1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

  1. nonprogrammertechie

    nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    @ Twk; utfört; filen fins ej.
     
  2. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Ok, tack ändå.

    Jag fick fram felet här till slut efter en flashning - market DL misslyckades varje gång. Jag löste det genom att köra power off. Vid uppstart fick jag även felet ni beskrev om process som hänger. Jag valde "force stop" och efter en stund kom systemet upp och när jag valde marketen igen (efter att ha fått slå av o på wifin) så fick jag igen godkänna avtalet, sedan har marketen funkat. Men det är såklart något jag måste lösa. Det verkar vara sällsynt att det händer dock.


    ---

    I övrigt har jag nu testat den nyare versionen av kernel jag pratade om på twk-systemet. scrollhjulet funkar igen (för Kendo), och grafiken är överlag snabbare dessutom, ganska stor skillnad (men jag skruvade även på ett par andra prylar samtidigt). twk006 kommer bli trevlig :)

    Vis av erfarenheten ska jag se till att det VERKLIGEN funkar denna gången innan release dock ;) Eventuellt ryker nya marketen, den går ju att lägga på själv i efterhand istället om man vill, den verkar vara roten till mycket ont av någon anledning.
     
  3. nonprogrammertechie

    nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hmm, vet inte om jag förstår. Bootningen hänger sig inte längre på någon pprocess. Har stängt av wifi + stängt av plattan, slagit på + wifi på. Market processen bryter fortfarande vid 99%
     
  4. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Looking forward to...

    TWK 005 fungerar perfekt på min platta inkl nya Market.

    Kör WEP-nyckel för övrigt, och hade inga större problem att
    få igång market (en omstart krävdes)

    Ser fram emot TWK 006 !!

    Stort tack för ditt tålamodiga arbete TWK!
    :):D
     
  5. dunet

    dunet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag kör WEP2.
    Jag har inte med mig min på jobbet idag så jag har ingen möjlighet att prova nytt nu.
    Får testa igen ikväll :)
    004 fungerade med samma trådlösa nät och äldre market.
    MVH
    dunet
     
  6. narci22

    narci22 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ytterligare en tanke angående problemet med att inte få market att fungera,

    Förr i tiden... när Android 1 och 1.5 släpptes krävdes det att man aktiverade GSM-data för att få igång market korrekt... detta pga att Google ville veta var man befann sig rent geografiskt, för att ge användaren tillgång till korrekt lands version av market...

    Testa att tillåta plattan att identifiera var ni befinner er geografiskt... tror att det är två menyer som måste klickas i för att få det att fungera med ll plattan...

    Hoppas att det kan hjälpa....
     
    Twk_ och ZuBBe gillar detta.
  7. UrbanSk

    UrbanSk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Hur ser möjligheten ut att få igång ett USB 3G modem?

    När jag skaffade ett Telia mobilt bredband kontant fick jag med ett Huawei E1750 USB modem.

    Så snart jag får min USB adapter kabel tänkte jag börja testa lite.

    /UrbanSk
     
    Last edited: 26 jan 2011
  8. narci22

    narci22 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vågar man fråga var du fått den nya kerneln ifrån... :-) Kompilerar du den själv eller "tillhandahålls" den av andra?
     
  9. arianmanesh

    arianmanesh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Någon som har erfarenhet att roota ll 7ck100?Försökte z4root temporary root men det var utan resultat....va sagt om permanet root med z4root?
     
  10. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    det är permanent root i twk_´s och almightycasey's versioner väl? :ehm:
     
  11. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ganska goda som det ser ut nu, jag vet att det påbörjas lite testning denna vecka. Problemet är att det finns så många olika modem även om Huawei står bakom många av de som säljs.

    Kan någon referera till någon lista på de vanligaste som Comviq, Telia, Telenor och Tre spottat ut de senaste 2 åren??
    Huawei E180 borde vara tämligen vanligt men vilka mer? För att underlätta kan kanske någon skapa en lista med apn, username, lösen mm också för respektive operatör - men skapa en ny tråd för det kanske...
     
  12. nonprogrammertechie

    nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Twk, snälla... kan du inte ge mig en Twk006 beta?
    - nåja, försöka duger väl! ;-D Har nämligen låtit Siba byta ut min platta, då jag misstänkte hårdvarufel kring laddningen av plattan. Så jag vill I alla fall flasha nya plattan, kanske tidigt på kvällen. Frågan är, skall jag satsa på Twk004 eller Twk005?!?
     
  13. arianmanesh

    arianmanesh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för svaret men det låter inte så eller jag har fel? menar försökte overclocka cpu:n med app med det säger att plattan har ingen root access.:eek:, vad det kan vara på? o_O
     
  14. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Snälla, ge mer information! Tex vilken app och på vilken firmware release du testat?
     
