Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

  1. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Artistinfo och album finns ju nu. Polaren med iphone tyckte min var 'renare' och tycker den var minst lika snygg.
     
  2. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Vilken region är ditt live-konto? Hos mitt svenska är det fortfarande bra gamla kassa version 1 som finns till WP7
     
  3. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Region Sverige. Det är möjligt att vissa siffror skiljer sig åt, men rent utseendemässigt och praktiskt verkar de identiska. Den till WP8 har appversion 2.0 och core-version 0.6.4.112 och den till 7.8 har också core-version 0.6.4 men även 0.6.4 som appversion. Märkligt att de skiljer sig i viss numrering men inget i utseende eller funktion, vad jag kan se. Den nya verkar endast vara tillgänglig för WP8. Men som sagt, de verkar identiska. Tittar på båda samtidigt just nu.
     
    Last edited: 10 feb 2013
  4. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Såg nu att ngn redan länkat det.
    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
    Last edited: 11 feb 2013
    _z_ gillar detta.
  5. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ja, titta, det fanns vist 2 olika nummer även till WP7, 0.6.4.0 i appen och 1.1.0.0 i Marketplace.

    Men tja, då lär ni ha i stort sett exakt samma kärna, men 2.0 är väl nån slags skal som får kärnan att snurra på WP8.

    Då slipper vi vara avis på eran app :P
     
  6. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Nej. Man kan inte heller lyssna på låtarna baklänges. :(
     
  7. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tjejen ska få en kompis gamla Lumia 800, hur är det med appar och utveckling till WP 7.8?

    Är det helt dött och kört med utveckling där eller kommer de komma ungefär samma som till WP8?
     
  8. TheLolligator

    TheLolligator Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag stött på ett problem som har hänt 2 gånger tidigare för mig. Min Lumia (800) visar absolut inga livstecken alls. Det är som att den är 100% död. Och jag har testat att hålla in Volym+Kamera+Power men absolut inget händer. Jag har kopplat in den i laddaren, men inget händer då heller.
    Som jag sa har detta hänt tidigare och då brukar det sluta upp med att telefonen helt plötsligt startar upp. En gång tog det bara några timmar och en gång tog det mer än en vecka.
    Är det bara jag som upplever detta problem? Är det någon som vet vad man kan göra?
     
  9. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Testa att anslut den till din dator, det hände mig en gång och då tog den ingen laddning från vägguttaget men efter någon minut kopplad till datorn startade den
     
  10. TheLolligator

    TheLolligator Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Testade det nyss, har nu haft den inkopplad i datorn i 10 minuter. Men inget har hänt! :(

    Tack för tipset i alla fall.
     
  11. dalumia

    dalumia Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min förra stendog när den var nyladdad, gick inte att få liv i. Nokiaservice lyckades inte heller, fick en ny.

    Den har dock varit småkonstig hela tiden, den har inte dött någon gång ännu......Men oftast när man kopplar i väggladdaren när skärmen är släckt så börjar den aldrig ladda. Trycker man då på upplåsningen av skärmen "blinkar" det till på skärmen och den börjar ladda, skärmen vaknar dock inte förrön nästa gång man trycker på knappen o_O
     
  12. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Vad är versionsnumret på en 7.8-uppdaterad l800?
     
  13. slobo

    slobo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    7.10.8858.136

    Rev. 1750.0823.8852.12430
     
    Connecting gillar detta.
  14. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Tack slobo för svaret.

    Nu har jag uppdaterat min polares 800 (fan vad liten den är nu när man har 900 och 920 att jämföra med, men ack så skön den ändå är).

    Han uppskattade variationen på tilsen, han är inte så insatt men verkar ha intresset och tycker det är roligt, och som en normal människa så är han inte främmande för förbättringar.

    Jag har en 900 med 7.8, kan jag testa olika saker på den, för att veta vad som funkar och inte funkar på 800, då båda har 7.8? (har tyvärr inte kvar min 800)

    Det som går på 7.8 på en 900 bör väl funka på en 800 med samma 7.8? Eller samma 7.8 kanske det inte är om man ser till versionnumret. Eller så funkar samma saker på alla Lumia med 7.8, men trots olika nummer pga av olika telefonmodeller? Kan det vara så?

    Jag tänker att hemma har jag tiden att leta efter ex ringsignaler, andra saker som han sagt att han skulle uppskatta, mot när vi träffas, då får jag hans lur i näven och givetvis inte samma tid att hitta rätt. Eller måste jag låna hem hans lur?

    Hoppas ni förstår vad jag menar.

    En liten detalj, vad bra att Nokia tog bort luckan för laddningshålet, fan vad den är i vägen, och böjer sig. Och att de efter 800, införde ett litet hål så att man kan sticka in tillbehöret så att simkortshållaren kommer ut. Det saknar också 800. Men det är petitesser. Som lur är den grym i handen och så fin och smidig. Nästan så att jag hade kunnat tänka mig den om den haft WP8, för storlek och hårdvara är fantastiskt på något sätt. Jag tror den lilla charmören Lumia 800 blir legendarisk. Sett flera med den, och ingen av dem vet om att 7.8 finns att tillgå, samt att WP8 är det jag har (de vet att det finns lurar med W8, som de kallar det, men de drar den inte helt ologiska slutsatsen-> Nokia Lumia=samma mjukvara.). De har bara köpt 800 för att de diggat själva luren.

    Klart att man vill hjälpa dem att uppdatera och finslipa på vissa detaljer, så länge de uppskattar det, vilket de såklart gör. Det blir ju - det som de redan tyckte var bra - kan tydligen bli ännu bättre, mer up to date, och det slår sällan fel.
     
    Last edited: 2 mar 2013