Det måste sägas att det var uselt av Samsung att lägga ned sitt servicecenter för telefonerna, särskilt som man är ett "premiumvarumärke". Det är förstås en sak om det är ett budgetmärke av något slag eller ett varumärke som bara existerar i periferin, men något helt annat för det största varumärket för Android-telefoner i Sverige.
Varje gång Samsung lägger ut något på entreprenad så går det åt skogen, titta bara på Samsung Upgrade+:
Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad. Det är Samsung som säljer tjänsten och sedan en annan aktöer som sköter finanseringen och en helt annan som sköter logistiken. Högra handen vet inte vad vänstra gör, och resultatet är naturligtvis därefter. Man kan ana liknande tendenser med trade-in-programmet där Foxway sköter inbytet och det sedan uppstår problem när vänster hand (Foxway) inte vet vad höger hand (Samsung) gör, tex om en kund avbryter sin order.
Det enda raka vore naturligtvis att öppna för service av telefoner under egen regi igen, men det är väl tveksamt att så kommer ske, utan det faller väl på någon annan aktör nu. Blir intressant att se vem de väljer av vad den aktören har för omdömen. Man undrar också hur många som egentligen finns kvar numera, den ena efter den andra verkar liksom Mcare gå i konkurs.
Click to expand...