[Läckt] Gingerbead till Liquid Metal!

Diskussion i 'Liquid Metal' startad av Frojd, 5 apr 2011.

  1. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej alla glada (antar jag, eftersom det är så lite aktivitet här) LiquidMT-ägare! Kan meddela att det finns en tråd för den första läckan av acer's (förhoppningsvis snart) officiella gingerbread-uppdatering på modacos forum. http://android.modaco.com/content/a...modaco-com/336400/leak-liquid-mt-gingerbread/

    Jag håller på att flasha den nu. Enligt användare på modaco är grafiken lite buggig, men i övrigt flyter den på bra. AcerUI är uppdaterat och verkar ha blivit ännu lite trevligare. :)

    /Fredrik
     
  2. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Skriv gärna skillnaderna mot 2.2.2 sen :)
     
  3. Nocturnal

    Nocturnal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Självklart använder luren det mörkare Gingerbread-gränssnittet, vilket uppskattas

    Betydligt mindre RAM är ledigt, ungefär 100 mb mindre, dock inget som märks märkvärt.

    Socialjogger har uppdaterats, så har även Acer UI, och när det faktiskt möjligt att använda utan få nervsammanbrott.

    För som inte uppdaterat innan så har kameran blivit betydligt bättre, samt att den nu även har en FM-radio, vilket är mycket användbart, om man inte vill slösa på datatrafik.

    Har utöver det, så har jag inte hittat några större uppdateringar, men det är coolt att ha 2.3.

    Riktigt bra jobbat Acer :)
     
    Last edited: 8 apr 2011
  4. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kunde inte skicka sms med uppdateringen, så jag är tillbaka på 2.2.2. Ingen aning om vad som var fel. Dock gillar jag verkligen det nya UI:t, statusbaren är tillbaka vid toppen som vanilla men när man drar ner den får man olika flikar som tidigare. Jag tyckte hade ungefär lika mycket ledigt RAM som tidigare, men jag kan minnas fel (tittade nog när jag hade gingerounay, med de flesta bakgrundsprocesser borttagna). Vill verkligen köra 2.3, men vet inte hur jag ska lösa sms-problemet :(
     
  5. Nocturnal

    Nocturnal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har dock inga problem med att skicka SMS.

    Testat och göra en fabriksåterställning av telefonen, det gjorde nämligen jag?
     
  6. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Bra idé, ska testa det imorgon.
     
  7. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det finns en ny läckt version tillgänglig på MoDaCo nu version 3.016.00_AAP-GEN2_03.16.01

    Tre olika custom-ROMS finns att välja på för den som vill ha root och lite annat smått och gott:
    Gingerounay 1.1
    Ginger_dmd_1.0
    RОМ t&l_Metal_2.3_test3

    Jag kör för närvarande "dmd" som fungerar nästintill klockrent. Har klarat mig 18h på batteri idag trots att "battery use" visade 77% på goggles (som nu är bortplockat). Gingerbread flyter på oerhört fint, och jag är fast vid AcerUIt, det känns väldigt naturligt och man har snabb tillgång till allt. Har fortsatt lite små buggar kring sms, just nu verkar den inte vilja vibrera, men på det stora hela rekommenderar jag att kköra någon av dessa ROM framför froyo. :)
     
  8. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vache har släppt Gingerounay 1.2:
    http://android.modaco.com/index.php?s=&showtopic=339421&view=findpost&p=1697246

    Kod:
    Update 1.2 :
    
    --Themed Notification pulldown with semi-transparent background and some new icons
    --Updated FMRadio
    --Updated MusicA
    --New AcerMessage (replace Mms) application
    --Reduced Size of Launcher2.apk by removing Wallpaper (7Mo -> 1.5Mo)
    --Included su fix
    --Disable GPS debug
    --Added Ads filter
    --Online kitchen for removed apps