Fråga: Någon som vet något om SST net?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av dragontrumpetare, 5 jan 2017.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Min farsa har (för andra gången detta på kort tid) blivit lurad att ingå avtal utav sk canvasförsäljare. Första gången var Tele-experten som då lura på honom operatören 3 och deras mobila bredband. Pappa var ute efter fiberuppkopplat bredband, men de lurade på honom mobiltbredband. Förstår fortfarande inte varför 3 samarbetar med dessa företag? Men nåja, det kan vara så, att 3 förstått att Pappa inte förtått vad han skrivit under så förhoppningsvis kommer han slippa detta.

    Problemet var att han i onsdags (4/1) blev pålurade ännu ett mobiltbredband och gröna skogar utav en virtuell mobiloperatör som utgav sig att vara Telenor (också canvasförsäljare) men var i själva verket virtuell operatör SST net. Jag har försökt hitta information om företaget, hittar deras sida, men står ingenstans vilket nät de faktiskt använder. Hittar trådar på nätet om folk som lurats på abonnemang av samma företag och att de normalt sett håller på med säkerhetsprodukter mest kända för stöldskyddsbrickor, vad jag förstått. Men för några år sedan blev de de också en Mobiloperatör.

    Jag hittade en gammal uppgift som sa att de nyttja 3's mobilnät (inte ifrån deras hemsida dock), men hittar ingen fräschare information om företaget. Undrar därför om någon här känner till operatören? Jag anser att han blivit lurad (igen) i och med att de först hävdar sig vara Telenor. När jag tala om för pappa att de inte är Telenor och han sedan konfronterar skojarna, så hävdar de att de använder sig utav det nät som kunden anser sig vara mest trygg i, typ. Så de lovade pappa att han tjänst skulle vara kopplat till Telenors mobilnät. Vilket jag anser är ännu mera förbryllande. Så, någon som vet? Hemsidan säger inte så mycket tycker jag, mer än att jag tycker mig känna igen täckningsprocenten ifrån en äldre 3 hemsida.
     
    Ilsepi gillar detta.
  2. SST NET i Sverige AB

    SST NET i Sverige AB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej dragontrumpetare!

    Det stämmer att vi använder oss av Hi3G:s nät för 3G och 4G.
    Jag skulle rekomendera er att kontakta vår kundservice på 020-121 131 rörande era frågor om er Fars avtal så kan de säkert reda ut frågetecknen.

    Tack på förhand!
    SST NET i Sverige AB
     
  3. inact_0025

    inact_0025 Guest

  4. SST NET i Sverige AB

    SST NET i Sverige AB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    @bog11@bog11

    Mycket riktigt finns det trådar att läsa på nätet, men byt SST NET mot valfri annan operatör i den sökningen så får man upp en avsevärd mängd negativ kritik även där.
    Vi försöker att fånga upp de som är missnöjda av någon anledning och rätta till det som gått snett, men ibland lyckas vi tyvärr inte fullt ut... och det som skrivs försvinner aldrig som man kan se på årtalet för vissa av de du länkade till.

    Vid vidare frågor eller funderingar är alla välkomna att höra av sig till oss på antigen tel 020-121 131 eller [email protected].

    mvh
    SST NET
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Då hoppas jag att vi snart får en uppdatering av trådskaparen med budskapet att SJÄLVKLART revs faderns avtal och allt är som det ska.
     
    Kristy och marr gillar detta.
  6. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nej det stämmer inte.

    Enligt PTS senaste publicerade rapport om konsumentklagomål ligger SST Net högt över t.ex. Telia, Tele2, Telenor och Tre, vad det gäller den vanligaste grunden till anmälan, nämligen Otillbörlig marknadsföring. Det fanns endast 3 aktörer som var sämre än SST Net.

    http://www.pts.se/upload/Rapporter/Tele/2016/konsumentklagomal-telefoni-bredband-2015.pdf

    Fina ord och snygga formulering hjälper inte. Det finns en verklighet också, som visst inte riktigt stämmer med er beskrivning.
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Välkommen till Swedroid!

    Om ni är intresserade av att få ert konto verifierat så att medlemmarna vet att ert konto är officiellt är ni välkomna att kontakta någon av oss moderatorer så hjälper vi er med det isf.
     
    Kristy, jnsson och bernard gillar detta.
  8. SST NET i Sverige AB

    SST NET i Sverige AB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Nu gällde svaret de länkar som du hade tagit dig tid att sammanställa, PTS statistik har vi koll på då vi löpande får dessa siffror till oss.

