1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Lämnade in mobil hårddisken trasig?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Robbe74, 9 maj 2024.

  1. Robbe74

    Robbe74 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2024
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag lämnade in min Sony Xperia l3 för den var död. Kom tillbaka nästa dag då säger de att batteriet är trasigt. Det buktade ut så det var rätt givet. De skulle byta detta och jobbet skulle ta en vecka. Det gick en vecka och jag hörde inget. Ringde upp och han säger att den snart är klar. Men ännu en vecka gick då ledsnade jag och ringde igen. Nu var tydligen hårddisken trasig. Han hade sänt iväg mobilen och fått den åter idag. Så mobil kaputt men han var beg sony mobiler till salu. Allt låter skumt. Brukare hd gå sönder?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 849
    Mottagna gillanden:
    44 862
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag förstår inte riktigt hur han konstaterat att specifikt "hårddisken" är trasig. Om batteriet sväller kan för all del andra komponenter ta skada av trycket som uppstår, men menade han inte moderkortet?

    Det låter lite märkligt att specifikt flashminnet/NAND-chippen skulle ha tagit skada, men visst, allt kan ju hända.

    Jag antar att du kan begära tillbaka telefonen och be om en second opinion, eller skicka den till en Sony-auktoriserad verkstad för att vara på den säkra sidan.
     
    Kristy och HakanC gillar detta.