Avslutad: MSI GE60-2PE, GTX 860M, Corei7 4710HQ, 16 GB, 256 GB SSD

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av SwedBear, 28 nov 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Skiftande prioriteringar = hinner aldrig spela p g a barn och jobb, gör att jag tänkt byta ut min spellaptop mot något lite mer smidigare. Det innebär alltså att det är dags att se om någon är intresserad av denna trevliga MSI-laptop.

    Specifikationer:
    Modelnamn: MSI GE60-2PE Apache pro (http://www.msi.com/product/nb/GE60-2PE-Apache-Pro.html#hero-overview)
    Processor: Intel Core i7 4:e gen. 4710HQ / 2.5 GHz ( 3.5 GHz ) / 6 MB Cache
    Minne: 16 GB DDR3 (2X8GB)
    Lagring: 256 GB SSD (2x128 GB i RAID) + 1 TB HDD (7200rpm)
    Optisk enhet: Blueray
    Skärm: 15.6" LED 1920x1080
    Grafik: Nvidia GeForce GTX860M 2 GB DDR5
    Nätverk: Bluetooth 4.0, 802.11ac (uppdaterat då det som standard bara var 802.11n), Gigabit Ethernet
    Storlek: 38.3 cm x 24.95 cm x 3.76 cm
    Vikt: 2.6 Kg
    Övrigt: Steelseries tangentbord, Killer E2200 Game Networking
    OS: Win8

    Det jag gjort på den förutom standardkomponenterna är att byta ut det trådlösa nätverket mot en Intel Dual Band Wireless AC 7260 eftersom det inbyggda var ganska dåligt. Nu maxar jag utan problem min 250/100 Mbps-lina hos telia och når högre hastigheter i mitt interna nätverk. En klart bra uppdatering.

    Skicket på datorn är utmärkt. Den har inte burits runt massor utan stått på en kylplatta med fläkt sen den köptes och haft tangentbord och mus kopplad till sig.
    Den är inköpt från Webhallen den 5 juni. Jag är lite osäker om kvittot är kvar (borde vara det) men då jag köpte den via mitt konto och den finns i listan över beställda så går det säkert att få ut ett vid behov. Jag kommer självklart också skriva ett eget kvittor vid köpet.

    Datorn finns i Huddinge och kan självklart skickas (orginalkartong finns kvar) men helst träffas jag så du kan hämta den och se på den. Om den ska skickas tillkommer ca 150 Kr i fraktkostnad. Eventuell extra kostnad tar jag.

    Pris: 8500 Kr

    om någon har en Surface Pro 3 som man vill bli av med och behöver en spel-laptop så kan vi säkert hitta ett bra byte ;)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.