Problem: Problem med AKG hörlurarna

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Fusion, 28 maj 2017.

  1. Fusion

    Fusion Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Tjena. stött på problem med AKG hörlurarna som följde med Galaxy S8+ funkade sjukt bra sen jag fick dom och en stund idag. Problemet är nu jag hör knappt inget i lurarna hör helt plötsligt mer på högersida än vänstersida knappt nåt alls på vänstersida. Går det att göra nåt typ få nya från Tele2 eller AKG/Samsung?
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Du har kontrollerat att de sitter ordentligt i jacket? Alternativt kollat så det inte är något damm eller så som fastnat någonstans?
     
  3. Fusion

    Fusion Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Det första har jag testat med att ta ut och sätta i jacket tre gånger. Har även blåst rent inne i uttaget
    edit: testade med att göra rent med en tandpetare hjälpte inte heller.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du testat med ett par andra lurar för att utesluta att porten i telefonen krånglar?

    Har du testat AKG-lurarna på exempelvis datorn för att se om de funkar där?

    Tyvärr är ju glappkontakt inte ovanligt med hörlurar då de utsätts för en del slitage, så mest sannolikt handlar det om glapp. Du kan i sådana fall testa att höra av dig till Samsung och begära ett par nya hörlurar. Finns det ingen fysisk synlig skada på dem tycker jag att det borde gå på garantin.

    Gå alltid direkt via tillverkaren för smidigast hantering: http://www.samsung.com/se/info/contactus/
     
  5. Fusion

    Fusion Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Förresten tack för det tipset ska starta S7an som ligger bara och kolla om dom funkar där.
     
    Psicosis gillar detta.
  6. Fusion

    Fusion Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Har nu testat dom i S7an och datorn hör fortfarande knappt inget på vänstersida utan ytterst lite. Om jag höjer max så hör jag 95% på högersida
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter definitivt som glapp/kabelbrott. Hör av dig till Samsung - finns som sagt inget tecken på att lurarna hanterats "ovarsamt" skulle jag vara förvånad om de inte förser dig med ett nytt par.

    Återkom gärna med resultatet, så vet vi andra också vad som gäller vid liknande fel :)
     
  8. Fusion

    Fusion Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Ska skicka ett mail till dom senare och se vad dom säger. Tror väl inte Tele2 kan hjälpa till med nåt va?
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan ju för all del testa att maila bägge och se vad de säger, men bäst är nog att bara kontakta Samsung direkt.
     
  10. Fusion

    Fusion Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Okej snabb uppdatering headset lever sitt egna lilla liv. Nu funkar han som han ska hör betydligt bättre bättre nu från både vänster och högersida. Lyssnar nu kanske 20min nu på vägen till jobbet