Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    1) Finns det något sätt att slippa få telefonen att automatiskt gå över i KIES läge när man ansluter via USB? Är ju van vid min gamla HTC där man enkelt väljer SJÄLV vad den skall göra?

    2) Utöver det skulle jag vilja veta om man kan byta de fyra funktionerna längst ned utan att roota (använder ChompSMS och behöver således ej ha en länk till samsungs program som dessutom laggar och visar olästa SMS trots att man läst allt.
     
  2. DaveH

    DaveH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har EXAKT samma problem som dig Deebo. Billäge är avstängt, ändå fortsätter problemen.
    Ville bara visa att du inte är ensam med detta fel. Ej hittat någon lösning på problemet än.

    Edit: Prövat att starta billäge och sedan stänga av det igen, skall se om det löser problemet. Återkommer.

    Och det hjälpte inte, billäge kommer och går lite som det vill... hittar ingen logik i tillfällena som det startas heller. Ibland sker det när telefonen ligger på skrivbordet, utan att jag rör den.
     
    Last edited: 8 jun 2011
  3. Steinlager

    Steinlager Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en liten fråga om min nya telefon!
    Har inte hunnit lära mig 10% på den säkert, men tack vare det här forumet fick jag den kopplad till datorn och kunde föra över gamla bilder!
    Men det som blev konstigt är mina filmer på telefonen, de blev JPG när de kom till datorn!
    Någon som vet hur man ska göra för att fixa detta?
    Tack på förhand! :)
     
  4. zorco

    zorco Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej jag fick idag exakt samma problem :(
    Skärmen tänds upp, Voice talk startas, stänger jag ned det öppnas det igen ibland efter 5sekunder ibland 10minuter. men kommer även upp två andra "program" ibland. Ena verkar vara fullskärmsväder och andra är Kies som startar anslutning mot dator fast jag inte är hemma eller ansluten. (då den även börjar indexera mediafiler och säger att den ej kan köra kies om enheten inte ligger i viloläge (eller hur det nu står, ni vet vad jag menar hoppas jag)
    [​IMG]
    [​IMG]
    Help! :ehm:

    Edit: Pratat med samsung och de hade ingen aning. (tipsade om att nollställa telefonen vilket är tråkigt när man lagom fixat till allt...)
    Kies/programmet kommer en varningsruta: ! MTP-applikationen: för att bla bla (blåtand/wlan)
    Sen som tidigare nämnde, ratten i statuslisten som går att inaktivera när den kommer upp.

    Fan blir galen på fel man inte riktigt kan ta på... Väderappen som öppnas verkar vara den inbyggda från samsung från accuaweather...
     
    Last edited: 8 jun 2011
  5. petter11

    petter11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    1. Aktivera usb-debuggning under Inställningar-Program-Utveckling

    2. Gå till Alla program sen tryck meny och edit, sen kan du bara dra det programmet du behöver, du kan byta ut alla förutom applauncherikonen.
     
  6. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Bra tips! Tack för det! Dock när jag går in i val nr 2 (NB Video Call) och ändrar alternativ nr 5 så verkställs ändringen på alternativ nr 4 osv. Femte raden går inte att ändra. Vad kan det bero på?
     
  7. meltZo

    meltZo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Översätta sms!

    Hej på er!

    Har en grej jag stör mig på som fan.. Funktionen "Översätta sms" hittar jag inte.. den finns inte med i listan när jag tar fram konversationen, håller inne på meddelandet, så finns inte "översätta" med.. http://www.youtube.com/watch?v=2BTecitlu-Q där visar dom precis hur man ska göra, men icke. Översätta finns inte med i listan för mig.

    Någon som vet varför? :)
     
  8. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Oj då. Glömde visst bort att skriva att jag löste problemet.
    Problemet va att microusb kontaktet (plattan) hade böjt sig en aning för mig och fick antagligen någon kontakt med resten av ytan som gjorde att mobilen fick för sig att den blev "dockad" i en station. Så jag böjde tillbaka den kontakten så att den blev rak....startade om och sen dess har det inte hänt något mer! Hoppas att detta löser era problem också!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    DaveH gillar detta.
  9. Rausner

    Rausner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Hur i hela fridens namn får man telefonen att synka med Kies. Har win 7 64bit (ska tydligen vara problemet?) och telefonen ansluter bara som mediespelare.. Har suttit å svurit i snart två timmar över att jag antagligen är efterbliven som inte reder ut det.

