Roota Desire...

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av MattiasBredberg, 13 jan 2013.

  1. MattiasBredberg

    MattiasBredberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo detta är säkert den 144 frågan om detta, men jag har sökt och inte hittat något bra.

    Nå, saken är den att jag har låtit min dotter ta över min Desire. Det är en riktigt bra telefon fortfarande men den har ett par problem och det som gör att jag funderar på att göra något åt det är att få tillgång till en högre androidversion än 2.2

    Frågan är om det går att lägga in en högre androidversion genom att roota. I så fall kan någon ge mig en länk till en steg för steg instruktion?

    Man vill ju fortfarande ha tillgång till Google Play.
    Helst vill man att det skall vara en så grundläggande android att man kan slippa allt som inte är absolut nödvändigt, tex maps och facebook som tar enormt mycket plats men som min dotter inte använder.

    Någon?
     
  2. Luzo

    Luzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tror de flesta stabila versionerna är Android 2.3 (med vissa funktioner från 4.0). Ta en titt på XDA om du vill ha det allra senaste, men var beredd på en hel del buggar.
     
  3. jenordfoto

    jenordfoto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Du kan tacka mig sen. Följ bara guiden så skall det inte vara något problem.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=20041
     
  4. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

  5. MattiasBredberg

    MattiasBredberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, skall kolla in det här när jag får lite tid över.

    Kan man återställa den till original om det inte funkar bra eller är det kört om man testar detta?
     
  6. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Du kan alltid flasha in original ROM igen om du skulle vilja. Men det tror jag inte du vill :)
     
  7. jenordfoto

    jenordfoto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag kanske missuppfattade dig
    Om jag ska rekommendera en rom så rekommenderar jag MIUI, den bästa romen enligt mig. Inställningsmöjligheterna i den är oändliga.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=39938

    Om du vill kunna återställa till din gamla rom sen så ta en backup på den innan du flashar in den nya, på så vis slipper du en massa krångel med att flasha in en annan original-rom sen.