Logitech Revue

Diskussion i 'TV' startad av basheater, 8 okt 2010.

  1. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Läste lite fel, tänkte att du pratade om ip blocken mot resten av världen. :-)
     
  2. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Aha, jo det är klart=P

    Får se hur man gör när boxen kommer. Paketet har iaf lämnat Amazon nu, så finns ingen återvändo :teeth:
     
  3. Gurkbrukinator

    Gurkbrukinator Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån som vet om det går att routa enbart viss trafik via VPN? exemoelvis hulu.com, espn.com osv..
    Det hade varit intressant att skaffa en Logitech Revue samt VPN med amerikanskt IP för att kunna köra hulu osv men även kunna använda svenskt IP för svtplay och liknande...
     
  4. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Well, går ju att routa vissa portar till ett vpn så vitt jag vet. Hjälper dock inte så mkt när allt där är port 80. Kanske går att lösa på något sätt när/om man kan roota boxen, men än så länge kan det nog bli svårt tyvärr. Inget jag kommer på direkt iaf.
     
  5. mr.andersson

    mr.andersson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är för övrigt väldigt nyfiken på hur Revue hanterar DLNA eftersom jag spelar en stor del av mitt material via nätverkshårddisk.

    Det lär vara en dealbreaker som för min del tippar vågskålen mot boxee box om Revue inte kan visa upnp-arkiv på ett mer intuitivt sätt än till exempel ps3.

    Om någon springer på sådan information om google tv eller kan testa själv (ja basheater, jag menar dig ;)) så är jag er evigt tacksam! :)
     
  6. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jodå, jag rapporterar här när jag lekt runt lite:)

    Kör mediatomb från en burk, men ska testa lite olika varianter och se hur det fungerar när jag fått hem boxen. :)
     
  7. Gurkbrukinator

    Gurkbrukinator Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte att man kanske kan lösa det på sin router istället för på revue boxen. Känns som det borde gå att lösa på något sätt :)
    Så att routern redirectar trafik till vissa sidor via en VPN
     
  8. Gurkbrukinator

    Gurkbrukinator Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När får du din box basheater? Börjar bli sugen på att beställa en jag också :)
     
  9. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kör man linux router eller liknande med iptables är det kanske möjligt att routa om trafiken baserat på webbsidor. Inte jätte erfaren när det gäller iptables, så vet faktiskt inte. :) Annars med en vanlig hårdvarurouter tror jag inte det finns nån som kan göra så. iaf inte i lägre prisklassen=P

    Boxen har kommit till Jetcarrier i NJ nu, så imorgon trillar den med flyget till Sverige. Tror de räknar med att man bör ha den på tisdagen efter ungefär.

    Paketet väger iaf 3.63 kg och har en volym på 28 dm3. Vilket för min del nog kommer landa på 487kr i frakt. Dra av hälften på det, för beställer två boxar. En till mig o en till en kompis. Men under 250 i frakt är ju helt okej ändå. Plus skatt och sådant tråkigt då. :)
     
  10. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hittade en lösning som kanske fungerar till Hulu och liknande. Dock bara för Windows burkar och programmet kostar en del.

    Det borde vara en ganska idiotsäker lösning dock. Med tanke på att en hel del sidor tills vidare är blockade från gtv.

    http://www.playon.tv
    Installerar det på en dator, kastar upp VPN lösningen eller vad man nu har, sedan är det bara att springa in på gtv.playon.tv så bör det fungera. :)

    Bökig omväg, men känns som enda som fungerar helt.


    Jetcarrier har för övrigt skickat paketet till posten nu. Har kollinr och det skickas som DPD företagspaket 16:00, så imorgon bör jag få det! :D
     
  11. Gurkbrukinator

    Gurkbrukinator Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har du fått din revue nu? Vad är dina första intryck?
     
  12. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Försenat som vanligt, men hämtat ut den nu. För nån timme sen kanske. :)

    Måste säga att hittils är det ungefär vad jag förväntat mig. Lite problem med tv delen eftersom min canaldigital box inte går att välja i listan. Verkar dock som man kan programmera knapparna själv, så kan zappa nu iaf :)

    TV/Förstärkar delen gick hur smidigt som helst. Styr allt från mobilen/tangentbordet nu.

