Fråga: letar efter snabb rom där man kan välja operatör

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av OXYD, 19 apr 2013.

  1. OXYD

    OXYD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjo!
    Frugans sensation behöver snabbas upp. Hon kör idag Viper 1.6.x. Men tyvärr är Viper otroligt segt. Fast jag har överklockat cpu. Tidigare körde vi med Kangs rom 4.1 vilket är som natt och dag i hastighet. Mobilen är s-on och upplåst via htcdev

    Eftersom vi pendlar en hel del över gränsen till Danmark och har fri surf och taltid via tre OM man endast använder tre som operatör i Danmark.
    För några månader sedan testade jag 4.1 i miui, kang, och jellybam men ingen av dem lät en välja operatör. Man fick bara felmeddelande.
    Man väljer mobiloperatör under mobildata/nätverksoperatörer/sök efter tillgängliga nätverk.
    Nu har ju ett flertal 4.2.2 rommar kommit ut.

    Tänke bara höra med er om ni vet någon snabb rom som man kan manuellt välja operatör i?

    Går kanske inte på Android högre än 4,0 :ehm: men varför skulle det inte det egentligen? Finns det någon nerbantad 4,0 sense rom annars att tillgå.
    De jag sett ligger ju på galna ~600mb (viper, revolution). Till min HOX finns ju tex en rom blade som ligger på 140-240mb och är betydligt snabbare än orginal.

    Otroligt tacksam om någon är villig att testa på sin rom om man manuellt kan välja operatör.