ROM Relaterat? Tappar samtal & signal.

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - ROM-filer och utveckling' startad av mr_tompe, 18 dec 2015.

  1. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hej,

    Kör med senaste Pure Nexus.
    Har nu upptäckt att jag ofta tappar signalen helt mot min operatör Hallon (samma nät som Tre).

    Upptäcker det oftast vid samtal och då tappar den signalen helt och samtalet bryts helt. Ibland så hör jag den jag pratar med men han/hon hör inte mig alls.

    Vet inte om detta kan vara relaterat till Pure Nexus, vad tror ni? Någon som känner till om det är ett känt problem?

    Grymt irriterande och nått måste jag göra.

    //Thomas
     
  2. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    hrmm...

    jag upplevde problem med min signal, dvs mobil och data. Jag upptäckte detta efter att jag satte igång o flashade roms, Pure Nexus, Cataclysm osv. Jag trodde till en början att det var något jag gjorde, eller pga rommen jag flashat. Men kunde inte ringa in problemet. Jag flashade cleant, började om från stock image, allt för att utesluta något urv från tidigare flashningar. Jag gick sedan över till att köra stock med root enbart. Problemen kom tillbaka ett par till flera gånger om dagen. Det kom som en våg med kass mottagning, telefonen kunde blir varm under denna period också och jag märkte att batteriet ofta gick åt väldigt fort under dessa stunder. Jag beställde ett nytt nano-sim och slängde i det, hade inga som helst problem under ett dygn, varför jag för tillfället slutit mig till att det var där mitt problem låg. Jag har Telenor.

    Har du möjlighet att testa med annat simkort under några timmar?

    jag har "sålt" min enhet till min fru, och ännu (mindre än ett dygn) har hon inte klagat på dålig mottagning, men jag kommer kolla hennes batteristats senare för att se om hon haft dessa problem själv. Nu har jag återställt hennes telefon till helt stock och låst bootloadern igen.

    Men onekligen väcktes min nyfikenhet av din post, då du är den förste med en 6P som har vad det verkar samma problem som jag upplevde.
     
    Last edited: 18 dec 2015
  3. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har nu testat vidare. Har två idetiska Nexus 6P som jag testat. Enda skillnaden är att den ena kör med Pure Nexus och den andra helt Stock. Båda med senaste Android 6.01

    Har exakt samma problem på båda dessa mot Tres nät. Samtal bryts, ibland så hör den jag pratar med inte mig, vissa samtal kan inte ens kopplas fram.

    Har testat med ett kort från Telenor och där fungerar det riktigt.

    Har felanmält hos Tre, han jag pratade med kände ej till problemet och har nu vidarebefodrat det internt.

    Vad jag undrar nu är det någon här som kör sin Nexus i Tres nät???
     
  4. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Jooo, men du, var det inte så att tre's nät hade issues med nexus 6p? Läste om det i köpa tråden.

    Kolla där, kanske du hittar något?


    Edit: https://swedroid.se/forum/index.php?posts/1798961
     
    Last edited: 18 dec 2015
  5. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jag hade liknande problem men flashade senaste radio och nu har jag 4g överallt och allt är perfekt.

    Gjorde oxo missen att inte uppdatera mobilen till 6.0.1 innan jag började flasha o ha mig så jag var fast på en äldre radio även fast jag körde nyare roms.