Köpa från utlandet

Diskussion i 'Magic' startad av Magsta, 27 maj 2009.

  1. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Är det någon som begriper spanska? Inte ens med Google Translate begrep jag...

    http://global.ebay.com/HTC_MAGIC_G2_ANDROIDGOOGLENUEVO_A_ESTRENAR_LIBRE_/140329035197/item

    Verkar vara ett bra pris om det inte finns någon lurighet. Har förresten räknat på att förlänga sambons 3-abb. och då skulle telefonen kosta ca 3400:- utan abb. men det har hon ju redan så det kan man lika gärna förlänga MEN ni skriver ju att det finns ett antal fördelar med en utländsk variant så därför tittar jag på dessa.
     
  2. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Ser bra ut, han har fina "stats" - många affärer, hög andel positiva omdömen, medlem 3.5 år. Det är nog en trygg affär.
     
  3. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Oj, det var ett snabbt svar :) Tack för det! Vad jag funderade på var mest det där om att vissa varinater inte kan "det ena" eller "det andra" och nu är jag helt ny på det här men förhoppningen är ju att få tag på en telefon som går att härja med helt utan stopp som man kunde undvikit från början. Tycker du fortfarande att jag ska slå till?
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Den är SIM-olåst, ny, inkluderar 8 GB minneskort, en Vodafone Magic - betyder att den kör vanilj-Android vilket innebär att du får maximal kompatibilitet mot apps på Market. Det innebär även att du om du vill roota har en uppsjö olika moddade ROMs att välja mellan.

    Om jag vore i köptagen för en Magic så skulle jag definitivt överväga den där.
     
  5. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Stort tack! Klickade på köp-knappen så nu får vi se hur detta slutar :) Har handlat en del från England och Hong Kong men aldrig Spanien och är lite orolig för språket, men med Paypal så borde inget kunna krångla tycker jag.
     
  6. Svan

    Svan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur vet man om det är en "vodafon magic"? Från vilka länder kan man köpa dem?
     
  7. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Tyskland, Spanien och UK. Kanske är fler, men det är de jag känner till iaf.
     
  8. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Min spanska kom idag. Har inte märkt av någon låsning alls, för sms har funkat åt båda håll och jag har även tagit emot samtal. Nu ska jag lägga in apn så att resten förhoppningsvis ska fungera.
     
  9. Drugge

    Drugge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kunde inte hålla mig. Hade egentligen tänkt vänta på Samsungs i7500 men så snubblade jag över denna annons på ebay:

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270420031653

    302€ inklusive frakt. Den ser visserligen öppnad ut men jag får hoppas den är i nyskick ändå.

    Ska bli otroligt skoj att få ge sig in i Androidvärlden. Har hängt på Swedroid rätt lång tid och varit sugen sen dag ett. ;)
     
  10. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    grattis till ett stundande bra köp och välkommen hit :) måste ju säga att av alla mobiloperativ jag testat så ligger ju android hästlängder före när det gäller möjligheter att eperimentera
     
  11. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Låter lite som när jag fick min ADP1:a. Jag bor visserligen i villa/radhus, men det var ju aningen irriterande att vid 9-tiden (de säger att de ska leverera mellan 9 och 17) komma ut ur duschen och runt hörnet så jag såg ut mot gatan, där se en UPS-bil, höra brevlådan slå igen och se bilen köra iväg. Jag trodde först att de lagt mobilen i brevlådan, men det var en såndär "vi har försökt nå dig"-lapp...

    Jag hade bara råkat ut för Schenker tidigare, och de ringde först och frågade när de kunde leverera, så jag förväntade mig samma sak från UPS. Jag fick mobilen på morgonen dagen efter (strax INNAN 9, dessutom, så den hade lätt kunnat missas igen), men jag tror jag håller mig undan UPS i den mån det går i framtiden...
     
  12. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Ugh, ja, låter precis som UPS det. Jag förstår inte varför det är så svårt för dem att be chauffören ringa när han är på väg, det skulle ju underlätta både för chauffören och för kunden.
     
