Fråga: Roota för att stänga av noise cancelling?

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - ROM-filer och utveckling' startad av dek, 23 maj 2016.

  1. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Stör mig något så fruktansvärt på att folk i andra änden inte hör mig till 100%. Får ofta klagomål på att jag hörs dåligt eller liknande. Efter lite forskning i forumet här så tycks det bero på telefonens noise cancelling och detta ska alltså gå att stänga av om man har rootaccess. Hur gör jag enklast för att få rootaccess? Hur gör man med framtida uppdateringar / ota?

    Tacksam för hjälp :)
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

  3. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Ja, jag fick detta svar: Roota för att stänga av brus reduceringen. Egentligen borde finnas i inställningar. Men hittar inte indelningar för brus reducering. Ej heller för kameran. Dvs adda stereo ljud till kamera appen. Verkar som root är det sätt i dagsläget som gäller. Kommer en OTA fix så naturligtvis kollar jagg saken i inställningar då.
     
  4. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Ja jag mailade Huawei angående problemet och dom sa att de skulle försöka få till en uppdatering där man kan välja att stänga av brus reduceringen. Dom kunde dock inte lova något. Maila dem du också :)
     
  5. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 829
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Det är nog bättre ni skickar mail till Google då det är dom som står för mjukvaran och Huawei för hårdvaran.
     
  6. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER


    Spelar egentligen ingen roll vart man vänder sig, google eller huawei. Huvudsaken är att problemet lyfts. Därför jag trycker på att fler borde kontakta och skriva om problemet de har och att en lösning finns, dvs stänga av brusreduceringen.


    Så här svarade Huaweis support mig:

    Hej Niklas,

    Det jag kan göra är att skicka vidare denna informationen så det förhoppningsvis kan komma en uppdatering som löser detta.

    Vi kan inte garantera att det kommer en uppdateringen, men vi tackar för informationen som du angett då det kan hjälpa lösa problemet!

    Med vänliga hälsningar
    Huawei Supporten
    Andreas