Någon mer som får fördröjd SMS-backup?

Diskussion i 'Allmänt' startad av N6290, 26 feb 2024.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 397
    Mottagna gillanden:
    1 747

    MINA ENHETER

    Ni vet Googles backuplösning, "Drive backups". Den gör ett bra jobb med MMS, appdata, samtalshistorik och enhetsinställningar. De grejerna laddas upp närmast dagligen, i samband med laddning. Men just SMS halkar alltid efter, det kan dröja 2-3 veckor innan den gör en ny säkerhetskopiering av SMS. Väldigt dåligt. Jag har en tredjepartsapp för backup av SMS/MMS också, som tur är, för att inte förlora någon data om telefonen går sönder.

    Någon som har samma problem?
    Se bilder nedan.
    Har varit såhär i ett flertal år vad jag kan minnas, att just SMS halkar efter eller krånglar.
    Skriv gärna datum ni ser för eran säkerhetskopia, och hur mycket det skiljer mellan de olika delarna, främst SMS av intresse då. Vyn nedan nås inne i Google Drive-appen, under sidomenyn "Backup"/"Säkerhetskopia".

    [​IMG]
    https://i.imgur.com/xNcgH0j.jpeg



    [​IMG]

    https://i.imgur.com/4E1KQ62.jpeg


    Första bilden illustrerar problemet mest tydligt. På den andra bilden skiljer det bara tre dagar mellan SMS och en annan av posterna, men ni fattar poängen.
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 373
    Mottagna gillanden:
    17 854
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Detta är från min gamla Xiaomi telefon som jag slutade använda den 18 februari. Min nya Motorola telefons backup finns inte SMS alls däremot MMS. Den visas som Pixel 5 i Drive för att den kör custom rom och så här ser det ut på den
    Screenshot_20240226-195419.png
    Tips också: Du kan ladda upp bilderna direkt till forumet utan att använda tjänster så som imgur. Bredvid Svara knappen finns Bifoga en bild/fil. Bara att ladda upp bilderna där