Köpte en stationär gaming PC till sonen under BF nu i november från
Komplett.
Ganska omgående upptäckte jag att CPU fläkten var defekt, den fungerade inte som det skulle. Kontaktade deras support som efter informationen jag gav föreslog att antingen skicka in den på service, eller att ångra köpet. Då en service kunde ta ett bra tag valde jag att ångra köpet och skickade tillbaka datorn. Hade jag valt att skicka den på service fanns risk att det kunde ta veckor eftersom det var högt tryck på BF och snart kom julhandeln igång och gissningsvis kunde även postnord ha längre hanteringstider.
Den 7 december kom datorn fram till
komplett och idag är det den 27 december och de har fortfarande inte betalat tillbaka summan. De "skyller på" högt tryck men det är inte ok.
Ta t.ex. amazon, de betalar ibland tillbaka innan de ens fått tillbaka varan, Netonnet brukar betala inom 2-4 dagar efter att man lämnat in något.
Jag hade väl inte brytt mig så mycket om det var en liten småsak för lite pengar, men nu ligger jag ute med 15k och det är en ansenlig summa.
Har mailat
komplett men får inga bra svar, mer än att det kan ta tid.
Detta var första gången någonsin jag väntat i 20 dagar (i skrivande stund) och kommer nog aldrig mer handla från dem om det rör sig om större belopp.
Click to expand...