  15. arianmanesh

    arianmanesh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag kör med alim... version dvs uppdatering metod och inte frå twk, och appan heter setcpu om jag har rätt...:)
     
  16. nonprogrammertechie

    nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    stendöv ingång

    Efter ett dygns omfattande tester, samt workarounds i form av strömmatning via usb ingången, har jag definitivt kunnat konstatera att problemet ej ligger i firmware, utan är en allvarlig brist i hårdvaran hos LL7CK100. Jag har som sagt lyckats replikera problemet om och om igen senaste dygnet. Hårdvaran har inte betett sig som jag förväntat, dvs jag har inte kunnat ladda surfplattan, genom att ansluta medlevererade nätadapter i hörlursuttaget. Detta har lett till stor besvikelse hos mig. Jag har idag tom sett mig nödgad att gå till min Sibabutik för att undersöka problemet. Tyvärr uppvisade test av ett annat exemplar av en LLCK100 samma resultat. Inte heller fungerade saken annorlunda vid test av två andra nätadaptrar. Något konfunderad beslutade jag mig fö att ändå stå på mig, och få med mig ett utbytesexemplar av surfplattan. Men då inte ens test av en biladapter två timmar senare, gjorde någon skillnad. Jag bestämde mig då för att återvända till Sibabutiken, för att kräva tillbaka min ursprungliga surfplatta. Den hade ju åtminstone en ny Twk005 firmware installerad (vilket i och för sig Sibapersonalen inte visste), samt att surfplattan var utrustad med ett av mig installerat sd-kort, vilket utbytesexemplaret saknade. Helt avgörande för att bestämma mig för att vilja byta tillbaka, var att jag kommit på en permanent fungerande workaround. Om man ansluter laddaren till laddningsuttaget, i stället för till hörlursuttaget, så visar sig laddningen fungera! Ett förfarandesätt som jag alltså varmt kan rekomendera alla andra ägare av LL7CK100 surfplattor. Jag vågar tom påstå att detta nog är en fungerande lösning på surfplattor - ja tom kanske alla - surfplattor.
     
    Last edited: 26 jan 2011
  17. ZuBBe

    ZuBBe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan bara säga att narci22 hade nog rätt angående gsm data för när jag valde "use my location" så funkade helt plötslig market. :)
     
  18. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ha ha ha, finns nog dom som har vart nära att trycka sönder micken vid reset också. Alltså, som alltid - använd rätt hål ;-)
     
  19. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Den typen av självdistans och vilja att bjuda på sig själv du just gav prov på ser man inte ofta. Fantastiskt skrivet också, jag lyfter på hatten!

    Tyvärr har jag ingen beta som skulle vara rimligt att förvänta sig att någon får igång utan att i princip veta om alla fallgropar jag ännu inte fixat, och att hjälpa till med alla problem som skulle uppstå skulle ta längre tid än att fixa en riktig release.

    Rädes dock inte, ty prestandaförbättringen är såpass stor, att underlåtelse att fixa en fungerande version så fort det bara går vore en skymf mot alla som äger en LL-platta, inklusive mig själv! :cool: (Jag kommer göra allt för ha det färdigt inom några dagar. Och ja, Kendo-kulan funkar också i 006 - det låg faktiskt i kerneln visade det sig)

    @arianmanesh: twk-firmwaresen är fullt rootade. Just setcpu är märklig för den rapporterar att root saknas i olika lägen, men jag har "fått den nöjd" (har för mig att jag fick lägga su-binären på ett specifikt ställe eller något ditåt), men det går ändå inte att klocka högre med nuvarande kernels.

    För att kunna överklocka krävs en kernel med stöd för detta. LLs och Kendos kernels har inte stöd för att klocka över 620 MHz, som är maxhastigheten på enheten, och som den redan använder sig av. Detta är dock en överklockning redan (minns att det är en "kina-pad" trots allt), och sannolikt är det där den är stabil, annars hade den varit klockad högre.

    Det hävdas lite varstans att den är "nedklockad" osv. Jag vet inte var dessa uppgifterna ursprungligen kommer ifrån (kanske rykten innan rk2818 faktiskt kom ut?), men 600 MHz är den på enligt all officiell data jag kan hitta. 1.1 GHz är felaktiskt, hävdar jag. Glöm överklockning är mitt tips och lägg energi på att hitta andra smarta sätt att snabba upp saker, och presentera dem här, så kanske jag kan få med dem i framtida versioner :)

    Kerneln som kommer ligga i twk-006 kör också i 620 MHz, men är betydligt raskare av andra skäl.

    @narci och alla andra som verkar ha pinpointat problemet med att nya marketen får problem om positionering saknas: Jättetack, ni har sparat mig mycket tid!

    Jag kommer skippa nya marketen i 006 för att spara tid, det är viktigare att få den stabil eftersom den egentligen inte tillför något utom att just vara nyare.

    Den som vill kan dessutom själv enkelt installera den i efterhand, vilket dessutom verkar vara betydligt enklare att få att funka bra än olika sätt att distribuera med den från start, som vi sett. Ingen förlust alls egentligen alltså.
     
    arianmanesh gillar detta.
  20. akeake

    akeake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Om Marketen fortfarande strular...

    ... så kanske mitt inlägg här kan hjälpa någon:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=30320&page=6
    (torde vara sista inlägget på den sidan).
    Jag hade nämligen tidigare med en annan firmware otroliga problem med marketen på min Kendo.

    För mig har twk-ll-005 fugerat klanderfritt!

    Appropå tricket med att ladda i audio uttaget...
    Man kan också mycket väl undra varför grejen inte gör reset när man pillar med ett gem i mikrofonhålet ;)

    China Design :)

    mvh
    Åke