Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    usch jag är så jävla taggad på att köpa en lumia men skärmen känns lite pluttig :(
     
  2. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Gillar Nokia som fan. Men WP7 saknar en hel del innan jag ser det som ett alternativ för framtida köp. Och om flyt är en prioritet så är ju Iphone minst lika bra och erbjuder betydligt mer i ekosystemet än vad WP7 gör idag.

    Har höga förväntningar på WP8
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 064
    Mottagna gillanden:
    8 568
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    iPhone är ju dock uppbyggt på ett helt annat sätt. WP är så mycket modernare på alla sätt och vis (design mässigt, och det är ju det man vill åt) medans iPhone känns gammalt och förlegat sedan länge. De kör vidare på sin ljusa/glasiga grafik som vart populär i grafiska kretsar för typ 15 år sedan. För övrigt flyter WP på till och med lite bättre än iOS.
     
    Last edited: 14 mar 2012
  4. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Japp, WP är betydligt rappare än iOS faktiskt. Dessutom snyggare än tråk-iOS!

    neddie: HTC Titan finns ju om du söker en rejäl skärm. Dessutom är ju Lumia 900 på gång?
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    indeed lumia 900 med lte skulel kunna vara något...
    Jag är ju en tråkig jävla linuxmänniska men har faktiskt redan från start sen första android-mobilen varit besviken på hur dåligt det faktiskt fungerar.
    Android matchar ios och wp ungefär lika bra som linux matchar osx eller ms på skrivbordet.. dvs inte alls.

    För min del kanske det är en åldersgrej numera jag pallar helt enkelt inte sitta och configga som en jävla råtta för att få saker och ting att göra som jag vill och då bara halvbra. det SKA funka från början ;)
     
  6. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Titan är inte aktuell? Jag tänkte beställa en sådan snart själv nämligen, gillar storleken på skärmen!
     
  7. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    UI design är ju en smaksak. iOS5 har ju redan twitter integration och det har snackats om facebook integration i höst. Sen så vet jag inte hur du har kommit fram till att WP7 flyter på bättre när båda är cappade på 60 frames per sek?

    Iphone har bättre hårdvara och ekosystem. Apputbudet är betydligt större till bättre priser. Angry Birds kostar 7 kr hos Apple jämfört med 23 kr hos Microsoft exempelvis. Itunes har ett betydligt bättre utbud än Zune pass och du kan fylla på det med presentkort i dom flesta svenska affärer. Sen så finns Microsofts bästa appar ironiskt nog hos iOS, Xbox live, Photosynth, One Note och Office ryktas också

    Nu har du sagt att du inte bryr dig om appar men jag och många andra gör det. Känns som den enda riktiga fördelen WP7 har är dess originella UI design.
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 064
    Mottagna gillanden:
    8 568
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Visst är det så. Det är i gränssnittet som WP skiner ordentligt. Det är ju dock det man tittar på hela tiden så det är den viktigaste delen för mig personligen.

    Båda kanske är cappade till 60fps men jag ser ändå lite ojämnt scrollande bland annat i menyer på iPhone 4 om man ska vara petig.
     
  9. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Animationerna i ios tar längre tid upplever jag, därför känns det inte lika rappt. "Den enda fördelen"... Det är en jäkligt stor fördel, det är den största anledningen till att jag skyr ios, nämligen att det är så tråkigt. Och skärmen på telefonerna då.
     
  10. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Gillar dock att WP7 har mer interaktivt OS. IOS är rätt tråkigt enligt mig. Dessutom har du fler möjligheter och systemet är mer öppet. Sedan Zune och Itunes ska vi inte prata om på pc. Itunes är det värsta jag har upplevt på PC. Tom sämre än Kies, eller nja det vet i tusan.. Men iaf Zune funkar snabbt och bra..

    Appmarknaden på WP7 växer snabbare än på IOS och Android. Dock är ju mycket porteringar.
     
  11. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    UI design är ju som sagt en smaksak. Kolla bara på hur uppdelat åsikterna om Windows 8 har blivit. Vissa säger det är deras sämsta OS nånsin medans andra älskar det. Jag gillar minimalismen och att alla tiles är levande. Men som sagt det verkar tilltala mest dem som knappt använder några apps. Även om iOS är tråkigt designmässigt är det funktionellt då du kan lägga dina apps i mappar för att lättare sortera och hitta. Du kan pinna favvos med WP7 men när du väl fått ett större antal apps blir du tvungen att scrolla för att leta efter dem. Inte lika funktionellt. Dock är ju integrationen av social tjänster långt överlägset

    Itunes drar resurser på PC men det har överlägset störst utbud av musik/film och du kan springa ner till Ica för att fylla på med pengar. Visst växer appmarknaden men det är ju mest skräp. Många stora apps saknas fortfarande, Skydrive ersätter inte Dropbox för mig och många andra

    Som sagt. Jag tycker plattformen är intressant men jag tror WP8 kommer vara det som kanske får mig att köpa. Har en begagnad HTC trophy nu mest för jag ville se om det var ett alternativ för framtiden
     
  12. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Heh, Skydrive tycker jag är suveränt - jag körde till och med det på Android (Cloud Explorer, grym app). Vad är bättre med Dropbox?
     
  13. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Ingen begränsning på filstorlek, fungerar på alla operativsystem och all utrymme syncas mellan olika datorer/mobiler/tablets och att dela mappar mellan användare är sjukt bra. Skydrive erbjuder 25 gb utrymme för lagring men endast 5 gb syncas mellan olika datorer etc.

    Skydrive är inte dåligt på något sätt. Men Apple/Google erbjuder redan eller kommer erbjuda moln lagring också.
     
  14. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Finns det jailbreak/root/whatever till denna ännu?
     
  15. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Aha, det hade jag ingen aning om! Jag har båda men kör mest Skydrive eftersom jag länge körde både WP och Android.
     
  16. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 064
    Mottagna gillanden:
    8 568
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Inte full upplåsning än så länge. Men man kan göra en "developer unlock". Så man kan installera lite homebrew appar samt komma åt registret.
     
  17. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Skydrive är ju definitivt bra och kommer bli bättre med windows 8. Men som sagt saknar en del nödvändiga (för mig) appar bara

    Nokia med 4 tums HD skärm, kamera med grym sensor och större apputbud så hakar jag på WP tåget :)
     
  18. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Grymt nyfiken på vilka appar! Har inte saknat några än men det är säkert bara en tidsfråga...
     
  19. BenPool

    BenPool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Hade min Lumia 800 någon vecka
    Skärmen var för liten och några appar som jag "måste ha" saknades, men jag avr ju tvungen att prova telefonen (köpte den direkt vid release)
    Blir kanske en Lumia 900 när den dyker upp, ska väl ha 4,3''
     
  20. Bobby83

    Bobby83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Allting är ju relativt. Alla appar du vill ha kanske redan finns :)

    Men för min del saknar jag: Dropbox, Swedbank, SF Bio, Systembolaget, Swedavia, Zedge och sen x antal spel

    Sen så finns ju andra appar jag använder på Android även på WP7: Soundhound, whatsapp, tv.nu, IMDB, Evernote, Spotify, FB (appen behövs för vissa grejer trots grym integration på WP7)

    Dock så är whatsapp riktigt dåligt jämfört med Android versionen medans Evernote och Spotify är faktiskt bättre på WP7