Logitech Revue

Diskussion i 'TV' startad av basheater, 8 okt 2010.

  1. CalleN

    CalleN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har provat det mesta.
    Valde inte en amerikansk box. Det verkar mest som det är för att få TV kanalerna sökbara. Valde istället att den inte fanns i listan ock knappade in VIP-1920. Verkar som Revue då matchar mot deras databas för Harmony. Inget programmerande av knappar.

    Har sökt lite på andra sidor och det verkar som Revue har en del problem med ljudet. Då den inte har pass-through av ljudet. Utan avkodar och mixar ljudet med Revues ljud. Sony varianten verkar ha liknande problem.
     
  2. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Åhå, var nog lite ivrig första gången, såg inte att det gick. Bra mycket smidigare iaf. :)

    Aha, okej. Lite surt, men förhoppningsvis fixas det väl i nästa uppdatering. Får hoppas!
     
  3. possan

    possan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis pluggat in min revue nu och lekt runt lite... det känns verkligen som att det här är framtidens tv :)

    måste försöka komma åt marketen eller nått shell på något sätt så man kan testa runt lite med andra appar..
     
  4. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller med helt:)
    fått igång napster och måste faktiskt erkänna att det är riktigt bra. Kan nog ersätta spotify för min del.

    Tyvärr verkar de inte kommit så långt med root delen, men det är väl bara en tidsfråga.
     
  5. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du dd-wrt eller en linuxrouter så går det att lösa om man kan grundläggande inom routing och iptables. Kan posta en länk till en som löst det från Kanada på söndag eller så om du är intresserad. :)
     
  6. possan

    possan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=46756

    Där är länken om någon är intresserad :)
     
  8. Spiff

    Spiff Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ljudproblem Revue+Sagem

    Installationen fungerade med lite handpåläggning. Lyckades hitta en amerikansk operatör som tydligen använder samma digitalbox som här i Sverige, en Sagem DTR94160TA (DVB-T).

    Tyvärr blir det bara ljud på SVT1 och SVT2, de verkar vara kodade med "AC3" enligt boxen. Alla andra kanaler är tysta. Det fungerar perfekt om man kopplar boxen direkt till TV'n, så det är Revue som käkar upp ljudet.

    Har provat alla tänkbara ljudinställningskombinationer i boxen och i Revue utan framgång.

    Tips mottages tacksamt.
     
  9. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Revuen klarar inte av DTS ljud (än?) vilket kanske kan vara därför?

    När jag ser film och liknande måste jag konvertera från DTS till AC3 för att det ska fungera. Har dock för mig att jag har DTS inställt på min digitalbox och det fungerar klockrent av någon anledning. Har du kollat om de andra kanalerna kör DTS?

    Verkar vara ett vanligt problem tyvärr. Har du spanat på Logitechs forum?
    http://forums.logitech.com/t5/Revue/bd-p/revue

    Lycka till!
     
  10. jimli128

    jimli128 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ni som har skaffat denna. Är ni nöjda?
    Jag funderar på att skaffa en från USA nästa vecka.

    Lider ni av engelskt keyboard?
    Hur funkar SVT play?
    Finns Spotify?


    /Jimmy
     
  11. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är jättenöjd, lite synd att jag inte beställde min nu dock, så hade jag kunnat roota. Ska man roota, måste man göra det direkt när man får boxen, innan man får någon uppdatering.

    Jag lider inte alls av engelskt tangentbord. Det mesta jag gör är på engelska. Var en gång när jag var inne på gmail, som jag behövde åäö, men antar att man kan peta in dem, när de lyckas låsa upp boxen mer. :)

    SVT Play bör väl fungera. Inte kört något direkt. Southparkstudios är där jag kollar mest. Kan gå in ikväll och se hur SVTplay fungerar.

    Spotify finns inte än. Kanske om man har en rootad box, eller när android market kommer.

    Över lag är jag ruskigt nöjd, även om alla funktioner ej fungerar i Sverige än. :)
     
    jimli128 gillar detta.
  12. jimli128

    jimli128 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad får man ut av att roota burken?
    Fördelar?
    Nackdelar?
    Har du kommit över ngn guide om hur man göra?
     
