Problem: Överföra bilder till Lightroom

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av swedenroid, 26 sept 2016.

  1. swedenroid

    swedenroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2016
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag har haft fem vanliga digitala kameror. När man ska redigera har det bara varit att sätta i USB sladden, öppna Lightroom, och importera bilderna. Snabbt och smidigt har det alltid gått. Det mesta per automatik.

    Men ack och ve sen köper man den senaste och dyraste mobilen av Samsung. Och då blir det inte så lätt längre. Inget fungerar. Inget händer när man gör på det vanliga sättet.

    Förut gick det någorlunda fast krångligt med Android File Transfer. Men nu går inte det heller (förmodligen på grund av uppdatering till Sierra el nåt sånt).

    Så nu sitter man här och försöker surfa och ta reda på vad man ska göra för att komma åt sina bilder i Lightroom. Det är ju rent bedrövligt att det ska vara så här år 2016. Det är som om vi i högteknologins tidevarv plötsligt befinner oss mitt i stenåldern.

    Samsung satsar stort på kamerakvalité i sina lurar, och så funkar inte det mesta grundläggande, import till världens kanske mest använda redigeringsprogram.

    Samsung borde skämmas!
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 829
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @swedenroid@swedenroid
    När du pluggar in telefonen till din Mac? Så måste du dra ner rullgardinen och välja "Överför mediafiler"
    Screenshot_20160926-184622[1].png Screenshot_20160926-184511[1].png
    Jag tror att den default står på laddning.