Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Sådär ja! Nu ligger min tredje HOX och väntar på mig på PH. Synd att jag inte hinner hämta den idag bara!
    Får vi se hur den blir! Spännande värre detta..... nåja ;)
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 963
    Mottagna gillanden:
    7 960
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du får hoppas på att dom byter ut den åt dig! Kom på nyss att på den gamla goda tiden (några år sedan) lämnade jag in en Nokia 6500 Slide till 3Butiken S:T Per Gallerian, Uppsala - det var fjärde gången, så den skulle bli utbytt. De hade dock inga kvar i lager utan skickade en beställning, fick ett inlämningskvitto och typ en vecka senare hade de fått en helt ny från Anovo i kartong som jag fick.

    Med andra ord: Om du har tur och Anovo sköter sig så får du en ny :)
     
  3. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Början på serienummret bör väl vara samma på alla från samma batch? Finns förmodligen enbart en batch släppt än så länge kan jag tro?

    Serie: HT23RW?
     
  4. bennolenno

    bennolenno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Behöver du trycka på ramen för att få "tryckvågorna"? Jag får det även när jag trycker nån centimeter in på "skrivbordet". Felet finns dock bara på vänster sida, högt upp. Samma för dig?
     
  5. Dragonevo

    Dragonevo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tre vill att man skickar in telefonen... Suck HTC ville doa den.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  6. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    S/N HT23CW har jag. Har grå färg.

    Japp, trycka på vänster ram och en bit in. Egentligen hela vänster sida för mig nästan utom längst ner
     
  7. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    DOAde min vita HOX idag. Skärmen agerade stroboskop när ljusstyrkan höjdes över 40% vid ljusa områden. Inga problem öht att DOA. Är ganska extremt hur många som har problem dock.
     
  8. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag var i kontakt med med supporten på HTC precis gällande att skärmen flimmrar när man trycken längs med kanterna, tänkte att konversationen kan vara intressant. Dom tycker att man ska DOA vid det här felet. Problemet är att alla telefoner jag har testat det här på har haft det här felet.


    Anja: Hej Daniel, tack för att du kontaktar HTC Support. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
    Daniel: Hej, jag har köpt en HTC One X och har lämnat in två stycken på DOA efter att ha pratat med er. Nu har jag alltså ett tredje exemplar och på den här har jag problem med att när man rör på den svarta kantent bredvid skärmen så trycks glaset mot skärmen vilket gör att skärmen "flimrar".
    Daniel: Felet ser ut så här http://crave.cnet.co.uk/mobiles/htc...would-never-let-that-ship-50007596/?s_cid=152
    Anja: Jag kan tyvärr inte öppna länken, men jag tror att jag förstår hur du menar.
    Anja: Händer detta varje gång du rör den svarta kanten på telefonen?
    Daniel: Jag har sett på diverse forum att ni tycker att det här felet ska DOA:s. Så min fråga är om det stämmer?
    Daniel: Ja, varje gång. Man känner att glaset sviktar lite.
    Daniel: Det här är som sagt den tredje HTC One X jag har och det har varit samma problem på de två tidigare. Men dom har blivit DOA pga andra hårdvarufel.
    Daniel: Är det här ett kännt problem hos er och är det något som kommer lösas?
    Anja: I och med att telefonen är så pass ny så behöver vi samla in alla fel som kunder rapporterar till oss för att vi ska kunna undersöka vad som kan vara problemet. Jag är verkligen ledsen att du har upplevt fel med din One X.
    Anja: Det enda jag kan be dig att göra är att DOA din nuvarande telefon.
    Daniel: Vad är er rekommendation vid det här felet? Är det DOA?
    Anja: För den ska självklart inte flimmra på det sättet som du beskriver.
    Daniel: En sista fråga, hur lång DOA-tid har ni? Enligt Tele2-butiken jag har köpt telefonen på är det sju dagar. Men jag har hört att det är 14 dagar?
    Anja: Du har 14 dagars DOA rätt med oss.


    En positiv sak med allt strul jag har haft med HOX är att supporten på HTC alltid svarat snabbt och varit vänliga/förstående.
     
    Last edited: 11 apr 2012
  9. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Hur många gånger kan man DOA en telefon innan man kan kräva att få ta en annan telefon tex? Inte för att jag är sugen för tillfället men kanske man bör vänta ut de 7 dagarna precis innan man DOAr så kanske man kan hinna få en sg3 istället?
     
  10. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    När jag var inne och DOA:de min HOX för andra gången sa dom i Tele2-butiken att efter tre DOA skulle jag få byta modell. Men han jag pratade med hade rätt dålig koll på DOA överlag så det ska man nog ta med en nypa salt.

    Han hävdade också att det var sju dagars DOA på HTC vilket är fel. Jag var precis i kontakt med HTC och som har 14 dagars DOA och att det är det som ska gälla i butik. Så nu har jag skrivit ut den konversationen och ska ta med nästa gång jag ska DOA.
     
  11. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    837
    Mottagna gillanden:
    461

    MINA ENHETER

    När jag DOAde min igår på Phone House var det inga som helst problem att välja en annan modell om jag ville. Dock valde jag ändå HOX trots att jag initialt ville ha en annan modell och den nya fungerar än så länge tillfredsställande förutom i webbläsaren där det ibland uppstår förvrängning av informationen när man går till en annan webbsida uppe i vänstra fältet, så som att bokstäverna flyter ihop och det uppstår någon störning. Men det har än så länge endast uppstått två gånger och är inte speciellt störande. Därför väljer jag att inte DOA denna.
     