  13. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fördelen med att roota revuen är att man kan installera apps. Alla apps som finns till Android fungerar inte av olika anledningar, men en del ska fungera fint. :)
    http://gtvhacker.com/blog/2011/live-wallpapers-on-googletv/ <- till exempel :)

    Än så länge kan man inte göra jättemycket med root, men i framtiden hoppas jag att man tex, kan kasta in åäö, spela in från tvn direkt till en extern hårddisk och allmänt göra mjukvaran mer anpassad för Sverige. Är nog bara fantasin som sätter gränserna när market kommer och vi har full åtkomst till boxen.

    Nackdelen är väl just hur man fixar root. Kräver att man öppnar upp lådan och löder lite. Ska dock vara väldigt enkelt om man följer guiden, så jag personligen hade rootat om jag hade haft möjligheten. :)
    En till nackdel är ju så klart att man förlorar garantin.

    Nu verkar det som market är på väg till gtv, så en mjukvaru root som inte kräver lödning är nog inte jättelångt borta. Ren gissning så klart:)

    På gtvhacker.com finns guiden hur man gör och på blog.gtvhacker.com står det lite nyheter, hur långt de kommit och så.

    Är du intresserad av vad som händer så sitter de från gtvhacker på irc.freenode.net #gtvhacker
     
  14. jimli128

    jimli128 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kommer att få min burk på tisdag (Tillsammans med en XOOM, rena julafton :-) )

    Vilka streamingtjänster funkar bäst för film och sport?
    Har ngn provat viaplay.se?
    Går det att streama från Amazon.com?
     
  15. basheater

    basheater Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nice!

    tv6play, kanal5play och alla de sidorna ska fungera. Viaplay bör inte fungera. Testade på min linuxburk och såg att det krävde Windows, med tillhörande skitprogram.. Tänkte ta och knåpa ihop lite mail till dem bland annat, och fråga om de har några planer att stödja något annat än Windows.

    Min känsla är att Voddler är på ingång. Iphoneappen är ju klar, så antar att det kommer en till Android snart. Med lite flyt kan man installera den i google tv och köra film:) Upplösningen kanske inte blir den bästa dock.

    Amazon.com tror jag inte fungerar heller. Med svensk ip dvs. Gör man någon VPN lösning kan man nog få igång det mesta. :)

    Annars när det gäller film och serier, så kör jag minidlna på en dator, så jag helt enkelt streamar över allt till google tv. Fungerar kanon, går till och med att söka på allt jag delar ut.

    Som sagt, är mycket som inte fungerar än. Streamingsidorna som kräver Windows stör inte mig så mycket dock, eftersom jag inte ens kan köra dem på mina datorer:)

    Håll ut till Android market kommer, så lär vi se många roliga appar:)
     
  16. fretig

    fretig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

  17. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är också jävligt sugen på att skaffa en, iaf så fort den har fått Honeycomb samt Market updaten. Hade behövt en ny mediaspelare oavsett då min Popcornhour börjar sjunga på sista nu.. Och för 99$ får man knappt en mediaspelare (Roku då möjligtvis).

    Jag har läst inlägg på Google att DTS stöd kommer iom Honeycomb, men hur tycker folk att den funkar i övrigt? Alla streamingtjänster verkar nice, men tyvärr är det ju många företag som drog sig ur i början. För mig möjlighet att trycka vilka filmer som helst av största vikt. Det verkar råda lite delade meningar kring det, nån som kan bekräfta/dementera om det är något filformat som inte stöds?
     
  18. alfisti89

    alfisti89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
    Sitter och funderar på samma sak som Vandergrift & Fretig,

    99USD är helt fantastiskt pris, dock går det inte att beställa från hemsidan
    och priserna på ebay har inte hunnit sjunka ännnu men det kommer väl inom några dagar.
     
  19. Bergling

    Bergling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10E
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Lenovo Tab 4
    Övrigt:
    Mi Box 3
    Det går att beställa från Amazon.

    Sitter själv och funderar på om det kan vara något. Tyvärr känns det inte som att den (ännu) kan ersätta min Popcornhour när det gäller filmtittande, men det skulle ju vara trevligt med en bra surfmöjlighet, Youtube och kanske lite appar.

    Någon som vet om den kommer att få uppdateringar inom den närmaste framtiden?

    Känns ju annars som lite dyrt för att bara få möjlighet att surfa på TV:n.
     
  20. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är bekräftat att den kommer få Honeycomb (3.1) under sommaren och iom det kommer även Market till den.
    Ett relativt obekräftat datum är slutet av Augusti.

    Länk till DTS i Honeycomb:
    http://code.google.com/intl/sv-SE/tv/android/docs/gtv_media_formats.html
     
    Last edited: 1 aug 2011