Fråga: Spela FIFA på padda?

Diskussion i 'Spelkonsoler & spelströmningstjänster' startad av BrearedsDea, 6 jan 2021.

  1. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    949
    Har just nu lånat ut min ps4 så saknar FIFA lite ibland. Men mitt problem är att vi inte sitter och spelar vid teven nånting numera. Så fick jag en tanke om padda eller switch. FIFA på padda (iOS) är inte alls samma som på konsoll. Vill ha vanligt FIFA och kontroll att spela med. Är switch ett vettigt alternativ? Ett plus med switch är ju att man kan spela flera om man skickar upp till teven, alltså andra spel. Om jag förstått det rätt. Eller finns det några andra vettiga alternativ? Kravet är alltså att jag ska kunna spela utan att använda teven också.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 769
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fifa är på väg till Google Stadia, och Stadia fungerar ju numera med iPad, så det hade nog varit en optimal lösning. Enkelt och smidigt att komma igång med.

    Solved: Fifa 2021 - release date - Stadia Community

    Men ids du inte vänta då det inte finns något datum ännu, så är väl Nintendo Switch nog bästa alternativet.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  3. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Ska du köpa FIFA till Switch kan du lika gärna köpa FIFA 19. Eftersom det är "Legacy Edition" till Switch så är det en uppdaterad version av förra årets spel. Ny tröjor och namn, men ingen nytt i spelet. Alla spelvarianter finns dock med.
    Sedan är ju grafiken något sämre på Switchet. Men om du bara skaspela lite casual så kanske det duger.
    Och ja, det går alldeles utmärkt att spela flera. Det går att spela två spelare med varsn liten Joy Con, men bäst blir det ju om man kör med dem hopsatta och har ytterligare ett set, eller en Pro Controller.
     
    BrearedsDea och bernard gillar detta.
  4. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    949
    Ska kolla detta med Stadia. Har inte förstått riktigt vad det är. Men jag kan absolut vänta lite till. Är inte sugen på att lägga ut jättemycket pengar så avvaktar hellre och köper rätt konsol för mig så blir det förhoppningsvis billigare än att köpa fel och sen ångra sig.
    Så Stadia ska finnas som app till iPad och så kan man koppla kontrollen till den då? Och så kan man spela utan lagg som mot en konsol? Har provat kontroll till iPhone tidigare men det blev inte alls samma som att spela på konsol i just det spelet iaf.

    Ja FIFA 19 räcker gott för mig, ska bara köra lite casual som sagt. Lite offline karriär. Ev någon match mot någon polare någon gång, på samma konsol, men väldigt sällan.
     
  5. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    949
    Fasen vad jag älskar detta forum. Igår var jag helt inställd på att köp switch och kontroller och FIFA och började bara se hur pengarna tickade iväg. Tur man frågade här först. Nu har jag fått igång Stadia på grabbens gamla padda, och kopplat upp min ps4 kontroll och det funkar klockrent. Så nu spelar jag på padda, som jag ville. Fast jag har inte lagt ut krona än. Men nu får jag bara vänta och hoppas att FIFA släpps till Stadia med. Men den som väntar på något gott....
    tack [mention]bernard [/mention] för tipset!
     
    Rospigg, RuffyMan och bernard gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 769
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    FIFA ska släppas, det är bekräftat av EA Games, men de har bara inte sagt ett datum ännu : FAQ DI FIFA 21 - Sito ufficiale EA

    Det finns ett helt forum för Stadia här om du har fler frågor sedan :) : Google Stadia

    Håller med om att det är väldigt smidigt. Är man bara en vanlig dödlig "casual gamer" är det bra nog.
     
    RuffyMan och BrearedsDea gillar detta.
  7. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    949
    Kan följa upp den här tråden för igår lärde jag mig någonting jag inte visste om. Man kan köra Remote play genom en app så man får hela sitt ps4 eller ps5 i mobil/surfplatta. Så jag kan nu spela mitt fifa med ps4 kontroll i paddan. Riktigt smidigt, fungerar väldigt bra :)
     
  8. krpes

    krpes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2020
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    418

    MINA ENHETER

    Övrigt:
    NVidia Shield Pro, Google Nest (Google Assistant)