[ROM]Elelinux-CM7.2-Desire-v3.1 Android 2.3.7/Elelinux-Bravo-ICS (2012-07-08)

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av elelinux, 27 jun 2011.

  1. chrizby

    chrizby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade också problem att hitta min router efter att jag installerade denna rom. Men efter att jag ändrade från wpa2 kryptering till wpa så funkar det galant.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  2. Ejnar

    Ejnar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Elelinux!
    Det här är ju fantastiska nyheter att du kokar Desire rommar nu! Jag som tänkte roota min lur när jag får semester.

    Har kört alla dina rommar på Heron tidigare så jag ser fram emot att testa denna!
     
  3. Arkilus

    Arkilus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Long time reader, first time toaster.

    Jag har inte haft några som helst problem med denna ROM. Dessutom är den mer stabil än CM7.1 RC. Jag gillar HTC temat, snyggt jobbat.
     
  4. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jag upplever den stabil oxå och det var tanken från början :) , använder en hel del av mina script som jag byggt till Hero för apps2sd osv för att allt ska fungera och de är beprövade kan jag lova, det jag var lite osäker på var den kernelsourcen jag använder trots allt en 2.6.38 kernel men till min förvåning otroligt stabil den också. Några av de allra viktigaste sakerna med en rom enl. mig då den skall vara snabb och stabil och det är denna rom uppfyller de kraven
     
    Last edited: 29 jun 2011
  5. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nja fantastiska vete sjutton, en till att välja mellan och göra valet svårare i vilken rom man skall använda :)
     
  6. Ejnar

    Ejnar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag förstår vad du menar men samtidigt om man gillar att meka och testa lite olika så är det kul att en romkokare från min Hero-tid finns med bland de valbara.

    Heron har flyttat in i frugans ägo nu så den är inte så långt borta ;)
     
  7. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Vad tycker ni som provat denna rom ? batteritid, hastighet, stabilitet osv.... gärna lite feedback om något skall förbättras.
     
  8. Ejnar

    Ejnar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Väldigt snärtig känsla tycker jag. Kan dock vara att jag är van att köra stockrommen med sense... Ska trycka in ett gäng appar som jag brukar köra och se hur saker och ting fungerar. Återkommer när jag testat mer.
     
  9. Arkilus

    Arkilus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad jag kan säga hittills är att överlag fungerar ROM:en väldigt bra, dock stötte jag på ett problem när jag lyssnade på musik i gymmet (med standard musik-appen). Mobilen frös helt, och jag var tvungen att rycka ur batteriet. Jag har inte lyckats replikera problemet. Om det är relevant för ämnet så använder jag n1 partitionen, inte stock bravo.

    Jag måste också säga att jag finner ADW-launchern mycket rappare än vad jag kan förnimma av tidigare ROM:s
     
  10. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Efter att initialt haft problem med att komma in i telefonen där den tjatade om PIN koden så lyckades jag tillslut.
    Jag gillar verkligen renheten i ROM'en, det är uppfriskande.
    Det som dock förvånar är att den inte känns rappare än t.ex InsertCoin trots att det finns så mycket resurser kvar. Tvärtom så upplever jag att jag måste rensa cache oftare samt att starta om varje dag.
    Sen precis som föregående talare så upplever jag att musik inte fungerar tillfredsställande, jag kör PowerAmp och den har aldrig bråkat. Jag brukar köra både PowerAmp och Copilot samtidigt i bilen men det går inte nu, den hackar i musiken med endast PowerAmp igång.
    Nästa sak som bråkar är att jag bara kan se min ena router, och dessutom fel sådan. Så nu kommer jag inte åt datorn utan bara internet.

    Har jag bara negativa erfarenheter? Absolut inte! Äntligen är det ordentlig fart på 3G på ställen där det knappt fungerat tidigare. T.ex hos mina föräldrar. Sist jag var här hade jag bara Edge och en hastighet runt 20kb/s. Idag hade jag 3.5G och 2,5Mb/s snacka om skillnad!
    Batteritiden är för tidigt att uttala sig om än, men den känns något bättre.

    Jag gillar verkligen ROM'en men telefonen är inte helt överens. Men problem är till för att lösas och jag har hopp än.

    Keep up the good work!
     
  11. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Tack för era svar, stock musikappen i CM är riktigt dålig det tycker jag också, nu har jag inte provat Insertcoin själv ang. rappheten.
    Det med att cachen behöver tömmas är inget jag någonsin gjort och jag startar inte om heller mer än ikväll då bytte display på min lur som crashat, puuh det var svettigt tog 3 öl i tid att byta den.

    Ska titta till lite inställningar i init.rc till nästa uppdatering kör med CM-stock där.

    Edit: Här är min gamla display :)

    http://img685.imageshack.us/img685/3995/img20110701195404.jpg
     
    Last edited: 1 jul 2011
  12. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Shit den såg inget vidare ut. :)
    Jag har appen CacheCleaner som normalt tömmer cachen 1ggr per dygn, men nu kör den var 12:e timme.
    Är det något jag kan plocka fram i loggväg som skulle kunna vara till hjälp för dig?
     
  13. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nope det i vänstra hörnet gick sönder när jag tog bort den gamla men sprickorna var där, just när det gäller cache är det svårt att plocka något via logg, får fundera ut något, har som sagt inte ändrat något i init.rc får kolla på inställningarna där först.
     
  14. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag testar i denna änden med att frysa appen. Det är kanske som med taskkillers att den kan göra mer skada än nytta.
     
  15. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jo taskkiller är inget jag skulle rekommandera någonsin det hade man förr i tiden på enheter med lite minne typ Hero med "2.1", det bästa är att styra upp det med init.rc med vettiga värden.
     
    Last edited: 1 jul 2011
  16. ljungbacka

    ljungbacka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Vilken radio rekommenderades?
     
  17. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag kör med 32.56.00.32U_5.17.05.23 och har suverän mottagning på 3G på ställen det har varit i stort sett dött förr och det med samma radio. Vet inte vad som skiljer men denna ROM har mycket bättre mottagning.
     
  18. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Kör den här rommen nu. Verkar väldigt stabil och snabb.
     
  19. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Fungerar auto läget för ljusstyrkan för er andra?
    För mig behålls den manuellt inställda nivån även då autojustering är aktiverat.
     
  20. svartlock

    svartlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    397
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Går denna in på CM HBOOT?
    Den är ca 6Mb större än CM7-zippen men samtidigt har ju CM HBOOT utökats med 15Mb.
    Hade varit kanon då jag inte är så förtjust i att köra saker från SD, har bara ett klass2.