Problem: Mottagaren rings upp när skärmen låses efter skickat SMS

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Chandler, 20 mar 2017.

  1. Chandler

    Chandler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Både jag (S6) och min sambo (S5) har flera gånger sett våra telefoner ringa upp mottagaren när vi låser skärmen efter att vi skickat SMS. Är det fler som har det problemet?

    Vi upplever det som en bugg men det har hänt så ofta nu och under så lång tid så vi måste väl vara ödmjuka och fundera på om det är vi själva som kommer åt något av misstag.

    Vi klickar på send och trycker sen på sidoknappen för att låsa skärmen, och då ringer telefonen upp den som SMSet skickats till. När man står i SMS finns det en knapp för att ringa men vi kan omöjligt komma åt den när vi låser skärmen. När man går ur ett SMS och kommer till listan kan man ringa mottagaren genom att dra i sidled, även detta kan vi inte gjort av misstag då vi stått kvar i SMSet när vi låst skärmen. Finns det fler sätt att ringa SMS-kontakter? Eller är det något mönster i hur vi trycker på knapparna som påkallar en uppringning?
     
  2. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Samsung har en funktion för att ringa upp den kontakt man har framme om man bara lyfter luren till örat, kanske tolkar den att luren lyfts mot örat om man sätter handen över närhetssensorn när man trycker på låsknappen. Prova att stänga av denna funktion, tror den heter Direktuppringning och finns i inställningar bland gester.
     
    Chandler gillar detta.
  3. Chandler

    Chandler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så var det! Finessen heter Direktsamtal och finns under Avancerade funktioner. Den fungerar inte bara i kontakter utan även när man står i SMS. Nu har jag stängt av den skiten så jag slipper uppringningar av misstag.