    Mediaserver delen har jag inte hunnit testa så mkt. Satte igång min mediatomb server och fungerade fint. Verkar dock inte gå att söka på det som är på servern. Ska testa lite olika och se om det löser sig. Är tydligen ett ganska vanligt fel.

    Det största problemet är väl att man inte kan söka på tvkanalerna, men är inte speciellt orolig. Det löser sig. :D

    http://yfrog.com/5erkzcj

    En blurrig bild på att det fungerar iaf:)

    Är ganska upptagen i någon dag nu, men kan peta ner några rader till när jag får en stund över. :)

    Hittils är jag ruskigt nöjd, vore fint om någon lyckades roota så man kan pusha in lite program och så bara. Fortsätta leka en stund nu. :)
     
  13. mr.andersson

    mr.andersson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Va skoj! Ser fram emot ditt omdöme när du hunnit leka med den. Men ingen stress, vet hur tidskrävande nya leksaker kan vara! :)
     
  14. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sant så sant :)

    30-års fest idag, men imorgon blir det att sätta sig ner ordentligt med lådan. Tror iaf att googletv har stor potential. Även i Sverige innan den officiellt kommer hit. Det som behövs är market. Kommer nog komma en hel del intressanta program. Sök källor till exempel. Kan man plocka med resultat från se.nu kan det bli nice.:)

    Återkommer imorgon kväll eller så lite mer ingående om boxen. :)
     
  15. Jonas88

    Jonas88 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska bli intressant att höra. Har du fått in tv-tablåer och så från digitalboxen?

    Hur löser man om man vill spela in från en kanal och se på en annan? En inspelningsbar digitalbox har oftast 2 tuners men Revue har bara en signalkälla från digitalboxern. En funktion jag skulle sakna om det inte går att lösa.
     
  16. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Njae, tablåerna och sökfunktionen på kanaler fungerar inte. Det verkar som den plockar sådant från internet och inte från digitalboxen. Med tanke på att man ska skriva in vilken digitalbox och postnummer man har. När man kan roota är det kanske möjligt att man kan få igång det, men än så länge är det ganska kört känns det som.

    Går inte att spela in alls om man inte har en inspelningsbar box från Dish. Samma sak där. Skulle tro att folk kommer bygga apps som kan spela in till externa hårddiskar så småningom, men även då kommer man väl bara kunna spela in på den kanalen man tittar på. Får nog vänta tills gtv kommer till Sverige om man ska kunna kolla på en annan kanal.

    Så som jag har fattat det att dish boxarna fungerar, så kopplar man in en nätverkssladd revue > dish box. Så spelar den väl in däregenom på något sätt. Om det går att titta på någon annan kanal samtidigt vet jag faktiskt inte. :)
     
  17. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har hunnit leka en stund med lådan nu. Jag är riktigt nöjd även om en del saker inte fungerar.

    När jag fick hem boxen var det väldigt simpelt att koppla in den. HDMI från digitalboxen till förstärkaren i mitt fall. Fick även en IR blaster som det bara var att ställa vid digitalbox/förstärkare.

    När man startade upp boxen gjorde den först lite uppdateringar, sen var det dags att skriva in modellnummer på tv osv. Även det hur smidigt som helst. Inga problem alls att få igång det.

    Digitalboxen däremot var lite krångligare. Testade först att välja generell hdmi enhet, eftersom canal digital såklart inte gick att välja. Bilden var då riktigt dålig av någon anledning så testade att välja en dish box ur listan. Skrev även in något postnummer i Alabama för att jag skulle kunna fortsätta.
    Nu hade jag bild. Tyvärr när jag sökte på något tvprogram så hittade den bara tvprogram i Alabama. Inget stort problem för min del dock.

    Som tur är så kan man programmera om varje knapp på tangentbordet, så började lägga in digitalboxens knappar. Välj en knapp man vill ändra, välj "Dish" boxen, tryck på knappen på digitalboxens dosa. Klart!
    Tog en stund att lägga in knapparna, men fungerade klockrent.

    Android appen fungerar fint även den. Den kunde inte hitta boxen själv dock, utan var tvungen att skriva in ipadressen första gången jag skulle paira ihop den.

