SIM-kort brickan inte helt inne

Diskussion i 'Galaxy Note 8 - Allmänt' startad av smeister, 17 sept 2017.

  1. smeister

    smeister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2015
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    23
    Tjena allihopa!

    Jag hade turen att få tag på en Note 8 (god damn vilken telefon ) innan helgen och jag kunde inte vara mer nöjd. Jag har dock märkt ett litet problem som gör mig lite oroad angående vattentätheten på telefonen. Sim kort brickan sitter rätt bra, men inte perfekt, gummiringen runt brickan när man tar ut den, verkar inte sitta så bra där inne och brickan sitter inte helt i nivå med resten av mobilens ram. Är det någon annan som har stött på det här i sin Note?
     
  2. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Nix när jag drar fingret över känner jag inte ens av sim kort luckan, den sitter på samma nivå som själva telefonen. Det är inte så att du råkat satt dit sim eller minnes kort lite fel? Just minnes kortet kan vara lite bökigt att få dit. Annars borde det vara ganska lätt att få tag i en ny sim kort hållare genom Samsung.
     
  3. smeister

    smeister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2015
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    23
    Nejdå, inget felplacerat i brickan. Får åka förbi Samsung service center i Kista och kolla läget
     
    bernard gillar detta.
  4. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 832
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag hade en S7 och den var likadan, luckan blev inte helt slät med chassit. Åkte till butiken (Tele2) och tjatade till mig luckan som de hade på demo-exet i butiken och den satt mycket bättre.
     
    Rmhq gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    De brukar vara tillmötesgående och fixar det säkert. Eller ja, med tanke på priset måste de fixa det, för det man betalar skall allt vara perfekt. I annat fall hade jag lämnat tillbaka den.

    Jag noterar inget liknande på min Note 8 heller, så det bör inte vara något som gäller hela serien.
     
  6. smeister

    smeister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2015
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    23
    Har du något minne av att det kunde påverka din 4G signal också? Jag ser nu att brickan är lite böjd. Troligtvis på grund av att jag har försökt trycka in den lite för hårt. Får lämna tillbaka den och be om en ny bricka, alternativt ny mobil, för det här priset är det som du säger, allting ska vara perfekt
     
  7. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 832
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Nej jag märkte aldrig av någon sämre signalstyrka, det var mest att det störde mig att luckan stack ut en bit från chassit.