Älskar såna svävande svar. Google och andra stora företag är experter på det. Det går ju så bra med att rulla ut tex familjekonto på Google Play för fler länder, bra svenskt språkstöd, YouTube Red osv osv osv. Men men, "inom kort", "snart", "sen"... kanske. ;-)
Fick just 2.0 till min G watch R. Den är uppgraderad men vill nu kopiera Google Konto informationen till klockan och säger att installationen skall fortsätta i telefonen men där händer inget? Edit: OK jag kom förbi det genom att skippa steget och sedan följa "See whats new with Wear 2.0" guiden.
Fick meddelande i morse när jag vaknade om att klockan ville visa nyheterna i Wear 2.0 men på telefonen, så gjorde en sökning efter ny programvara då och fick att det vart ett okänt fel. Så testade att ladda till fullt men samma fel så gjorde en omstart av telefonen och Klockan och sedan en ny sökning i klockan och då satte den igång nedladdningen tog 30-35 minuter, sedan fick jag valet att installera.
Fick samma meddelande nu när jag startade om min telefon. Men ingen ny mjukvara finns enligt klockan ändå. Är uppkopplad mot wifi. Får väl vänta... Verkar det bra?
Lite annorlunda med annan typ av notifieringar och hur svepen fungerar annars tycker jag det känns ganska lika på min klocka. Har inte haft problem med att den skulle bli långsam eller så.
Jag gjorde en "unpair" på klockan och sedan hittade den uppdateringen. Håller på nu sen en stund tillbaka.
Om man trycker många gånger på den gröna skärmen med vita bocken "System is up to date" så får man efter ett tag frågan om man vill ladda ner.
Inga problem med uppdateringen och kunde till slut kopiera google kontot. gillar att man nu inte behöver vara beroende av mobilen i vissa lägen, men en nackdel jag märkt är att när det ringer på mobilen och jag vill svara via klockan så har jag nu bara alternativet att neka samtalet, eller är det bara jag som har det problemet?
Jag gillar inte 2.0. På vissa sätt snyggare, men min klocka blev riktigt seg trots återställning. Sen saknar jag gesterna för att öppna och stänga kort. Jag stör mig även på att notifikationer kommer över hela skärmen trots att jag inte "tittar på klockan". Förut kunde jag välja bort "förhandsvisning av kort" men det går inte nu..
Håller med dig. Ser ingen fördel med 2.0 alls. Min klocka blev också seg. Trots fabriksåterställning. Saknar vissa saker. Nästan inget nytt. Hade hoppats på lite kul funktioner och massa nya snygga Watch Face. Lyssnar mycket på poddar. Spelaren tar nu upp hela skärmen eller syns den inte alls. Mycket bättre innan.
Har än så länge inte upplevt seghet. Tycker min fungerar riktigt bra och har ett bra flyt. Hade ju helt klart hoppats på några nya watchfaces. Däremot verkar ju 2.0 dra ÄNNU mer batteri än tidigare, kanske blir det bättre efter några laddningar.
Min är lite seg men det kan vara någon app jag installerat eller så. Skönt att äntligen se svenskt språkstöd. Nu står det "lördag" på min watch face också. Det var på tiden. Pun intended.