Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

  1. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Skärpning?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  2. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Synd, det hade ju varit fint om den fungerat som styrkors iaf. Tack iaf.
     
  3. NITRO

    NITRO Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har fortfarande inte fått något svar :P
     
  4. Summered

    Summered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det var riktat till MiniMaxs svar på din fråga, du behöver inte alls ta till dig :)
     
  5. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jaha okej. Tog inte illa upp eller nå förstod inte riktigt vad du menade bara men nu vet jag :-)

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  6. Swesent

    Swesent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    En fundering jag har inför telefonens ankomst berör detta med batteri och rekommenderad laddning.

    Senast jag köpte en butikssåld mobil var för en herrans massa år sedan. De instruktioner jag minns från butikspersonalen löd att mobilen helst skulle laddas i minst ett specifikt antal timmar direkt innan användning (kan ha varit omkring åtta timmar eller dylikt). Detta för att endera maximera eller säkra batteriets kapacitet. Ignorerade man denna initiala laddning, eller avbröt laddningen för tidigt, så riskerade man att kraftigt reducera batteriets prestanda för all framtid.

    Jag är ganska säker på att mobilbatterier har utvecklats en hel del sedan min stenålder. Det skulle vara intressant att få en liten kort uppfräschning på detta, vad som gäller med batterier idag, från någon insatt person. Behöver man ta till några särskilda procedurer idag för att optimera nya mobilbatterier eller är det bara att tuta och köra som man behagar? (Varierar rekommendationerna mellan olika batterisorter eller dylikt så får ni gärna beröra det som medföljer SGS2an.) Rädd som jag är om alla mina tekniska prylar så vill jag göra allt på rätt sätt.

    Tack på förhand för eventuellt uppdaterade kunskaper om detta!
     
  7. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Litium-batterier (som finns i alla moderna telefoner) behöver inte laddas upp fullt innan användning. Se t ex en bit ner på den här sidan från HP's support:
    http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c00596784

    "Should I fully charge the battery before I use the computer?
    No. Lithium ion batteries are more efficient than nickel based rechargeable batteries and go through a formation process during manufacturing. They do not require the initial loading prior to use.
    "

    Det står också uttryckligen i manualen till min Nokia E52 att batteriet inte behöver laddas fullt.
     
    Subzero199 och Swesent gillar detta.
  8. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jag har redigerat hans inlägg då det inte var speciellt passande lr trevligt.
     
  9. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur tror ni prestandan hos grafikkretsen kommer vara?
    Enligt den benchmark som finns på youtube får den 59.8 fps i neocore medan Optimus 2x får över 70 fps.

    Är det så att Tegra 2 är mer kraftfull eller har jag missat något?
     
  10. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Ja :)

    SGS2 har precis som SGS1 fps'en låst, går inte över 60fps oavsett.

    Den får 59,7 i nenamark också, går i fps låset även där.

    Men ja den kommer att vara snabbare än tegra 2 enligt alla indikationer so far.
     
  11. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Har det att göra med SAMOLED-skärmen tro? LCD:er kanske är snabbare?
     
  12. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    hahahah, då var det ju inte så underligt. :D


    Funderar på vilken telefon som ska få äran att ersätta min Liquid. LG:n finns ju nu och kostar mycket mindre men hårdvarumässigt verkar ju Samsungen bättre på alla punkter. Tar dock emot lite att välja samsung efter vad som hände med första galaxyn samt att de sponsrar Chelsea. :P
     
  13. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Nä, SAMOLED är mkt snabbare som jag fattat det. Tok hög fps kan ju orsaka grafikbuggar och annat.

    Har en SGS och den är låst vid 55-56, men finns custom kernels med låset vid 65 ist.
     
  14. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Ta den du vill :P SAMOLED+ är klart värt att gå emot värderingar och annat hehe.

    Väntar lite själv då det känns onödigt att förboka för då sitter man bara som på nålar och väntar och inte alls säkert att man får en först ändå.
     
  15. Swesent

    Swesent Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har hört på en tidigare benchmark-video att anledningen till 60 fps-capen eventuellt är för att spara ström då det inte spelar någon roll om fps överskrider 60 (inget man kan märka av i vilket fall). Har för mig att videon de nämner detta i är följande:

    http://www.youtube.com/watch?v=Ko6httu38UQ
     
  16. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Detta är något jag hört flera gånger också, men det kan väl egentligen inte stämma, iom att man faktiskt ser skillnad på 60fps och 100fps (se 100Hz TV).
    Trots att inget material visas i 100fps så skapar TVn i många fall nya bildrutor som den lägger emellan de originella bildrutorna vilket kan ge ett flyt på - givet optimala omständigheter - 100fps. Och det är en skillnad man verkligen ser!

    Jag tror att anlednignen till den myten beror på att i princip ingen förr hade en bildskärm som klarade av mer än 60Hz, därav att det inte var någon idé att ha fps > 60.
     
  17. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Högre fps än skärmens uppdateringsfrekvens kan ge massa skojiga grafikfel, ni har säkert upplevt när ni lirat datorspel ngn gång.

    En del lurar är låsta andra inte. Varför vissa är det och andra inte har jag ingen aning om :)
     
  18. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kommer ihåg att jag läst att det var mer komplicerat än så beroende på t ex om föregående bildruta var mörk eller svart kan ögat se det olika. Finns å läsa massa om man är intresserad, men jag tror inte det är så mycket snack om Hz och FPS utan anledning.
     
  19. aejt

    aejt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja, det stämmer, jag märker rejäl skillnad på min gamla 60hz och nya 120hz när jag spelar. Men i detta fall så är det ju troligen så att skärmen endast klarar 60hz, och därför ser man ingen skillnad på något över (men däremot skulle man få uppleva tearing).
     
  20. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag funderade lite på om det finns ngt enkelt sätt att packa upp
    .rar? Personligen tycker jag att det är krångligt att göra detta med min desire, kanske finns ngt enkelt sätt att göra det på med den också?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk