Låser upp sig i fickan Galaxy S8+

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av easycure1974, 30 jul 2017.

  1. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    AOD är avstängt. Men om jag aktiverar det, så ser det ut såhär bland inställningar:
    [​IMG]


    Du frågar om on-body sense, vart hittar jag den inställningen?
    EDIT: Hittade och det är avaktiverat:
    [​IMG]
     
  2. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    För att förtydliga det hela:
    Telefonen låses INTE upp. Skärmen aktiveras och tänds i byxfickan och trycker på "Nödsamtal" sen lyckas den ringa upp 112.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Under displayinställningar så är ”Keep screen turned off” på?
     
  4. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Jajjemensan, stämmer bra det. Telefonen är även återställd och inställd som ny enhet och testat. Samma fel. Samma för min bror också.

    [​IMG]
     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

  6. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Senaste stock som går att få tag på, japp. Aldrig rootad, aldrig knoxad heller.
    Superskön telefon i övrigt. Men går inte att använda för min del som daily driver med tanke på att den aktiverar skärmen på något vis när den ligger i byxfickan och ringer ut.
     
  7. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Kan väl vara värt att prova safe mode för att utesluta någon nedladdad app om du inte redan gjort det, även om det låter rätt långsökt.
     
  8. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Kanske inte framgick tydligt i tidigare inlägg, men jag har skrivit att jag ställt in telefonen som en ny enhet (utan att ladda ner nå appar) och problematiken kvarstår.
     
  9. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 300
    Mottagna gillanden:
    9 683
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det låter väldigt skumt det där med att den aktiveras av "byxorna" men det kan vara något med byxorna. Jag hade ett par byxor för några år sedan som man kunde gå genom IR stråle till en dörrklocka i en affär utan att den reagerade. Provade flera gånger, helt osynlig, men andra kunder funkade den normalt för, mycket skumt. Det är iofs en helt annan grej än mobil men man vet aldrig.

    Nu kommer en tokig idé. Kan det vara det tvättmedel / sköljmedel som ni har till kläderna som på något sätt lurar mobilen? Prova ett annat märke på tvättmedel / sköljmedel och se om det hjälper.
     
  10. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Ingen aning gällande den tokiga idén. Men har svårt att se det. Brorsan min har då inte samma tvättmedel/sköljmedel som mig. Vi köper inte heller kläder på samma butiker då vi bor i olika städer.
    I dagsläget lutar det åt att avyttra telefonen om man får ett "goddag yxskaft"-svar av Samsung supporten efter helgen.
     
  11. jhorn188

    jhorn188 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    65
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Vad sa dom?

    Har samma problem själv. Har som tur är aldrig ringt 112 eller något annat nummer men får ofta upp nödsamtalskärmen och börjar knappa in massa siffror där...

    Har gått igenom alla inställningar också som nämnts i denna tråden (smart lock, keep screen off, hemknapp på always on display, osv).

    Har sensitivitet på "hard press"-hemknappen på hårdaste (minst känsliga läget) men räcker inte. Känns som det är den funktionen som är problemet. Önskar man kunde stänga av hard press för hemknappen helt.
     
    Last edited: 18 nov 2017
  12. Ejlertsson

    Ejlertsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Sitter på precis samma problem. Hoppas det kommer något sätt att avaktivera hemknappen när telefonen är låst. Hade räckt med power knappen för min del för att låsa upp. Väldigt jobbigt problem.
     
  13. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Hemknappen på AOD går inte stänga av, gömma går men den finns kvar där gömd bara. Enda sättet är nog stänga av AOD som man kan testa. Om nu ingen testat det redan?
     
  14. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Jag har ett besläktat problem. Den tänds inte i fickan. Däremot när jag stoppar ner den i innerfickan, upponer för att högtalaren ska vara uppåt. Då kommer jag nästan alltid åt hemknappen och råkar ovetande ställa till med något på hemskärmen.
    Att inte visa hemknappen i AOD hjälper inte. Den finns där ändå, osynlig.
    Och det hjälper dessvärre inte heller att stänga av AOD helt. Hemknappen finns där ändå, osynlig.
     
  15. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 016
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Jag spelar Pokémon Go på en LG med virtuell hemknapp och för att hålla telefonen igång med skärmen "släckt" (den är inte helt släckt, bara väldigt låg ljusstyrka) när jag är ute och går så använder jag appen Battery Extender Go (det finns ett antal liknande appar).

    Det låter helt orelaterat men jag har en tanke kring det. När man aktiverat appen så kan man ha olika sätt att låsa upp den, i mitt fall genom att trycka Volym upp och sen ange ett mönster på skärmen. Den virtuella hemknappen blir då dold.

    Om man efter att ha aktiverat appen trycker på Power-knappen så fungerar varken Volym upp eller hemknappen och telefonen förblir låst. Råkar man komma åt Power-knappen i fickan så slocknar telefonen snart igen.

    För att låsa upp den så måste jag utföra sekvensen Power-knapp, Volym upp-knapp, mönster på skärmen och då kommer jag till ordinarie startskärm som då ska låsas upp. Det är ett krångligt men dock säkert förfarande som inte kan göras av misstag. Kanske värt att testa...
     
  16. Aerlais

    Aerlais Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Väcker en gammal tråd. Har en S10 och den har låst upp sig i fickan några gånger. Löste du problemet?