Optimerad laddning

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av H-M, 19 feb 2017.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Det verkar svårt att få besked om hur det funkar och vad den gör. Kom på Android 6.0. Har den alltid på men märker ingen skillnad. Batteriet laddas till 100% och i infon står "batteriet snabbladdas". Är det mer aktivt på nätter kanske? På dagtid vill man ju ha full laddning och på nätter kanske lite skonsammare
     

    Bifogade filer:

  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är mycket möjligt att det inte syns på batteriindikatorn, men att funktionen sänker tröskeln med låt säga ~10%. Det är ju en vanlig funktion på laptops också om man sätter dem i AC-läget.

    Har du inte problem med att batteriet inte räcker till för en dag är det väl bäst att inaktivera funktionen, men i annat fall bidrar den säkerligen till att förlänga livslängden i någon mån.
     
  3. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Inga problem. Telefonen är så pass ny att jag klarar en dag utan problem.

    Men det sades ju också att Sony stödde en laddning som vilade en del under natten men kickade in slutklämmen precis innan man vaknande. Gäller det bara nyare Sony? Och vad är vinsten med det?

    När jag ändå har dig på tråden. Har en lite äldre HP 8460P som jag precis köpt nytt batteri till. Det blir att den ofta står med väggströmmen i men du menar att det inte är så farligt för livslängd?