Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Någon som har tagit reda på hur snabb den in inbyggda minneskortet är!? Class 2, 4 eller 6?

    Sen undrar jag inte om Sony har en överraskning i att kunna byta färg på LED´en precis som bakgrundsbilderna etc.. eller är det önsketänkande?
     
    Last edited: 8 apr 2012
  2. Droidsson_1

    Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    405
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Jag vill absolut inte ha nåt jävla blingbling på min Xperia S....det räcker med det vita! ;)
     
  3. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Det gör väl inget om möjligheten finns ;-)

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  4. Bez

    Bez Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu idag lämnat in min Xperia S på service ..

    Jag läste att flera hade problem med att underdelen på telefonen satt löst , på min telefonen var det inte så MEN , panelen där menyknapparna sitter och där man trycker , precis där knakar skärmen när man trycker från hem sensorn och någon cm upp.

    I början brydde jag mig inte om att den knakade , men ju längre tid det gått desto mer knakade den..känns som att telefonen är dåligt byggd.

    Eller att den tillslut börjar knaka för att man trycker så många ggr på menyknapparna för att den reagerar dåligt.

    Fast det ska den väl inte göra om man inte trycker väldigt hårt. Aja det är iallafall inget normalt , en telefonskärm ska inte knaka...

    Sedan är det massa bugg som alla redan känner till...batteritiden och att apparna buggar ibland.

    Sjukt att phone house tar 250 kr betalt om servicegubbarna inte finner något fel...dummaste jag hört , ifrs så ska en serviceställe få betalt..men det borde väl täcka på garantin , vet att teknikmagasinet inte tar betalt för att ett serviceställe ska kolla på produkten .. det täcker på garantin.
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    The det är ju inte Phoneshouse som tar betalt, det är servicestället som ber the phonehouse och andra återsförsäljare att debitera kunderna åt dem. Tråkigt att din lur har varit på det viset. Får hoppas det fixas till.
     
  6. miper82

    miper82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nu är min vita på väg :-) ska bli riktigt skoj o spännande o prova när den dyker upp! Hoppas på wow känsla när man kommer ifrån x10i :-D
     
  7. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Jag gick från X10i och ja, en wow känsla var det verkligen! ;)
     
  8. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    När jag kopierat filer till telefonen får jag en skriv-hastighet på c:a 10 till 11 Megabyte i sekunden.
    Så hastigheten jag får är class 6 med god marginal. tycker det verkar som att det inbyggda minnet är ganska snabbt faktiskt. För appar och sånt laddas snabbt från minnet också när man startar någonting.
     
  9. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Testade precis hastigheten.
    Kopierade en 697MB stor fil från datorn till telefonen och det tog 48 sekunder. Det innebär en snitthastighet på lite mera än 14MB /sek, vilket är väldigt bra.
    Ska påpeka att jag inte saknar USB-masslagringsstödet när det går så snabbt och att det är lika enkelt att utforska Xperia S Internal Storage från utforskaren som det är att utforska ett SD-kort eller USB-minne.

    Kopieringen var ju en stor fil, hastigheten går ju ned om det är många små som ska kopieras, men det var faktiskt väldigt snabbt.
    Och att kopiera samma fil från telefonen till datorn igen tog 42 sekunder, vilket innebär en snitthastighet på lite mera än 16MB /sekund vilket också är bra.
    Noterar också att windows mätning och uppskattning av tiden det skall ta att kopiera till och från mobilen blir väldigt fel. När jag kopierade filen till mobilen sa windows att det skulle ta 2 min och 45 sekunder, tror att mätningen blir fel eftersom inte mobilen kör vanligt masslagringsläge längre.
     
  10. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Asså jag trodde jag hade mycke fel på min telefon, men sen läste jag i HTC one X tråden och kom på att min xperia s är en dröm jämfört med HOX fy fan va fel det är på den telefonen....

    Skickat från min Sony Xperia S
     
  11. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Äh, du vet hur det är. Det är den lilla gruppen med fel som skriker högst, det finns inget som säger att det är mer fel på HOXen än SXSen, eller tvärtom. Jag är toknöjd med min, ordentligt med kraft, kanonskärn och en batteritid som jag bara kunnat drömma om. Precis som din SXS. Så, vad säger du, ska vi sluta med det här "min pappa är starkare än din..."-snacket?! ;)
     
  12. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Båda är mycket bra lurar men:
    XperiaS 9.12 i betyg och kostar 3972kr på Prisjakt
    HTC X One 8.17 i betyg och kostar 5610kr på Prisjakt

    Enda skillnad i hårdvara som slår XperiaS är Tegra 3!!
    Enda skillnad i mjukvara som slår XperiaS är ICS!! (Kommer till Xperia snart)

    Så summa summarum 1638kr mer för det där är inte värt det. T.o.m sämre om man ska gå på betygen för HTC X One.
     
    Last edited: 10 apr 2012
  13. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Lol... Ja jag menade inte att klanka ner på HOX alls, men blev chockad bara över att den har samma fel som min SXS, ex gul skärm osv..

    Skickat från min Sony Xperia S
     
  14. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Äh, jag är inte här för att tuppfäktas, jag är här för att jag länge var inne på en SXS. Jag vet inte om Tegra3 slår Xperians dito egentligen, det är väl snarare Tegrans companion core som är värdehöjande. Men visst finns kraften.
    Vad telefoner får för betyg är för mig högst irrelevant, dels för att prisjakts betyg är högst objektiva (en 8a för mig är kanske en 6a för dig. Förväntningar, erfarenhet m.m. väger in). Dessutom har SXS ett försprång på 2-3 veckor, så det jämnar ut sig med tiden. För egen del är det den totala användarupplevelsen som är en dealbreaker, och då litar jag på ingen annan än mig själv.
    Priset är visserligen en punkt, men det är många med SXS och HOX har ju fått sina gratis i samband med priskriget, så jag ser inte riktigt poängen.
     
  15. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jo jag läste det. Man kan väl anta att man har fuskat med kvalitetskontrollen nu i början. Jag har haft tur i alla fall!
     
  16. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Nädå jag förstår absolut, inget tuppfäktande önskas :)

    Jag litar inte själv allt för mycket på Prisjakt men det är ett av ställen man kan få en siffra på saker o ting även om betyg etc är subjektiva. Men man kan ändå få en hyfsad bra fingervisning... SGII är inte i topp bara för att folk gett överdrivet höga betyg. Men men.. hade jag haft HTC X One hade jag säkert varit nöjd om den inte strulat.
     
    Last edited: 10 apr 2012
  17. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ursäkta, men ni menar väl ändå att betyg är subjektiva??
     
  18. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Åtgärdat!! :P
     
  19. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Förstår inte denna fighten om vilken telefon som är bäst.

    Två helt olika telefoner, helt olika gränssnitt och den ena har större skärm den andra har bättre batteri.

    Beror vad man prioriterar, 4.3" är nästan lite för stort för mig, men jag valde en Xperia S med tanke på att den antagligen skulle ha bättre batteritid än One X.
    Jag bryr mig inte om den har 1000 kärnor, de flesta apps på Google Play är simpla, och jag upplever inget lagg med ens en HTC Desire.

    Beror vad man vill ha, jag uppskattar en bra batteritid. Andra uppskattar större skärm och lite bättre hårdvara.
     
  20. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Du har helt rätt, det gick för fort när jag skrev!