Fråga: Random wipe

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Roback, 5 aug 2015.

  1. Roback

    Roback Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Var på väg till jobbet idag och lyssnade på musik med telefonen i fickan.

    Efter en stund slutar musiken, och jag ser på telefonen att den startas om. När den startar igen så kommer välkomstsidan upp och jag får installera telefonen på nytt.

    Hela telefonen är wipad, kontakter, bilder etc etc.

    Min fråga är då om detta kan vara ett problem med telefonen/android? Har någon annan varit med om liknande? Telefonen har 1 år på nacken och har varit inom service för ett batteriproblem och fungerat OK sen dess.

    Jag har en liten misstanke om att det är någon som wipat telefonen, i exchange eller liknande. Hur kan jag undgå det isåfall? Finns det någon inställning i telefonen?

    Tack för svar.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det låter inte helt orimligt att telefonen blivit wipad genom antingen Exchange eller eventuellt Android Device Manager.

    Jag tror inte du kan komma runt det (inte utan att roota telefonen i alla fall) om du vill använda Exchange. Det vore väl om du använder OWA/webbtjänsten? Men det är ju inte smidigt :) Klienten måste uppfylla Exchange-serverns policy för anslutna enheter.
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Kolla med it ansvarig om det är något som inträffat med exchangeservern. Den borde ju inte random blåsa telefoner utan det borde ju vara någon som har varit inne och klickat på rensa enhet. Men visst, ingenting är omöjligt (som Gunde säger) .