    Picture in picture fungerar hur bra som helst. Skulle dock vilja se en lite smidigare övergång från helskärm till PiP. Nu blir det svart på skärmen i en sekund innan det händer något. Ingen stor grej, men det första jag reagerade på. :)

    Logitechs media spelare är något jag måste kolla mer på. Har testat att spela upp från usbminne vilket fungerade fint. Mediaservrar verkar vara lite bökigare. Står dock så här när man går in på nån server: "Video playback is now in beta. Some video formats are not supported". Mediatomb fungerade första gången jag testade, men nu verkar det inte fungera längre. Ska testa lite fler servrar, så kan jag skriva ner någon rad om jag hittar nån som fungerar bra.


    Fördelar:

    Riktigt smidig multifjärrkontroll - Man styr allt från tangentbordet eller Android appen. Inte använt någon annan fjärrkontroll sen jag fick hem lådan.

    Webbläsare - Har ett PS3, men den här webbläsaren är betydligt mycket bättre.

    Sökfunktion - Även om allt inte går att söka på än, så är det en bra funktion att kunna dra upp en sökruta och köra gång något klipp på youtube även om man kollar på tv.

    Android apps - När market öppnar, kommer det förmodligen komma en hel del bra program. Då menar jag inte bara Angry Birds på tvn, utan program som förbättrar Google TV.

    Nackdelar:

    Tv tablåer och söka på program fungerar inte - Förhoppningsvis kommer det gå att lösa inom en snar framtid. Lyckas någon roota kan man kanske gå in och kolla hur/var den plockar informationen ifrån och ändra källa.

    Fläkten hörs - Även om det inte är något problem för mig. Har en del annat som låter högre. Datorer och liknande, så är inget jag störs av alls.

    Sidor med mycket flash kan vara sega - Collegehumor till exempel. Tydligen är det något som Logitech håller på att kolla över. Får hoppas på att det fixas i någon uppdatering.


    Är förmodligen många saker jag glömt skriva, samt en del upprepning, men är en liten uppdatering iaf. :)

    Här kommer några bilder också. :)

    http://img835.imageshack.us/img835/4027/img6043t.jpg
    http://img191.imageshack.us/img191/7624/img6045j.jpg
    http://img64.imageshack.us/img64/9493/img6049.jpg
    http://img210.imageshack.us/img210/8898/img6050u.jpg
    http://img24.imageshack.us/img24/2608/img6053y.jpg
    http://img526.imageshack.us/img526/5930/img6054d.jpg
    http://img443.imageshack.us/img443/3019/img6058h.jpg
    http://img28.imageshack.us/img28/8640/img6061c.jpg
    http://img294.imageshack.us/img294/4219/img6063j.jpg
     
  18. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testade att installera minidlna på min linux burk. En lättvikts dlna server.

    Fungerar klockrent! Testat att köra lite .mkv filer med och 720p streamar den utan problem.

    Den "globala" sökfunktionen fungerar fortfarande inte på mediaservern. Hittar ingenting. Dock fungerar det att söka igenom servern när man är inne i logitechs mediaspelare. Antar att det är någon bugg som kommer fixas.
     
  19. CalleN

    CalleN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var i US och köpte en Revue på BestBuy.

    Vid start så uppdaterade den ganska mycket. I början av November så kom det en upgrade som brände HDMI ingången på TVn(var tvungen att boota om TVn). Först trodde jag Revue:n gått sönder så var och bytte den på BestBuy. Dock fungerade inte den heller i hop med TV:n. Så efter att provat en annan TV så fungerade den andra enheten.

    Hemma i Sverige försöker jag att få den att fungera med Comhem VIP-1920. Vilken går ganska dåligt, problem med ljudet. Får bara ljud på TV1, TV2 och någon enstaka HD kanal. Så det är bara kanalerna med 5.1 ljud som Revue klarar med VIP-1920.

    Någon som har en enkel lösning?
     
  20. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Låter som du haft lite otur =/ Har inte haft några problem med ljudet alls.

    Har du prövat att gå in på Picture & sound > optical audio output och ändrat från dolby till pcm? Ingen aning om det fungerar, men jag får ljud på båda. Kanske kan göra nån inställning på digitalboxen annars?

    Vad kör du för inställning på TV source? Generic video source eller gjort som jag och valt någon amerikansk box? Dish Network DishDVR-522 i mitt fall.