Diskussion: Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Galax, 29 okt 2012.

  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Då kommer du bli nöjd med kameran. Den tar bra kort när du har ljus. Inte bara ok utan bra foton. Finns bättre men jag är i vilket fall nöjd.

    Nu vet jag inte hur mycket du leker med din telefon men Carbon och Franco är ett bra team när det gäller batteritid med mera. Nu har jag 88% kvar, alltså dragit 12%, och då lyfte jag bort den ifrån laddplattan (inbyggd trådlös laddning OP) klockan 07:10. Jag är på jobbet så jag har bara 30 minuters skärmtid men ändå drar den inte mer än 3% i timmen med full synk utan wifi och jag har väckt den kanske 20 gånger. Låter man den ligga drar den mellan 1 och 2% per timme.

    Minnes är svårare dock. Kör Spotify för musik så jag behöver inte något extra minne.

    Löjligt pris ja. Lätt den mest prisvärda telefonen som finns där ute.
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    nexus 5 är ju i groparna men jag antar det dröjer till hösten nån gång så man kanske ska vänat tills dess men samtidigt blir jag lite sådär... snabb i vändningarna ibland :D Jag kanske skulle vara nöjd med ett bra skydd till noten bara för att känna mgi mer safe med den.. jag vet inte... svåra är att det finns ju fan ingen butik där man kan känna och klämma på nexus 4 :/
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jasså är det inga som har den kvar live? Elgiganten har haft den framme länge vet jag.

    Nexus 5 släpps väl när Nexus 4 gjorde det fast ett år senare. Det är nästan sex månader tills du kan köpa N5:an i Sverige. Du hinner byta en gång till innan dess ;)
     
  4. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Goomanager känner inte längre av om en ny uppdatering finns tillgänglig för min ROM (kör carbon Nightly)
    Visserligen är det ju bara att tanka hem ändå. Men märkligt. Borde ju känna av?

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  5. spoty

    spoty Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    485
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Råka posta denna post i fel tråd, ursäkta dubbel. Har aktiverat den här rambaren i carbon. Märker att jag ständigt har ungefär 50-100 ram ledigt, känns väldigt osannolikt att mobilen har 1800 ram använt när mobilen jag inte ens har någon medveten applikation som körs. Någon som vet lite om detta?
    Löste sig, hade tydligen lite fel information i baren och hade 1gb ledigt när jag kollade under applikationer
    N4 - Carbon - Franco
     
    Last edited: 23 jul 2013
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    En fråga ang wifi på N4.

    Om man går in i avancerad under wifi finns ett val som heter wifi optimering och texten under säger "minimera batterianvändning när wifi är anslutet " vad har den för funktion och ska man ha den ibockad eller ej ?


    Skickat från Tapatalk 2
     
  7. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag gissar att den stänger av wifi när skärmen släcks, och slår på det när skärmen tänds igen. Använder själv inte det och skulle aldrig göra, kan inte tänka mig att det skulle ge längre batteritid.
     
  8. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Finns en skild inställning för det.

    Inte helt säker på vad det gör men i nedanstående länk så är det en som säger att det helt enkelt sänker wifi-hastigheten när skärmen är släckt.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2039033
     
    Last edited: 29 jul 2013
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 373
    Mottagna gillanden:
    17 854
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Den stänger inte av Wi-Fin, jag har den inställningen på och mitt Wi-Fi stängs inte av när jag stänger av skärmen
     
  10. kesson96

    kesson96 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    hej, snälla hjälp mig! jag startade installationen av 4.3 imorse ca kl 7.30 och nu ca 13.00 har den bara visat x:et med färgerna när den ska starta och den kommer inte vidare. vad ska jag göra för att fullborda installationen så den startar igen? den är helt orginal och inget förändrat så som root och sånt. helst skulle jag vilja rädda den så jag inte behöver köra en hard reset..
     
  11. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Om den är fast i bootloop är det enklaste man kan göra är en factory reset. Men då försvinner ju allt. Minns inte om det finns ett recovery mode, eftersom jag kört root länge, men vid avstängt läge vol down+power för att hamna i fastboot. Sedan vol för att navigera till recovery. Har för mig att det ska finnas ett sådant alternativ. Ledsen om jag minns fel.
    Annars får du i fastboot läget återställa din telefon med Nexus root toolkit.
    Observera att allt raderas om du följer mina alternativ.

    Hoppas någon annan vet ett bättre.


    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  12. kesson96

    kesson96 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    tack för svaret men jag har testat köra factory reset typ 5 gånger men det funkar inte.. hur ska jag göra?
     
  13. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Återställa med NRT https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=88700 Flasha din Nexus 4 med Nexus Root Toolkit
    Följ instruktionerna där för att installera. I programmet väljer du full Unroot (även om du är det) bocka för softbrick och välj den senaste Stock ROM som finns på listan.
    Du måste vara i fastboot läge för att NRT ska hitta telefonen.

    Det är en lösning. Återigen.... Jag kan ingen enklare om en factory reset inte löser din bootloop.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  14. kesson96

    kesson96 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    har aldrig gjort det här innan.. men det du säger är att ja ska roota telefonen? vad händer med garantin då? om jag nu inte reder ut det, vad händer då, sitter jag i skiten då? :/ tycker det är konstigt inte en factory reset fixade det..
     
  15. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Du behöver inte roota. Vill man unroota eller fixa bootloop som factory reset inte löser kan man alltid flasha om original romen med NRT.
    Är du rädd för garantin bör du inte pilla med NRT. Även om 99.9 % av fallen är lugna.

    Jag tror det är superlugnt. Installera programmet och titta kring området unroot. Även om du inte ska unroota eftersom du inte är root så kan du ända flasha om original rom (även kallad för stock rom) och totalt återställa telefonen. Du har någon form av mjukvaru brick som påverkar din boot process. En omflash fixar 99.99 % av fallen detta.


    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 1 aug 2013
  16. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Läste detta
    http://www.engadget.com/2013/08/01/android-4-3-update-nexus-4-netflix-problem/

    Verkar stämma rätt så bra på ditt problem, tyvärr.
     
  17. Nero

    Nero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    969
    Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    F1
    Har för mig att jag läst om detta problem i annan tråd, hittar inte just nu så..


    Inne på min 3:de N4 då de två tidigare gått en alldeles för snabb död till mötes. De har fram till sin död varit 100% problemfria.

    Men nu med nummer tre som är ca 3 - 4veckor gammal har jag ett mkt irriterande problem vid samtal, nämligen ett "surrande"(?) ljud i bakrunden när jag pratar med någon.

    Tycker att det blivit värre nu än från start, eller är det bara så att jag inte skiter i det lika mkt nu som från start.

    Hårdvarufel/retur/garantiärende eller något man kan "fixa" själv på nåt sätt?
    Gjorde factory reset efter update till 4.3, problem kvarstår!

    Någon med erfarenhet av detta?
     
  18. Wallen

    Wallen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det någon annan som har problem vid videouppspelning i horisontellt läge? Tex ett inbäddat filmklipp, när jag lutar telefonen så hoppar sekundvisaren upp och ner(den gula som visar hur långt klippet har spelats upp). Är det någon som har samma problem eller någon lösning?
     
  19. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 373
    Mottagna gillanden:
    17 854
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag har också det surrandet. Dock så har jag det surrandet bara om jag inte har något headset, alltså om jag använder den inbyggda hörluren för samtal
     
  20. bobin89

    bobin89 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2013
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hej
    Har en Nexus 4 som blir varm när den ligger och inte jobbar med avstängda processer
    Vad kan det vara?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2