Problem: Nätverkstrul efter uppdatering till Marsmallow

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Pajn, 13 okt 2015.

  1. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Android visar utropstecken på både Wifi och 4G. Varken Chrome eller Firefox fungerar bra, oftast inte alls men ibland laddar saker fast väldigt långsamt. Det konstiga är att många appar fungerar utan problem. Play store, Google+, Facebook, Slack, Spotify har inga som helst problem. Men klickar jag på en länk som postas i de och den öppnas i Chrome så laddar inte sidan. Googlesökningar verkar fungera skapligt, men att ta sig vidare från resultaten är kört.

    Någon som haft liknande problem eller bara allmänna tips? Som det är nu är telefonen rätt svår att använda :/
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har haft lite problem. Har inte uppfattat att Wifi direkt krånglat, men ett par gånger när jag ahft Wifi igång och stängt av det för att köra 4G istället har det blivit utropstecken. Har jag då gått in på nätverkstyp och lagt över på 3G har det hoppat igång och sen har jag kunnat gå tillbaka till 4G. Detta var framförällt första dygnet efter uppdateringen. Idag har jag inte uppfattat några problem alls.
    Jag hade liknande problem vid någon av de tidigare uppdateringarna (5.1?). Då räckte det att slå på/av flygplansläget, men det funkade inte denna gång. Men just nu har jag, som sagt, inte problemet.
     
  3. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    I Chrome, tryck upp menyn och välj inställningar. Där finns en inställning som heter "Databesparing". Kolla så den är avstängd. Är den aktiverad så kan den ställa till med fel som detta.
     
  4. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag han ha löst det själv. Började se ett mönster i att https funkade men inte http och kom då på att jag har Ad block installerat. Efter att jag avaktiverade och avinstallerade den verkar det funka att surfa igen.

    Tack, bra tips om det ändå händer igen.

    Den är avaktiverad, tack ändå!