  12. carlin

    carlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hur hårt måste man trycka på skärmen? Visst kan jag få flimmer, men jag får trycka hyffsat hårt. Är det någon som fått en telefon som inte flimmrar? Surt och byta telefon och få nya som flimmrar...
     
  13. firefox86

    firefox86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Trycka lite med tummen. dom ska inte flimmra alls. tyder på att glaset ligger förnära displayen.
    risken finns att om man tappar den i backen så spricker displayen.

    helt klart konstruktionsfel.
    om man läser den där länken som han bifogat så säger HTC själva att dom aldrig skulle skicka iväg telefonen om den hade det här problemet. å på vissa telefoner så flimmrar det inte alls. enligt vissa:
     
  14. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kan tillägga att min ej flimrade öht om man lade tryck på skärmen, så ganska bull att det var annat som var problem...
     
  15. PiZZaMaN

    PiZZaMaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har DoA:t min vita HOX idag på TPH i Ikeahuset i Linköping. Dom har 7 dagars DoA även om HTC säger 14. Skumt.
    Fanns inga vita i lager så jag kommer få vänta ett tag på en ny. Grå verkade finnas många av på huvudlagret men vill verkligen ha en vit.
    Hade tyvärr problem med att min inte laddade som den skulle samt "läser in" när man återgår till hemskärmen. Hade det inte varit för att den laddade dåligt hade jag behållt den då jag inte hade något annat fel med varken kameran eller om man tryckte på kanterna samt att jag endast fick in en kant på ett papper på ovan/vänster sida men inget som gick att se.
    Känns som att nästa telefon jag kommer få kommer ha något av dom andra felen och det är inte den känslan jag vill ha när man köpte en ny och dyr värsting telefon men hoppas jag har fel.
    Drog mellan 0 och 1% batteri i standby över natterna med wlan igång och dålig mottagning. mkt imponerande.
    Satte telefon på laddning i butiken och återkom efter 1.5timma. då hade den laddat 1% med en laddare dom hade. Skönt när felen går att visa upp annats brukar allt strula hemma men funka när man ska reklamera hehe.

    Nu ska jag maila TPH för att få bensinersättning för min resa :)
    tycker dom sköter sig mkt bra hittills.

    Dags att titta avundsjukt på när sambon leker med sin nya rosa SIIa hon fick idag medans jag sitter med en Nokia N82 med sybian :(

    EDIT: kom på en grej han på TPH i Linköping berättade om DoA. Det är tydligen ingen lag utan en goodwillgrej många företag har. Enl honom har Apple 0sekunder DoA =P han hade haft en kund som köpt en iphone, öppnad den och dragit igång den i butiken och skärmen var paj, tror det var 2 svarta streck på den om jag hörde rätt. Inte så kul. Blir reparation och ingen ny lur direkt i butik. Måste tillägga att jag hade svår huvudvärk när jag var där och ev kan säljaren löst det åt kunden men är inte säker.
     
    Last edited: 11 apr 2012
  16. bYkICr

    bYkICr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Öppetsköp är inget lag heller, men för att god service har det blivit en standard att ha öppetköp. Skulle aldrig köpa något från ett företag där de inte erbjuder öppetköp eller ångersrätt.
     
  17. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    holy cow, var inne i ph butiken och skulle doa framför mej står det ett sällskap på 4 som vill ha hox med tele2 varpå säljaren inte vill sälja hox till dem och säger att de fått order om att alla exemplar ska tillbaka till htc då alla är felaktikt konstruerade och har jätte mycket fel.

    jag klev då fram med mitt doa ex och bad om en ny och hänvisa hit och att de faktist finns de som inta har några fel alls. varpå vi öppna 5 nya och alla gick att framkalla problem med skärm och vissa kamera, han sa något om luft mellan digitzer och glas whatever.

    Han försökte sälja mej en SXS men jag sa att jag vill ha en riktig next gen lur inte något gammalt :P haha .

    hur som helst fick jag inget presentkort då han sa att de va omöjligt utan att ta bort hela mitt abb??

    då smart som jag är kom jag på att om han skickar till anovo så fixar dem ju den och jag får tillbaka en lur som är perfekt, då mitt exemplar inte hade några glippor eller knappar som klydda.

    kom hem och kom på att damn de är unibody de kommer inte fixa skärmen jag kommer få en ny lur hahaha jävla pucko jag är :P . förhoppningsvis får jag en lur från nästa batch som har fungerande skärm och ny mjukvara där ram och alla andra buggar är fixade.

    ska maila htc och försöka mjölka dem på lite kompensation då jag faktist köpt deras flaggskepp och nu måste sitta utan den pga slarv i deras fabrik.
     
    Last edited: 11 apr 2012
    Moridin gillar detta.
  18. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 963
    Mottagna gillanden:
    7 960
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    Det finns ingen gräns, vad jag vet, på hur många gånger du får DOA utan det handlar lite om hur många gånger som känns rimligt. Jag säger 3/4 telefoner som max - sen ska man få byta modell. Det är min åsikt. Spara alla kvitton på nya telefoner som lite underlag om ni vill byta modell längre fram!

    Det är 14 dagars DOA som gäller enligt HTC och för den nya telefonen som plockas ut är det 14 nya dagar som gäller. Det är alltså inte 14 dagars totalt DOA-tid :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  19. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Detta vore mycket intressant om det skulle stämma. Då måste ju ALLA försäljare fått den info nu då och slutat sälja den. Det lär vi snart veta!
     
  20. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Vilken phonehouse butik var det?
     
    Higgs gillar detta.