Pixel 2 och Osmo Mobile, någon?

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av niiloa, 19 nov 2017.

Taggar:
  1. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Ifall det finns någon som använder Pixel 2 (helst inte XL) med Osmo Mobile så är jag mycket intresserad av att höra hur det fungerar - inte minst med tanke på DJI appen som, om jag har förstått rätt, inte matchar den motsvarande appen för iOS. Exempelvis har jag hört att 'tracking' inte fungerar med Android - stämmer det, tro?
     
  2. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    746
    Mottagna gillanden:
    534

    MINA ENHETER

    Jag började just använda Pixel 2 XL med Osmo Mobile 2. Har bara testat runt lite än så länge, mycket att lära.

    Vanligig film och panorama har blivit superbra kvalitet. Hyperlapse och timelapse tycker jag blivit lite risigt men det är nog risk jag gjort något fel. Ska testa mer i helgen :)
     
  3. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Kul att det är fler som provar med Osmo och Pixel! Jag har 'första generationens' Osmo mobile - den av metall men då antar jag också att den är betydligt tyngre än den nya? Jag märker definitivt efter ett tag att det blir lite darr i armen. Måste börja styrketräna, antar jag :) Har också köpt FIlmicPro och bara där finns det mycket att lära.. Får se hur mycket tid jag har att lägga på det här - annars får jag väl vända mig till Blocket!
     
  4. Filikun

    Filikun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2016
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6T

    Hur har det gått med Mobile 2? Funderar själv på att köpa en att ha med på resan och filma med min S7 edge. Får du ut bra kvalité med den?
     
    bernard gillar detta.
  5. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    746
    Mottagna gillanden:
    534

    MINA ENHETER

    Den verkar funka bra men jag har ärligt talat knappt använt den. Det har liksom inte blivit av.