    Gällande trådstartarens klagomål så hoppas vi att kunna återkoppla i ärendet men det verkar inte som om vi har fått kontakt än, TS får gärna nämna tråden här när han kontaktar vår kundservice.

    mvh
    SST NET
     
  9. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nej svaret kan inte ha gällt de länkar jag skrev, eftersom jag TYDLIGT skrev att de var exempel på vad man hittar när man gör en sökning på internet på "SST NET omdöme".
    Antingen ignorerade du det eller så förstod du det inte.
     
  10. SST NET i Sverige AB

    SST NET i Sverige AB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Precis, och man får fram samma typ av exempel om man söker på valfri operatör. Dock släpper vi från vårt håll den diskussionen nu då det sällan bär någon frukt att argumentera på öppna forum.

    Har dock inte fått något besked från kundservice om de har hört av @dragontrumpetare@dragontrumpetare eller hans far med referens till tråden?

    mvh
    SST NET
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Min pappa har för tillfället inte lyckats säga upp något avtal. Men bra iallafall att SST net informerar att mina egna eftersöktningar om att 3 nätverk användes var korrekta. Pappa försökte avsluta abonnemanget med försäljarna och det slutade med att man lade till en dator i avtalet också.
     
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du kontaktat SST å din fars vägnar? Det låter verkligen som att du borde sköta förhandlingarna åt honom.

    Tänk på att distansavtalslagen gäller här, så länge affären skett per telefon eller via "canvasförsäljning": http://www.konsumentverket.se/for-f...distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

    Ni har två veckor på er att säga upp detta, så gör det omedelbart och vänta inte. Instruera sedan din far om att aldrig någonsin under några som helst förutsättningar tala med försäljare. Han verkar oförmögen att tacka nej, och man har ju trots allt ett eget ansvar för vilka avtal man ingår i.

    Registrera omedelbart samtliga nummer (mobil går även bra) på NIX, så ni inte hamnar i samma olyckliga sits igen: http://nixtelefon.org/
     
    Last edited: 13 jan 2017
    Kristy, Ilsepi och (deleted user) gillar detta.
  13. SST NET i Sverige AB

    SST NET i Sverige AB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Då har han varit i kontakt med en av våra partners.
    Be honom kontakta vår kundervice direkt, eller om du skriver ner i ett mail vad som skett till [email protected] . Referera gärna till denna tråden så är de informerade i förhand.

    mvh
    SST NET
     
    bernard gillar detta.
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jag skall försöka göra det. Tyvärr bor jag inte på samma ställe. Inte det enklaste. [emoji53]
     
    bernard gillar detta.
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok tack för informationen
     
    bernard gillar detta.
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ett alternativ, om ni inte kan reda ut det, är att tillsätta en god man. Sök bara på Google på "God man + kommunen", så kan ni få hjälp med detta.
     
  17. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nej man får ABSOLUT INTE samma resultat om man söker på valfri operatör. Det är en ren och skär lögn! Det finns dock fler fulsäljande aktörer än SST NET, så ni är inte ensamma om dessa tvivelaktiga metoder.
     
  18. Lena.turtii

    Lena.turtii Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har samma problem här en granne blev på lurad ett abonnemang där det låter som om hon fortsätter med 3 och hon skickade tillbaka allt veckan efter o pratade med Johan som försäljaren heter och sstnet tar inget ansvar alls för att folk blir pålurade deras nät är skamligt av dom att låta sina återförsäljare lura på äldre sina produkter
     
  19. Idérik

    Idérik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har också en far som med ålder och sjukdom inte klarar av telefonförsäljares fula metoder. Han är inlurad i ett avtal med sst net, fick hjälp att ringa tillbaka och försöka häva avtalet kort efter att han fått brev men fick då svaret av telefonförsäljaren att det inte gick. Det kan ha varit lögn. Budskapet från försäljaren var att det inte fanns någon annan väg ur detta än att signera avtalet. Nu sitter han i den rävsaxen att han har en telefon låst mot operatören Tre, 12 månaders abonnemang mot Tre som de vill ha betalt för och ett treårigt jättedyrt avtal med Sst som leverantör.

    Jag ska in i detta nu och kämpa för min fars rätt. Ett företag ska inte kunna utnyttja åldringar som börjar bli senila bara för att de är "lätta byten".

    Någon som har ett tips om hur man kommer till rätta med detta?
     
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mycket tråkigt att höra. Jag föreslår att du gör en polisanmälan om företaget inte vill ta tillbaka abonnemanget med anledning av vad du beskriver ovan.

    Kika även här: http://www.hallakonsument.se/klaga-...distansavtal-och-avtal-utanfor-affarslokaler/

    Här är ett exempel på ett liknande fall: http://www.op.se/jamtland/harjedalen/demenssjuka-karin-far-ratt-mot-telefonforsaljare-2

    Du kan även kontakta Tre. Om jag förstått saken rätt har de andra operatörerna slutat att samarbeta med dylika oseriösa bolag.
     
    Kristy och night77 gillar detta.