Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    hur installera ubuntu?
     
  2. CreativeBarista

    CreativeBarista Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också fått en HTC one x som är DOA. Mobilen "fryser" vid HTC-loggan.
    Jag beställde den genom phonehouse webbbutik.

    Kommer in i boot-menyn men jag har ingen susning om vad man ska göra, jag är helt ny på android. Jag la märkte till att det står *** LOCKED *** på översta raden i boot menyn. ingen aning vad det menas.

    I kuvertet med avtalet och simkortet så fick jag med en post-it lapp som lyder: Ring 0771 991000 och aktivera simkort när du fått telefonen.

    Kan frysningen bero på att jag envisas att köra med mitt simkort jag hade till min iphone?
     
  3. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Nej knappast Sim kort, en Doa till låter det som.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  4. robocik

    robocik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    345
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    låter trist och lite oroväckande att höra om alla DOA exemplar, speciellt att alla lämnade TPH, visserligen det är väl de som började skicka ut sina tidigast, men ändå...

    med *** LOCKED *** menas att bootloadern är låst, så att man inte kan flasha radio, recovery och boot.img på egen hand, ett slags skydd från HTC för att man inte ska kunna "förstöra" telefonen så lätt...
    Simkort från iphone ska man kunna använda, enlig Toni iaf... så det låter som en DOA trots allt... :/ trist som fan.
     
  5. DroidAdde

    DroidAdde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena!
    Hämtade ut en One X igår. Den har spontant startat om 2 gånger idag. Det sprakar om högtalaren under samtal. Om man trycker lätt på höger sida av skärmen så "flyter" kristallerna i skärmen ut, om ni förstår vad jag menar. Det blir att åka och lämna tillbaka den imorgon. Frugan fick också en igår. Den fungerar utan problem....
     
  6. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jag avråder vänligen men bestämt att ladda ner en RUU och chansa.

    En DOA-lur är det ju bara att byta in direkt utan några krusiduller.
     
  8. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Chansa och chansa, det är samma Rom version som finns i telefonen, en RUU från HTC. Inget hemkokt precis
     
  9. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo du har postat en länk från Filefactory.... jag kan döpa en fil fullsmockad med dynga döpt likadant och sedan skicka upp den.:P

    Om den är "äkta" så posta varifrån du fick länken till FileFactory så att det är spårbart samt att man kan se vem som skickat upp RUUn. Ev kan man då köra filen.

    Men... jag skulle utan några funderingar hellre lämna tillbaka luren och få en ny, ingen bra start via Fiefactory.

    Enbart ett litet gott råd....;)
     
  10. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Om du kan installera en modifierad RUU på din telefon utan att låst up bootloadern och fått den s-off så har du lyckats bra, rootning hade varit så otroligt enkelt då. Såvida inte nån har knäkt signeringen på HTC's rommar så är det omöjligt att installera en "hackad" rom på en låst telefon.

    Filerna är signerade och loadern kollar signaturerna, är dom fel (dvs filerna är modifierade ens en byte) så vägrar den flasha.

    Har ni testat koppla in telefonen till datorn och köra en "adb logcat", osäker om det funkar utan att först aktivera felsökning/debugging men ev. kan det säga om den fryst helt eller om den faktiskt jobbar med att göra nått.

    Men ni kan alltid testa köra in denna ruu, funkar det så är det ju bra. Du kan inte på nått vis förbruka garantin genom att flasha en officiel ruu till telefonen. Det värsta som kan hända är att du är kvar där du är nu, dvs en telefon som ej funkar.
     
  11. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Det är en fil upplagd på XDA och eftersom de inte hostar filer så finns det ju inte mycket annat val än att lägga den på en fildelningstjänst va? Luren är ändå en DOA men jag får ingen ny på flera dagar så det kostar inget att prova att flasha en signerad HTC Ruu. Så dina "goda" råd kan du behålla :)

    Här är posten på XDA

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1543604

    Men luren ska bytas, den blir ju varm som satans rent ut sagt och laggar mer än min Note, det kan inte vara rätt för är det så är den en flopp och jag går tillbaka till min Note
     
    Last edited: 3 apr 2012
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau.... filen anländer ju först till en PC och kan där "explodera"....:P

    Sen har du förvisso rätt angående en RUUs egenskaper.

    Rent principellt jag tycker att man bör undvika "hittade" filer...hittar man däremot filen via tex en XDA-tråd samt trovärdiga skribenter så är det en annan femma.
     
  13. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    You can't polish a turd. Skicka in den som DOA och ha det ur världen. Visst är det lite meck, men alternativet är ju oftast att gå omkring och störa sig på buggar och tillverkningsfel i månader och år. Varför göra det mot sig själv?
     
  14. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja den ska bytas, var bara så jävla nyfiken på att prova telefonen då den bara låg där och såg så snygg ut :) Butiken skulle förhoppningsvis få in på lager så jag får byta den på torsdag. Men laggar den lika illa och blir lika varm som denna så åker den på Blocket
     
  15. Xeroxd

    Xeroxd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge
    ROM:
    Stock
    OFF-TOP: Jag har inte gjort det själv, men det finns guider på youtube.
     
  16. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5

    :D Garvade när jag såg den raden. Man kan ju faktiskt polera skit, har sett mythbusters polera lejonbajs till en glänsade liten boll.

    Men bra uttryck och rätt tänkt. Det var lite samma på LG o2x forumet där man flashade om telefoner ist för att reklamera dem. Sen tre månader senare blev det jobbigt med strulet som varit från början och då ville man inte lämna till Anovo för doa tiden var över så man levde med "skiten" och fortsatte flasha.
    Om ngt händer under flashningen så kan det ju bli strul att få igenom en doa, finns ju alltid små risker.
     
  17. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Min kommer dessvärre också lämnas in som DOA idag. Såg igår att det är en lite glipa/mellanrum (~0,3 - 0,5mm) mellan skärmen/glaset och ramen högst upp på telefonen. Med bra ljus syns det väldigt tydligt. Det känns som att det är stor risk för att det kommer in damm fukt där. Jag var i kontakt med HTC nu på morgonen och dom tyckte jag skulle gå tillbaka till butiken och DOA den.
     
  18. MALmen™

    MALmen™ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Ett sånt lite mellanrum är det på min med där uppe på displayen. Har du någon bild på hur det ser ut på din? Det syns bara när man har bra ljus som sagt.
     
  19. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har tyvärr ingen bild, har ingen tillräckligt bra kamera till hands för att kunna fånga det på bild. Man ser det klart bäst i direkt solljus. Det sitter två sensorer under glipan (ljussensor till vänster och något annat till höger) och dom kan man nästan se rakt ner till genom mellanrummet.

    Det är inga problem att få ner ett dubbelvikt papper i mellanrummet exempelvis. Och jag var som sagt i kontakt med supporten på HTC i morse och dom tyckte jag skulle lämna tillbaka den som DOA så jag antar att det inte är tänkt att det ska vara så här.

    Får man fråga vilken färg du har på din lur? Min är grå.
     
  20. jlarss

    jlarss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min idag, också DOA. Jag beställde från Phonehouse också. Tråkigt tråkigt :(