Diskussion: Övergav Android för iOS

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Taftus, 15 feb 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Så du menar att videon ljuger?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Nu börjar vi inte vandra ner för denna väg igen...Hur svårt ska det vara att acceptera att alla vi är olika, och upplever saker annorlunda, Oavsett vad fakta säger så är den personliga upplevelsen/åsikten varje individs egna rätt!
     
    stealth.pilot, Poteta, Droid96 och 4 andra gillar detta.
  3. Taftus

    Taftus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone X
    ROM:
    iOS
    Telefon 2:
    Nexus 6p
    ROM:
    Android
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Android
    Platta:
    Microsoft Surface Pro 3
    ROM:
    Windows 10
    Platta 2:
    iPad Air 2
    ROM:
    iOS
    Jag säger inte att 6p är långsam i meny eller liknande men jag förstår att iOS är mer optimerad då iPhone är Apple's enda mobil medan Android har tiotals olika företag som använder operativsystemet. Men vad jag vet är att Snapdragon som sitter i 6p har tendens att bli varm och drar ner prestanda vilket märks i spel som jag spelar.

    Jag tycker om Android för att den är så öppet och man kan göra så mycket mer. Men då jag har slutat att leka med hemskärm och flasha om mobiler så ville jag ge iPhone en chans. Vad jag ogillar med iPhone/Apple är just iTunes som jag aldrig kommer överens med. Men nu använder jag inte iTunes längre utan har Apowersoft Phone Manager, tackar gud för de.

    Men de är ju vad jag tycker och vi alla tycker ju olika, jag är glad att jag har gett iPhone en chans för jag ångrar inte en sekund byte från 6p till 7 plus.
     
    Ascii och iterva gillar detta.
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Precis! [emoji108]
     
  5. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Har fått en S7 Edge från jobb som jag inte är speciellt nöjd med.
    Har även en oanvänd svart iPhone 7 med 256gb liggandes i en låda, som var ett spontanköp då jag fick den till väldigt bra pris. Men den ligger ute på blocket och väntar på ny ägare.
    Jag är dock fruktansvärt sugen på att packa upp den och använda den istället, väldigt sugen...
    Känns dock onödigt när jag har gratis telefon från arbetet (S7).... Denna beslutsångest...
     
  6. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Packa upp den, du kommer inte ångra det!
     
    Last edited by a moderator: 18 feb 2017
  7. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Vad lustigt, när jag bytte min iPhone 6+ till en Honor 8 så upplevde jag exakt samma sak till Honors fördel. Var så trött på att vänta på animeringar och långsam scrollning framförallt.
     
  8. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag hade också en honor 8 och visst var den trevlig men inte ens den hade en suck i följsamheten (notera att följsamhet inte är likamed flyt).
     
  9. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    I did it.... inser att jag kommer behöva en större skärm... :)
     

    Bifogade filer:

  10. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Woohoo! Grattis [emoji16]
     
  11. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Ja det visar bara vad personligt och subjektivt man upplever olika saker. Tur är väl det, annars hade det väl bara funnits en vara av varje sak.
    Jag körde sexan i ett år, och jag kommer verkligen inte överens med iPhone, det passar helt enkelt inte mig. Jag körde WP ett år för ett tag sen med, men Android är som en handske för mig, jag behöver aldrig vänta eller tänka, allt bara susar fram och finns precis där det förväntas. Telefonen kan göra det jag önskar i stället för att jag kan göra som telefonen önskar vilket jag upplevde med iPhone. Men som sagt, det är jag och min personliga upplevelse. [emoji5]️
     
    kissidor, AVR4000, OneBlue och 3 andra gillar detta.
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Skitskumt, är precis så jag upplever iPhone/iOS. Tur alla tycker olika då. [emoji108]
     
  13. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Var tvungen att jämföra min Galaxy S7 edge med sambons Honor 8, hennes telefon som kostar typ hälften var snabbare i allt jag testade. Illa.
     