    Hämtade telefonen idag och har inte åstadkommit ett skit sen dess.
     
  10. zorco

    zorco Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    jag har win 7 64-bit Pro svenskt, installera kies, starta om datorn anslut mobilen, borde fungera?! jag hade inga problem alls i alla fall och har inte gjort något special
     
  11. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Gå in på inställningar/program/utveckling/ klicka bort USB-felsökning.
    När du sedan startar KIES i datorn kanske du även måste högerklicka och välja att köra som ADMIN.

    Hojta till om det gick nu...
     
  12. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Det som är lite lustigt är ju att meddelande ikonen i filmen inte är densamma som jag har. Det är ju en "tal-bubbla". Jag har orange bakgrund med ett öppnat kuvert.
     
  13. DaveH

    DaveH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, skulle vara tacksamt ifall du kunde utveckla vad du menar med "böjt". Enligt mig ser den inte böjd ut, men visst kan det vara så att den lutar "nedåt" lite grann (när mobilen har skärmen uppåt). Du stack bara in något emellan och vrickade lite?
     
  14. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    En kompis fick sin SGS2 idag och jag märkte genast att allt som är vitt blir svagt grönt/blått om man inte tittar på mobilen rakt framifrån. Så var det definitivt inte på min! Någon mer som ser detta? Mobilen är från Telenor. Även på denna var skärmen gulaktigare/mörkare på vänstersidan.
     
  15. DaveH

    DaveH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min skärm är "perfekt" även från sidan, verkar udda. Men ser man en klar skillnad när era mobiler ligger brevid varandra, från sidan, så borde det ju vara något som inte stämmer.
     
  16. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Så är det på min. Har dock vant mig vid det men om det är något fel så vill jag givetvis ha den utbytt/reparerad. Dock har jag ingen gulaktig färgton på ena sidan utan skärmen är jämt belyst.
     
  17. Deebo83

    Deebo83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ja precis. En liten skruvmejsel vickade jag tillbaka den då den luta lite. Antagligen har det hamnat något elektriskt ledande emellan eller så fick den kontakt med ytan. Jag vet inte men för mig vart problemet löst efter att jag vickat den rätt.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  18. Rausner

    Rausner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Fungerade alldeles utmärkt. Att jag inte tänkte på att starta om datorn.. ^^

    Tusen tack iaf! <3

    Edit: Hur aktiverar jag MMS från Telia. Deras instruktioner hjälper inte. Får serverfel trots att mina inställningar är som "de" säger..
     
    Last edited: 10 jun 2011
  19. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Har du kollat på swedroids-wikipedian ang inställningarna?
    https://swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inställningar#Telia

    Datasurf måste vara aktiverat när man ska ta emot och skicka MMs..
     
  20. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ingen aning faktiskt. Kan inte testa själv heller, iom att min lur är på service. :ehm:

    Kan inte kolla det, iom att jag inte har min telefon nu men det var verkligen något jag hajade till på under de första fem sekunderna jag tittade på den så det är definitivt något fel på den. Jag har för mig det finns en tråd om just detta problemet på XDA också nu, men att det var rätt sällsynt.

    Har du detta problemet med att skärmen är mörkare på ena sidan vid lägsta ljusstyrkan?

    Det är ett fel, för min var inte så för fem öre, jag satt och förundrades över hur sjukt bra bilden var från alla vinklar på min, det gick verkligen inte göra på denna. Är du säker ang. det med guaktig/mörkare färg på vänstersidan? Dra ned ljusstyrkan på det lägsta och dra ned statusmenyn eller titta på en mörkgrå bild. Det syns bättre när det är mörkt i rummet också. Men det verkar som just den saken är ett fel vi får leva med iom att det syns mer eller mindre på varenda SGS2 hittills. :ehm:
     
    Last edited: 10 jun 2011