod att det är gamla data som inte är aktuella och att det bara är att rensa. Är det någon som vet hur det ligger till?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oj! Det var en gammal lur, men en fantastisk sådan för sin tid :)

    Det beror på vad det handlar om för appar, men om du inte använder dem bör det inte vara några problem. Främst kan det väl påverka batteritiden lite om du hela tiden tömmer cacheminnet för appar som används, eftersom cachen bara kommer fyllas på igen.

    Ett alternativ är att du rootar telefonen för systemåtkomst, för att sedan plocka bort apparna helt och hållet med ex. root explorer : https://forum.xda-developers.com/android/apps-games/one-click-root-tool-android-2-x-5-0-t3107461
     
  3. Collie

    Collie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Ja, jag känner att batteritiden blir lidande... Men du menar alltså att det finns en möjlighet att plocka bort apparna? Jag ska kolla upp din länk, tack för tipset.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, om du har root-åtkomst kan du ta bort i princip vad som helst från telefonen, men håll dig till sådant som inte är systemappar. Det kan nämligen ställa till det.