  13. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, är fascinerande att de inte kan ringa. Skulle gladeligen betala sådana samtal. Kan misstänka att det är något sådant larvigt som hindrar dem. :( Brukar försöka undvika den typen av bolag just därför.
     
  14. OrganicMeatbag

    OrganicMeatbag Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte precis en ny HTC Magic från ebay.de dock så var mobilen låst till Vodafone i Tyskland tydligen. Har läst lite om att man kan låsa upp via s.k. unlock codes som genereras via IMEI, någon som har testat? Dessutom måste man inte ha original simkort i för att kunna aktivera denna kod? För jag lär ju inte få någon simkort med mobilen och jag har ingen Vodafone simkort tillgänglig heller.

    Tacksam för svar.
     
    Last edited: 29 jul 2009
  15. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Det finns flertalet sajter som erbjuder SIM-upplåsning, för 20 USD eller liknande. Jag vet inte riktigt vilken den bästa/mest pålitliga sajten är, men killarna på modmygphone är ganska seriösa i övrigt vet jag, med ett bra forum och så.

    http://modmygphone.com/unlock/

    Du behöver bara ett SIM-kort, vilket som helst, för detta. Bara sätt i ditt SIM, starta telefonen och ange SIM-unlockkoden som du köpte. En guide finns här: http://modmygphone.com/forums/showthread.php?t=7791
    Även om den är för G1/Dream så fungerar det på samma vis med Magic som jag förstår det.
     
  16. OrganicMeatbag

    OrganicMeatbag Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, har kollat in den sidan och jepp verkar vara rätt schysst.
     
  17. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Återkom gärna med resultat i fall du låser upp telefonen. Det kan vara bra att veta i framtiden.
     
  18. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Lite frågor som ny ägare.

    Hej, nu kanske jag är i lataste laget men å andra sidan är ni så insatta att det är lika bra att jag frågar. Jag har nyss köpt en Magic (vodafone) från Tyskland med Google logga. Enl fonen så har den Build: CRC1

    Vad kan man hitta på för kul med den. Jag har läst lite om att roota telefonen tex.
    Lägga in en ny image. Vilken kör folk som har min telefon på här i Sverige (poll på det kanske)
    Antar att det finns en noob guide till att byta image på fonen?
    Finns det nått annat kul man kan göra med den som gör den ännu coolare än vad den är idag?

    F.ö. är jag sjukt nöjd med android och forumet här. Telefonen känns sjukt bra och som ånga andra sagt, den verkar ju ha en enorm potential. Ska bli jäkligt spännande att se vad som kommer framöver.

    Mvh
    /T
     
  19. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Jag har själv inte en Magic, men rent spontant känns det väl som att många tycker om nk02:s Ion-ROM. Inte så mycket bling kanske, men väldigt snabb.

    Sedan finns det väl Hero-portningar om du vill ha mer grafiskt ögongodis, men jag vet inte hur det är med prestandan på dessa. Någon med egen erfarenhet av Hero-ROM:s på Magicen kanske kan bringa lite ljus över detta?

    I övrigt så finns det mycket nyttigt man kan göra med rootade lurar, inte minst att man kan ge sig själv tillgång till betalapps på Market.
     
  20. Hosasson

    Hosasson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Magic på väg...

    Hej

    Blev nyfiken på Magic för några dagar sedan och hittade snabbt Swedroid. Imponerad över kvaliteten på diskussioner och problem/lösningar.

    I vilket fall, har lyckats köpa en svart Magic på Ebay, fick hjälp av en kollega i Tyskland som ofta köper/säljer på Ebay. Slutpris blev 243 EUR och hoppas jag får telefonen snart.

    Jag är helt ny på detta med att "flasha" telefoner och alla andra fina förkortningar, kan någon tipsa om eventuella hemsidor som ger en bra intro till vad man kan göra med Magic? Har förstått att det är olika förutsättningar med telefoner köpta i Sverige jämfört med övriga Europa, vill gärna läsa mer om detta och börja "pilla" lite på telefonen.

    tacksam för lite hjälp på vägen...:)