[ROM/Guide]WB-XPERIA TW Gingerbread 2.3.3 | V7 BETA4 ute på XDA

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av Nagarebozhi, 17 mar 2011.

  1. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Jag får forceclose på Appman och några andra appar, har testat att flasha om nåra gånger men det hjälper inte, hade V6 innan jag flashade in denna, tyvärr så gillar jag V7 med inget ljudstutter problem på BT .
     
  2. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Tror jag kommer köra denna ett tag nu. Känner äntligen att den är stabil.. Även om Ultima rommen funkade fint tröttnar man ju efter ett tag.

    @tolare: Ladda ner rommen på nytt och kanske en factory reset på det. Själv drog jag hem Freekernel.zip för låst bootloader.
     
  3. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Jag tog freekernel.zip men ingen factory reset bara rensa cache partition o dalvik cache för jag hade V6 och nu V7 som inte behöver nån wipe, får se om jag får tid till en factory reset. :-)

    Sent from my SGSII using Tapatalk.
     
  4. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Nä den är lika seg som tidigare. Tar 2sec att starta knappsatsen till telefonen. Laggar när man swipar mellan skärmarna.
    Kör ulbdoom ver 7_6.
    Annars fungerar allt out of the box.

    Sent with DHL logistics
     
  5. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tänkte bara nämna att jag har lagt in senaste Wolfbreak v7b6 med FreeKernel och det har flutit på helt felfritt i nästan 1 vecka nu. Otroligt stor skillnad mot stock. Rekommenderas varmt
     
  6. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
  7. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Enligt Wolf så ska ulbdoom vara bättre på alla sätt än Freekernel som jag kör och jag har definitivt inte ens en skugga av lagg mellan mina hemskärmar och då har jag ändå 8 widgets på 4 hemskärmar.
     
  8. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Måste bara meddela att go laucher ex (ics tema) flyter fantastiskt. kör även ics unlock från go. nästan så att suget till galaxy nexus minskat med en promille :P
     
  9. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag vet ochså att det ska vara den bästa versionen. Tycker dock att den är lika seg som förut innan ulbdoom. Kör 4 screens med skapligt med widgets. Kan trycka på dialpad och det tar 2-3sec innan den kommer fram. Om jag har haft framme dialpad innan (10 sec) och trycker på den igen kommer den fram snabbt. Använder dialpad mycket i yrket. Hatar att det laggar med den.

    Batteriet tar slut på en dag även i oanvänt läge. Under vanlig användning går den ca 9 timmar.

    Har fixat premissions. Kör överklockat. och undervolt. Har gott om arbetsminne.

    Nä. Tillbax till Ultima rom. Den går som blixten med doomkernel och ulboot.

    Funderar oxå på cm7.(el.cm9)
     
  10. Ubee

    Ubee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kör ett av de senaste (senaste?) WB ROM (4.0.4c) med stock kernel och har inte haft några större problem med denna. Men lagom till jul har det börjar strula med att jag inte kan öppna vissa kontaker. Då kraschar com.sonyericsson.infinitview. Det lustiga är att det bara händer för vissa kontakter.

    Jag har raderat hela kontaktdatabasen och synkat upp den på nytt mot Google, men felet återkommer för samma kontakter. Har raderat krånglande kontakter, och skapat dem på nytt och felet återkommer igen. T.o.m. om jag väljer ett annat namn på kontakten får jag problem. Det känns som att felet triggas av specifika telefon-nummer.

    Jag har sökt på nätet om detta fel, och det verkar vara fler som har råkat ut för detta och inte specifikt för WB rom. Rådet har varit att göra en backup av kontakterna på SD-kortet och återställa dessa. Har försökt med detta trick men det hjälper inte.

    Någon som känner igen sig och som har en idé om hur jag ska lösa detta? Felet är vansinnigt irriterande :mad:
     
  11. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Du har inte råkat ta bort något viktigt med Titanium? Tror jag testade ta bort Infinity view någon gång och kunde då heller inte komma in i mina kontakter (gällde dock alla, så det är nog inte exakt samma problem som du har).
     
  12. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    4.0.4c är ju absolut inte senaste... Hoppade på version 5 under hösten förra året.

    Jag kör på version 6.0s sedan i höstas. v7 i olika betastadier finns ju på xda, och det är väl säkrare att leta information där, än här.
     
  13. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Efter att min hemknapp slutat fungera i WB V6S laddade jag hem och installerade V7b6 (stock) från XDA-tråden
    Gjorde en extra "fix-permissions"-zip från installationen genom att ta bort allt utom Fix permissions från v7b6-skriptet och flasha in efter V7b6. Har ännu inte haft problem med försvinnande kontakter som vissa verkar ha.

    Undrar varför jag inte kört in denna tidigare. Mycket bättre än V6 :D :D
     
  14. Mupster

    Mupster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    efter att ha stoppat in senaste versionen, med freekernel så tar batteriet slut på nolltid, knappt en dag om jag lyssnar lite på musik o ett par sms...

    är det batteriet i sig som håller på att ge upp eller är det något annat ? :)
     
  15. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Nää det är nog wb rom som kör slut på ditt batteri. Har samma problem med uldoom versionen. Funkar inte med fix battery i xrec heller.
     
  16. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Kör med stock kernel (som enligt wolf ska ha bäst batteritid) och den håller ungefär som tidigare. ca 1 dag. (Har haft ungefär liknande batteritid ända sen 1.6-tiden) Beroende på hur mycket jag använder skärm, 3g och tal. Ibland får jag ladda en och t.o.m. två ggr per dag. Ibalnd klarara jag mig från morgon till kväll. Laddar alltid på natten.
     
  17. Radioman62

    Radioman62 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Telefon problem

    Det tycks som man inte kommer undan problem efter en tid.
    Visar min nuna här återigen. :ehm:
    Har på alla sätt försökt att få telefonen felfri, från icke fungerande SE kamera/film, ingen hemfunktion eller att kunna se vilka appar som är igång med "hem knappen", till att det nu inte gick att ringa till telefonen. Det tutade upptaget för den som ringde och det gick ingen signal fram till mig. Jag kunde dock se i samtalsloggen att någon hade försökt ringa.

    Det slutade med en "factory wipe" och sedan installation av Wolfs v.7 beta 6. Har inga addons just nu och telefonen fungerar. Håller på att lägga tillbaka alla appar med Titaniumbackup. Snart är man på banan igen.

    Alltså bara som en information för er andra som tragglar..... Ibland funkar bara en total-rensning.

    Over and out // Ove