    Vispen74 gillar detta.
  14. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    För mig är batteritiden avgörande. Då vinner iPhone SE över HUAWEI nexus 6P. Å andra sidan förlorar iPhone SE om kameran prioriteras. Men iPhone 7 + är så dyr att jag skulle få SENNHEISER HD 800. Jag prioriterar ju ljud också. Men då behövs DragonFly också.
     
  15. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Jag tycker det här beskriver hur jag känner exakt, men det gäller inte bara iphone utan även android.
    Spelar ingen roll vilken telefon jag har så ser min hemskärmar nästan identiska ut vilken telefon jag än använt för jag alltid gått tillbaka till Nova Luncher.
    Bara som några exempel (kanske tips för någon :)) specifika funktioner som jag alltid saknat till slut som Nova Launcher har:

    - att kunna byta mellan apparna i dockan längst ner för att välja de appar jag använder mest med tummen utan att behöva sträcka den till till övre delen av skärmen. Speciellt viktigt för mig när jag hade större mobiler och ville kunna använda mobilen med 1 hand.
    - att kunna dra svepa ner vart som helst på hemskämen för att få ner notifikationer
    - dubbelttyck på hemskärmen för att stänga av skrämen så jag slipper flytta tummen till powerknappen.
    - dölja appar i lådan som jag vet inte behöver synas där. T.ex Adobe acrobat reader och de appar som redan finns i dockan, telefon sms etc.

    Nu finns det säkert andra lösningar som kanske t.o.m. är smidigare men det är så jag alltid haft det i många år. När nova luncher kraschade hela tiden på min Honor 8 efter Nougat började jag fundera på att sälja den, så illa är det för mig.

    Som sagt det Vispen74 säger stämmer väldigt bra in på mig. Om man är väldigt specifik så kommer varken ios standards eller stock android funka.
    Med det sagt är jag väl medveten att jag offrar lite flyt för mitt specifika sätt att använda telefonen :)
     
    Last edited: 19 feb 2017
    Ara gillar detta.
  16. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 829
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Efter att ha ägt massvis med iPads (1, 2, 4, Air, Mini 2 och Mini 4) samt en iPhone 6 så undrar jag fortfarande vad det är för följsamhet eller magiskt flyt som alla iOS frälsta människor pratar om.

    Det enda jag ser är långsamma animationer, seg scroll och framedrops här och där.
    Idag har jag ingen iOS-enhet i hemmet men använder en Air dagligen på jobbet och kan inte påstå att den är en fröjd att använda direkt. Sen undrar jag varför de flesta appinställningar sköts från systeminställningar? Ser ingen logik i det!

    @Vispen74@Vispen74 sammanfattade det hela väldigt bra.
    Håller med fullständigt!
     
    Psicosis, Honda, jnsson och 2 andra gillar detta.
  17. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag kan hålla med 6+ är ju en gammal lur idag och har 1 GB ram. Klart den känns seg ibland om man jämför med en ny telefon. Att gå till 2 GB ram som det blev i 6s+ tyckte jag gjorde mycket för flytet och användandet.
     
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Redan här inser man ju hur objektiv du är i ditt uttalande.

    Just när det kommer till flyt och följsamhet så är en iPhone 6 Plus överlägsen en Google Pixel XL (jag äger båda). Det är bara att öppna tangentbordet och skriva en text eller surfa runt lite på Swedroid i Chrome. Det går inte att missa vilken telefon som är minst ryckig att använda.

    Jag är verkligen inte frälst på nån av plattformarna. Föredrar Android men tycker att iOS har fördelar också. Bara en fanboy tycker att en plattform är bäst på allt.
     
    stealth.pilot, iterva och Timpppa gillar detta.
  19. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Håller med. Båda plattformarna har sina fördelar. Och jag gillar båda.
    En ny tråd men med samma innehåll. Detta eviga krigande vilken lur/märke är bäst. Huvudsaken är väl att man som ägare är nöjd. Skitsamma vilken som är bättre. Det är i slutändan en telefon vi snackar/tjafsar om :eek::D
     
    thexps, easycure1974, iterva och 2 andra gillar detta.
  20. maxin

    maxin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2017
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Bra tråd tycker jag som har funderingar på ny telefon
     
    Ara gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.